Hondentopic (Deel 1)

@Troepje @Sax @Airy-fairy

Hier is de killer met haar recente kerkhof.

21 likes

Hier ook een sloper in huis! Wel nog een pup van jonge leeftijd dus niet helemaal eerlijk qua vergelijkingsmateriaal maar ook hier is het speelgoed van Kong wat het langste meegaat. Elk ander pluizig beest mist inderdaad oren, heeft gaten in zijn nek of mist een poot :joy:. Tot nu toe gaat de krokodil van Kont goed mee! De aap ook maar die lijkt me wat minder geschikt voor jouw hond omdat daar losse pootjes aanhangen die hij eraf kan trekken/bijten.

@Gabbana ach wat sneu voor je hond! Hopelijk is je hond snel weer van de schrik af.

2 likes

@Gabbana Wat sneu! Is je hond verder oké?

Ik wilde heel graag een oude hond toen we gingen adopteren, is het uiteindelijk niet geworden, maar af en toe kijk ik nog weleens op ikzoekbaas en ik zie nu zooo’n lief hondje op leeftijd :pleading_face: Als ik mijn leven iets meer op orde zou hebben zou ik morgenochtend meteen voor haar in de auto zitten.

Kijk nou wat een liefje:

Hond uit dierenasiel te Apeldoorn-Klarenbeek - Rapida Pulga - Windhonden - Ikzoekbaas

Niets voor jou @Falafel ondanks de maat? :sweat_smile:
Edit sorry dacht dat jullie een oude hond wilden, maar je zei ouder dan 2 haha nvm.

6 likes

Mijn oplossing: geen nieuw speelgoed kopen. Het is het geld hier niet waard. Mijn hond is net zo blij met een kapotte dingen en afdankertjes van ons (kussensloop, geknoopte spijkerbroek, anything). Knuffels met al het pluche eruit kunnen ook leeg nog een ronde mee.

1 like

Voor knuffels naar de ikea. Hebben nep ogen en gaan hier lang mee

1 like

En knuffels van de kringloop. Die kopen blijkbaar veel mensen voor hun knuffelkillerdogs. Kost weinig en er is altijd veel aanbod.

2 likes

En van die plastic botjes met een smaakje? De tekkel van m’n ouders sloopt ook alles, maar daar doet ze wel lang mee. Hier kopen we ook geen nieuwe knuffels meer, alle kapotte liggen gewoon in een bak.

1 like

Wat een lieve foto!
En een fijne dierenarts is echt belangrijk ja, goed dat ze rekening houden met je hond.

2 likes

mijn vriend en ik hadden afgelopen zaterdag een kennismakingsgesprek met een golden retriever fokker en we hadden zo’n goeie klik, dus we staan nu bij hen op de definitieve wachtlijst. als de natuur ons goed gezind is begin december een pup. :pleading_face: ik was mega zenuwachtig van tevoren haha voelde echt als een sollicitatiegesprek. had me ook goed voorbereid door een aantal vragen op te schrijven, dat was ook wel fijn.
nu even het hele topic doorlezen ter voorbereiding. :heart_eyes:

en wat een leuke foto @Bertha

11 likes

Mijne is/was ook zo’n sloper en ben nu aan het trainen dat hij z’n knuffels niet meer sloopt. Dus lekker samen spelen en net voor het moment dat hij er echt voor wilt gaat liggen om te slopen wissel ik de knuffel voor een beloning. Tot nu toe gaat het dat heel goed!

1 like

Hoe ga je om met het verlies van een hond … i cant… ben helemaal depressief
Hij is gewoon overleden aan ouderdom (we denken een hartstilstand of organen die er gewoon mee stopten)
Mis hem zo extreem erg

3 likes

Xxx

Wat erg, heel veel sterkte :heart:

1 like

Sterkte met het verlies van je hond

2 likes

Wat verdrietig :broken_heart: hoe je ermee omgaat, tja, zoals met het verlies van elke andere ontzettend dierbare. Niet. Het verscheurt je. En toch doe je het. Heel veel sterkte :heart::heart::heart:

1 like

Dit is misschien een rare vraag.

Is er toevallig een honden psycholoog en honden fluisteraar geen idee? Die bij je thuis komt en kn kijken naar de hond? Zoja iemand nog aanbevelingen omgeving Arnhem?

Mijn hond is super down en lijkt echt depri. Ik krijg haar ook echt niet blij.

Ik ook niet perse. Maar dit is zo naar om te zien. Dat ik het ook even niet meer weet.

Er zullen vast hondenfluisteraars zijn maar ik geloof daar ook niet zo in. Een gedragsdeskundige zou voor mij inderdaad een stap zijn, die kunnen ook gewoon bij je thuis komen!
De dierenarts zou als eerste stap uit kunnen sluiten of er lichamelijk niks aan de hand is (denk aan pijn enz) Hoe oud is je hondje?

Al dierenarts geweest uiteraard. Niks aan het handje verder gelukkig. Ze is 6.

Mijn pup (5+ maanden) begint nu waaks te worden en meer te blaffen en dat is zo irritant want ik heb een grasveldje voor mijn deur waar nogal eens honden komen spelen. Nu heb ik vanaf het begin toegepast dat je hem moet belonen als hij stil is. Maar die slimmerik snapt dat iets tè goed waardoor hij dus al blaffend op me afgerend komt en dan stil gaat zitten voor zijn brokje :joy:. Ik probeer er nu maar kort op te zitten met “nee” en hem af te leiden maar ik vind het wel lastig hoor.

4 likes