Hondentopic #2

@Bertha Wat leuk dat je weer naar een hond aan het kijken bent! Qua opvang is het natuurlijk moeilijk inschatten, want wat de rest al zegt (en wat je eigen ervaring ook is), soms kan je hond anders ontwikkelen dan je van tevoren had verwacht/gehoopt.

In principe gaat die van mij naar familie als ik oppas nodig heb en daarnaast heb ik een flexibele uitlaat met wie ze altijd een keer extra mee kan. Bij echte nood heb ik ook nog twee andere oppasadressen die ik in de loop der jaren heb leren kennen en waar ze terecht kan. Ik dacht altijd dat mijn hond heel moeilijk was bij andere mensen maar eigenlijk is ze bij iedereen heel chill.

En heb je goed contact met je buren? Dat is bij bijv. een onverwacht zkh-bezoek ook fijn, dat er iemand dichtbij is die even kan bijspringen.
Ik neem nu in de weekenden bijvoorbeeld de hond van de buurvrouw mee omdat zij ziek is, ik vind dat zelf echt een win-win want dan heb ik toch een beetje twee honden af en toe :relaxed:

2 likes

We hebben maar heel incidenteel oppas nodig voor de hond, want ze mag mee naar kantoor met mijn vriend.

Maar ze kan naar mijn ouders, een paar vrienden, de dagopvang en vandaag hebben buren haar voor het eerst opgevangen. Zijn buren die we al sinds pup tegenkomen tijdens het wandelen. Ze hebben een hond waar ze dol op is. Laatst kwam ter sprake dat we een probleem hadden voor vandaag en toen boden ze het aan. Echt superfijn. Andersom zou ik het ook voor hun hond doen.

Vanzelf een netwerkje opgebouwd zo. Heel blij mee.

1 like

Bedankt allemaal!

Hondvriendelijke campings zijn chill :paw_prints:

12 likes

We hadden het zelf ook niet helemaal verwacht maar ineens is er een hond op ons pad gekomen!

Hij komt uit Oekraïne, hij komt ergens volgende week bij ons. Hij is wat geknipt hier en daar vanwege klitten, z’n vacht zal uiteindelijk wat langer zijn.
Ik heb via een website (pawshake) een (denk ik) fijne oppas gevonden.
We weten nog niet zeker hoe we ‘m gaan noemen. Op straat noemden ze hem Baton (dat is Oekraïens voor brood haha) en in de shelter Teddy. Onze vorige hond zijn we Pixel gaan noemen nadat iemand die naam als suggestie gaf op EGF, wie weet heeft weer iemand een magisch goed idee? :stuck_out_tongue_winking_eye: Ik denk dat we ook gewoon even afwachten welke naam we bij hem vinden passen.

19 likes

Wat een knappie zeg! Weet je al wat over zijn karakter? Of wat maakte het dat jullie keuze op Baton/Teddy is gevallen?

Nouuu dit is toch het liefste broodje ooit :heart_eyes::heart_eyes:

4 likes

Ja heel random eigenlijk we zagen een foto en daar voelden we wat bij. Hij is ongeveer 1,5 jaar. Hij is in de shelter heel relaxed en blij. Hij wordt graag geaaid. Tijdens het videobellen zag hij de hele tijd zo op schoot:

Echt zo’n gekkie haha, en hij was echt het hele gesprek (half uur) zo chill en zat hij dus zo. Toen waren we wel echt verkocht.

Op straat probeerde hij steeds met mensen met honden mee te gaan en wilde dan naar binnen enzo. Ik heb ook contact gehad met iemand die hem vorig jaar had gezien en die zei ook dat hij heel vrolijk en vriendelijk is. Is afwachten hoe het hier is natuurlijk maar we zijn wel wat gewend :blush: Het laat iig al wat flexibiliteit en optimisme zien dat hij het in de shelter zo goed doet.

6 likes

Die oogjes als hij gewassen wordt :pleading_face::pleading_face::heart::heart::heart:

2 likes

Wat een leuk koppie! Wanneer komt ‘ie bij jullie?

Ik had van tevoren een naam bij mijn hond bedacht, heb haar onze hele eerste dag ook zo genoemd om te wennen maar het paste gewoon niet bij haar. Twee dagen later hebben we haar toch een andere naam gegeven :sweat_smile:

1 like

Ja bij onze vorige hond hadden we twee namen in ons hoofd maar toen we de tweede x gingen kijken dachten we ineens omg hoe konden we denken dat dat goede namen waren?? Hij heet duidelijk Pixel! Ik had die naam dus toen op het Egf gelezen en dachten we oh ja wel oké maar niet voor ons. En toen ineens dus toch haha. Had jij de naam al wel in je hoofd?

@EllaFitzgerald jaa zo’n lief broodje :heart_eyes:

Haha nee, we zijn toen gewoon namen gaan opzoeken online tot we allebei dachten ‘dat is ‘m’. Achteraf gezien was er een naam die beter paste/ik toch leuker vind, maar goed die bewaren we dan maar voor de volgende hond (mits dat past).

1 like