Wat een knappert!!
Wat een leuke hond! Door dat plukje wit haar op het zwarte bij zān koppie zag ik daar een heel verbaasd kijkend oog in haha.
Nina bracht net dus een muis binnen! Een muis for goodness sake, ik dacht dat ik een hond had, geen kat. Was ze beledigd dat ze niet met haar prooi naast mij en mijn pizza op de bank mocht zittenā¦
Ik vermoed van wel, hij leefde in eerste instantie nog We hebben konijnen en er lopen wel eens muisjes in de tuin om wat voer mee te pikkenā¦
Haha, ik heb twee chihuahuas, de konijnen zijn groter dan de honden
Hier gaat het prima. Beide honden zijn hier als pup gekomen, en de konijnen moesten bij de eerste wel even wennen, maar intussen zijn het dikke maatjes De konijnen lopen los en dat gaat prima samen.
Ik heb niet echt iets speciaals gedaan om ze te laten wennen eigenlijk. Ze zijn nooit onaardig tegen elkaar geweest. Wel consequent de honden uit de buurt van de konijnen gehouden wanneer die in hun hok gingen.
Het konijnenhok, waar ze idd slapen en eten, dat heb ik aangehouden als het deel waar de konijnen zich terug kunnen trekken en met rust gelaten moeten worden. Dus echt āals het konijn in het hok laat je haar met rustā.
hahaha ja Diesel komt altijd met zijn bal tegen mijn been of arm stoten, en als ik hem dan wil pakken, loopt ie naar de andere kant van de kamer
Het hangt denk ik ook van het ras af. Ik heb een Spaans hondje en die heeft echt een sterk jachtinstinct voor konijnen en zou er niet mee samen kunnen. Er zijn ook honden die er niet of minder door getriggerd worden. Scheelt waarschijnlijk ook als ze samen opgroeien zoals bij Jenn.
Het zal wel schelen dat het een pup is inderdaad. Denk dat het belangrijk is dat die pup 't konijn ziet als onderdeel van de/het roedel en dat je 'm leert er voorzichtig mee om te gaan. En zou er wel altijd bij blijven als ze allebei loslopen.
Valt wel mee met poedels. Diegene die ik ken (soms mix met lab of golden) hebben dat allemaal niet. Zijn natuurlijk ook retrievers en geen jachthonden dus het is niet perse raseigen voor een poedel om een konijn te willen pakken of opjagen. Die van mij wil overal alleen maar mee spelen (driekwart poedel).
Gefeliciteerd!!
Ik ging net met mijn hond een stukje wadlopen en toen heeft hij een krab gegeten. Hij eet nog luxer dan ikzelf dus.
Vraag me regelmatig af of 't niet stiekem toch een kat is.
(foto verwijderd i.v.m. herkenbaarheid)
Ik vind mijn opspringende en bijtende pup echt heel vervelend soms. Ik lees en hoor overal dat je ze juist moet negeren en dat negatieve aandacht ook aandacht is. Maar ik kan gewoon niet blijven staan en haar negeren terwijl ze tegen me opspringt en in mijn kont of been blijft bijten. Die scherpe tandjes zijn zoo pijnlijk soms, het lukt me gewoon niet om dat te negeren. Mijn hele lichaam zit inmiddels onder te schrammen en is dus nu nog gevoeliger.
Ik heb het hier wel eens vaker gepost, maar heb er nog steeds veel last van. Dus als iemand een wondertip heeft tegen bijten, let me know!
Bij mij op puppycursus zeggen ze dat als negeren niet helpt dat je de pup/hond een time-out moet geven. Dat betekend 2 min in een andere ruimte (hal/toilet/bench/auto). Ik heb het 2 keer gedaan (2 min in de bench om rustig te worden) en het werkte best wel goed.
Goeie tip! Dat ga ik ook proberen.
Ik moet het ook echt nu doen, nu ik haar nog makkelijk kan optillen en haar in de bench kan stoppen. Want als ze groter is, dan kan ik haar niet meer tillen en dan krijg ik haar ook echt niet zo snel die bench in haha.
Ik heb er niet echt verstand van ofzo hoor, maar is de bench wel slim? Want dat moet toch juist altijd een veilig plekje zijn en niet iets voor straf? Krijg je dadelijk misschien dat ze die bench niet meer in wil. Maar aan de andere kant voelt een hond natuurlijk niet dat je hem straft als je gewoon niks zegt denk ik?
Bench wordt inderdaad afgeraden als strafplek, maar het verschilt per hond in hoeverre ze dat zo zullen ervaren en er een negatieve associatie aan hangen. Voor de zekerheid kun je neutralet terrein doen zoals in de gang of andere kamer ofzo.
Ik weet dat het nu niet helpt, maar over een tijdje is het echt over!!