Hondentopic (Deel 1)

Oh ga ik even naar kijken, dankjewel! :blush:

Mijn hondje vindt het lekker op mijn buik/benen te liggen als ik op de grond lig

Dus nu liggen we al een half uur zo op de grond

11 likes

Ik kreeg net een doorstuurappje dat er vandaag tussen 20:00 en 20:10 een vuurwerkprotest komt in Nederland met extra vuurwerk? Geen idee of het waar is maar misschien toch goed om dan voor de zekerheid binnen te blijven met je doggo.

Bij ons was er niet meer dan normaal gelukkig. Hopelijk bij jullie ook!

Ik had dit inderdaad ergens gelezen, maar ook weer vergeten. Natuurlijk net om 20 rondje met de hond en best wel veel geknal te horen. Ik heb het hele rondje dus gelopen terwijl ik steeds riep ā€œJeej feestje joepie ja goedzo feestjeā€. Hopelijk is dit dan maar een goede oefening voor oudjaar, wordt zijn eerste in NL.

1 like

Gelukkig viel het allemaal mee! Meestal zijn het van die flauwe doorstuurberichten maar ik dacht toch maar rekening mee houden. Dit wordt ook zijn eerste oud&nieuw maar hij lijkt niet bang. Zelfs toen de onweer 200meter van onze glampingtent insloeg en wij naast het best stonden sliep hij door. :woman_shrugging:t3: Ik ben zelf wel bangig voor vuurwerk dus hoop dat ik dat niet doorgeef.

Onze lab heeft net een chocolade Sint gegeten… :weary: Stiekem gepikt van tafel toen m’n vriend met mn dochter bezig was in de keuken. Hopelijk krijgt hij geen last. Mijn vriend is ook helemaal geschrokken en in paniek. Dierenarts zegt dat het in principe geen kwaad kan. Iemand hier wel eens zo iets mee gemaakt?

Ja, wij moesten wel meteen naar de dierenarts om hem te laten braken…
Daarna niks aan de hand, voor de zekerheid nog norrit gegeven de nacht door

1 like

Had jullie hond ook klachten?

Nee niks! Hij had wel echt heeeeeeel veel chocolade gegeten en we waren er optijd bij om hem bij de dierenarts te laten braken. sommige kwamen er met papier en al uit :joy:

1 like

Yep, mijn hond had heel schaaltje (meer dan 1zakje pure paaseitjes ook Tony etc) opgegeten.
Kwam er pas achter toen hij begon te kotsen van de verpakking. Hij dronk veel en veel gekotst en diarree. Had dierenarts gebeld maar maag leegpompen was te laat want hij kotste al en was ongeveer 2 uur daarvoor gebeurd. Die zij, bel maar als die begint te shaken. Hij kon wat hyper worden van de chocolade.
Nacht was die ziek, tig keer eruit geweest met hem, ook beneden geslapen bij hem. De volgende dag was die wel ok, at niet, dronk wel en was fit. Volgende dag als vanouds.

Hij woog toen ongeveer 14kg.

Chocolade sint was denk ik melkchocolade, daar zit al minder dat stofje in dan puur. En een lab weegt ookwel wat denk ik.

Je kan altijd dierenarts even bellen.

Edit: zie dat je al gedaan hebt! Hopelijk komt ie er goed door.

1 like

Aah gossie… :weary:

Ja onze lab is wel 35+ denk ik. Sint was 60 gram, eigen dierenarts was dicht. Kregen een noodnummer en die gaven het advies om in de gaten te houden en dat het op zich geen kwaad kan.
Ben vooral geschrokken van mijn vriend die echt helemaal stond te gillen.

Gelukkig heeft die wat kilo’s! Ik zat me suf te googlen en vond toen zo’n tabel.
Mijn hond zat er ver boven en pure choco, maar ook veel gekotst.

Ik was ook helemaal in paniek en huilen etc. Mijn hond keek alleen maar droog wat is er met jou? Ik ben oke. Naast zijn gekotst etc was ie verder normaal.

Je kan nog kijken op de verpakking hoeveel chocolade er echt in zit of dat voornamelijk suiker is. Misschien stelt dat nog gerust.

Edit: https://www.antigifcentrum.be/voeding/vergiftiging-door-chocolade-bij-honden

10 gram melk per kilo dus 60gr zou die aankunnen.

3 likes

Thanks allemaal.
Hij heeft net gewoon gepoept en ligt lekker op de bank.

33 likes

Gelukkig! Lijkt me echt even schrikken, maar fijn dat hij gewoon lekker heeft gekakt.

Fijn! Hij ziet er chill uit.

1 like

Ja hĆØ :joy: Hij heeft gelukkig helemaal nergens last van gehad.

4 likes

Hoii, sorry dat ik zo kom binnenvallen. Wij overwegen om onze eerste hond te kopen. We denken aan een teckel. Nu wil ik me goed voorbereiden, bv door me te verdiepen in de opvoeding van een hond. Hebben jullie aanraders in de vorm van boeken/websites?
We zijn beide wel opgevoed met honden, mssr tegenwoordig zijn er toch andere inzichten.

1 like

Na een hele tijd wachten word als het goed gaat over 2 weken een nestje Golden Retriever pups geboren bij onze fokker. We hebben lang op de wachtlijst gestaan en nu het zo ver is ben ik zo zenuwachtig! Ben opgegroeid met Golden Retrievers in het ouderlijke huis. Geen hond in huis vind ik echt verschrikkelijk, ik mis het gewoon echt al jaren. Ben helaas afgekeurd en breng zo ongeveer de hele dag alleen thuis door, kan niet wachten om een maatje voor het leven te hebben, ofja zijn levenā¤ļø Besef echt wel dat het zwaar gaat worden maar weet ook dat ik al mijn tijd en energie in de hond kan steken. Moest janken van geluk toen we het belletje kregen, al moeten we nog even afwachten.

18 likes

Wat leuk! Deel je een foto hier als het zover is? :smiling_face_with_three_hearts:

1 like