Hoi allemaal,
ik hoor graag jullie ervaringen want momenteel zit ik echt met mijn handen in het haar en weet ik niet zo goed wat het juiste isā¦
Onze berner is inmiddels bijna 8 maanden en is ongeveer een maand geleden positief getest op Giardia. Hij heeft toen medicatie gekregen (ik vermoed panacur) en we hebben zowel hem als al zijn spullen en de woning schoongemaakt. Na de kuur bleef de diarree en werd deze zelfs erger; vaker en nog dunner. Weer naar de dierenarts geweest, nog steeds positief en een andere medicatie meegekregen. Weer gewassen enz.
Diarree is overigens de enige klacht die hij heeft. Hij is nog energiek, heeft genoeg eetlust en komt nog steeds goed aan.
Nu tot op heden heeft Mylo nog steeds last van diarree en hoor/lees ik zoveel verschillende adviezen dat ik helemaal gek word! Mylo krijgt al maanden vers vlees vanuit onze puppycursus, zij gaf aan dat zijn darmflora weer opgebouwd moet worden en we hem een paar dagen alleen probiotica moesten geven en geen medicatie meer. Toch ook weer dierenarts gebeld en die heeft een nieuwe kuur panacur meegegeven en wilt hem overzetten op licht verteerbare brok. Qua schoonmaken lees je ook weer van alles, van alles intensief (stoom)reinigen, tot wachten op het einde van de kuur en schoonmaken met allesreiniger.
Om een ontzettend lang verhaal af te sluiten; heeft iemand misschien concrete tips wat jullie in zoān situatie heeft geholpen? Ik wil zo graag dat onze beer zich weer beter voelt maar wat is nou de beste oplossing?