Hondentopic #2

Wat bedoel je met juist? Klinkt als dezelfde ergernis toch :grin:

Ik hou altijd genoeg afstand van andere honden(eigenaren) dus heb eigenlijk nooit een gesprek met ze, behalve soms als er een hond los is in een aanlijngebied die ook niet onder appel staat :grimacing: dat zijn dan ook niet de meest gezellige gesprekken (ik probeer het altijd netjes te houden maar kook dan vaak van binnen).

Er is bij mij in de buurt een stel met een raar klein langharig kortsnuithondje en ik háát hen echt - zij houden nul rekening met mij en m’n hond terwijl het ze moet zijn opgevallen dat mijn hond het soms moeilijk heeft met hun hond en dat ik er alles aan doe ze te ontwijken of weg te komen als ik ze tegenkom. Zij lopen altijd stoïcijns door, recht op mijn hond af als dat toevallig hun route is. Ik snap dat zij niet hun hele route aanpassen maar als je ziet dat ik rechtsomkeert maak en afstand probeer te creëren kun je toch even, een minuut, een beetje langzamer lopen bijvoorbeeld :smiling_face_with_tear:

1 like

Mee eens! Maar is denk ik niet perse afhankelijk van formaat hond. Sommige baasjes zijn gewoon idioot.

Heb een klein formaat hond die ooit is aangevallen door een loslopende hond, zij is nu gewoon angstig maar ziet er wel schattig uit.
Geen ergernis zo groot als baasjes van andere honden die hun (soms loslopende) hond rechtstreeks op mijn hond af laten lopen. Of die inderdaad strak achter je gaan lopen. Of mee oversteken als wij oversteken.

Voelt soms alsof het training die ik met haar doe weer teniet doet.

Neee, zeker niet afhankelijk van het formaat hond. Maar ik heb het idee dat mensen het bij kleine hondjes minder een probleem vinden als die zo reactief als de pest zijn, omdat ze er niet gevaarlijk uitzien oid, en ze er dus ook niets mee doen - het soms zelfs grappig vinden. Mijn hond is een herdermix en als zij gaat blaffen etc schrikken mensen zich te pletter :joy:, en ik ga dus ook niet zomaar op een terras zitten of MIDDENIN een park terwijl mijn hond tekeer gaat want los van dat het super zielig is voor haarzelf, schaam ik mij ook kapot/weet ik dat mensen het echt eng vinden.

Als ik andere grote reactieve honden zie dan zie ik ook eigenlijk altijd dat de baasjes ermee bezig zijn.

Echt heel frustrerend inderdaad, als andere hondeneigenaren echt schijt hebben :frowning:

1 like

Kan je vertellen dat mensen ook schrikken van geblaf van kleine hondjes hoor!
Mijn honden zijn opzich wel terras afgericht, dus dat vinden ze prima/is ook fijne exposure voor de angstige. Totdat er dan iemand met een vreemde hond ‘gezellig hallo’ komt zeggen :roll_eyes:
Of random mensen (altijd boomers of bejaarden) die van achter ineens proberen haar te aaien terwijl ze bij mij op schoot zit.

Denk dat in ieder geval dat jouw hond blij kan zijn met jou als baasje!

Nou jah rekening met elkaar houden wel. Maar ik heb een kleine hond en dat zijn nagenoeg altijd mensen met een grote hond. Die hebben dikke schijt, want mijn hond kan toch weinig tegen zo’n beest beginnen.