Hondentopic (Deel 1)

Ah hij is de hele tijd aan het hijgen. Gelukkig niet in paniek en blijft lekker bij ons in de buurt. Maar hij is wel wat zenuwachtiger dan de afgelopen jaren, zal ook wel de leeftijd zijn :sob:

4 likes

@Oprah Hoe is het nu?

Sorry, had je bericht over het hoofd gezien. Ik heb Pexion, wat heb jij voorgeschreven gekregen? Wat goed dat de stress zo is afgenomen bij jouw hond! Het scheelt inderdaad ook wel heel veel als er niet al wekenlang wordt geknald buiten. Hopelijk blijft het de komende jaren ook zo goed gaan, lijkt me voor zowel jou en je hond heel erg fijn.

Die van mij is enorm schrikkerig nog deze ochtend, maar ze ging gelukkig wel mee naar buiten net. Ik ben blij dat het ergste voorbij is.

@Moet Heeft jouw hondje alweer wat kunnen eten inmiddels?

@Panorama Hoe is het met jullie?

@Lichtknopje Hoe is de avond verlopen? Bij ons heeft medicatie zeker wel wat geholpen. We hebben het van tevoren besproken op onze hondenschool, weet niet of je daar ook bij zit of evt advies kan vragen? Ik vertrouw de gedragsdeskundige van mijn school in ieder geval volledig, die kent mijn hond ook beter/anders dan de dierenarts. Ik heb haar advies toen bij de dierenarts voorgelegd en we zijn met de gekregen medicatie echt wel beter de avond en nacht doorgekomen dan vorig jaar.

4 likes

Veel geblaf en hele tijd bij ons zitten. Gelukkig rond 2 wel over.
We zitten niet bij hondenschool maar ga nu echt gedragsdeskundige zoeken ivm dat vele blaffen. Ook als we eten en als iemand aan de deur komt of langs loopt. Ik had gehoopt hoe ouder hoe minder maar is juist erger. Misschien heeft die ook tips voor vuurwerk en anders de dierenarts.

1 like

Ik vind het zo sneu voor alle beestjes. :heart:

Mijn pup (nouja 13 maand nu) heeft bijna 10 uur geblaft en stond compleet aan. Paar kleine dutjes gelukkig wel, dan sliep ze door alles even heen. Buiten vond ze het prima en deed wel alles ook geen geblaf. Maar binnen was het drama en ellende, ze was ook niet bereikbaar of af te lijden. Echt mega boos blaffen. Pfff, ik vond het heel zwaar en had zo’n medelijden met d’r maar ze liet zich niet aaien ofzo. Germ. Thundershirt hielp ook totaal niet. Gedragstherapeute gaat alvast nadenken over hoe we dit kunnen tackelen/trainen voor volgend jaar.

Mijn mupje, nu maar lekker slaap inhalen! :paw_prints:

6 likes

Onze familiehond is eind deze maand al een jaar niet meer bij ons en nog steeds krijg ik soms een enorme golf van verdriet over me heen en huil ik tranen met tuiten. Vandaag is weer zo’n dag :cry: Mis haar zo, zo erg :cry:

5 likes

Wij hebben het wel. Alle kleine bedragen kunnen we wel dragen en daar hebben we ook geen verzekering voor. Die hebben we voor als er écht iets mis is dat duizenden euro’s gaat kosten. Dan wil ik geen moment hoeven twijfelen. Die gemoedsrust is me makkelijk die 22 euro waard. Een verzekering is geen spaarpotje maar een zekerheid dat je een gebeurtenis met een klein risico en heel grote gevolgen kan dragen als dat nodig is. Wij hebben geen duizenden euro’s liggen daarvoor dus die keuze was gauw gemaakt.

1 like

Pff mijn hond heeft gisteren pas de mentale klap gekregen van het vuurwerk. Oudjaar ging prima, want daar hadden we ons op voorbereid. Voor en na middernacht werden alle geluiden van buiten redelijk gefilterd door rumoer van bezoek, muziek die wat harder stond, etc. Maar gisteren op nieuwjaarsdag heeft ze meerdere (luide) knallen gehoord, zowel toen ze binnen was en buiten, ze zat helemaal te trillen en nu is ze zo bang om naar buiten te gaan :pensive: Ik krijg haar alleen nog naar buiten door haar eerst een stukje te tillen en daarna loopt ze uiteindelijk wel zelf, maar echt alleen voor het noodzakelijke en dan wil ze weer terug. Ze heeft ook nog niet gepoept vandaag dus ik hoop zo erg dat ze morgen weer een beetje bijtrekt.

3 likes

Een Border Collie! Een kleine knuffelkont met een pittig rugzakje. 2de huisje bij mij en voor een eerste hondje is het best zwaar. Genoeg werk aan en nog te gaan!

2 likes

Hier ook een bange hond op oudjaarsdag. Na een tip van een vriendin klassieke muziek opgezet en tot mijn verbazing hielp het!

Huisdieren kalmeren door klassieke muziek

2 likes

M’n hond raakte vanavond echt compleet in paniek ineens. We hadden bezoek en ik zat m’n (baby)nichtje uit te zwaaien en zei doeidoei. Ging m’n hond ineens miepen en blaffen en hij bleef maar doorgaan, terwijl er letterlijk niks aan de hand was. Denk dat hij dacht dat we allemaal weg zouden gaan en dat hij alleen thuis moest blijven ofzo. En hij zal nog wel van slag zijn van al het vuurwerk, want daar is hij ook heel bang voor. Naja was echt vreemd in ieder geval :sweat_smile:

@Drijfsijssie Bepaalde muziek maakt mijn hond ook wel rustig. Bij milde angst helpt het als onderdeel van meerdere angstremmende factoren, maar het doet geen wonderen.

@Bertha Ik ga dat nu inderdaad wel overwegen ja. Ik vind het vooral kut omdat de ellende pas na de jaarwisseling kwam, terwijl ik juist dacht dat we er vanaf waren. Ze kwam er vrijdagavond supergoed doorheen maar gisteren heeft echt een soort ptss veroorzaakt. Ze is zo schichtig buiten, dat herstel gaat nog wel even duren.

Heel veel sterkte, het lijkt me zo ontzettend verdrietig :pensive:.

2 likes

Voor buiten heb je hier inderdaad niet veel aan. Binnen hielp het bij ons goed. In plaats van op elke knal te blaffen en uiteindelijk trillend achter de bank te gaan liggen ging onze hond met de klassieke muziek weer gewoon in zijn mand liggen en zelfs af en toe een beetje dommelen.

Uitlaten deden we met de auto buiten de stad. Maar ja, dat is structureel natuurlijk niet te doen. Hopelijk is het knallen bij jou nu gestopt en dooft haar angst snel weer een beetje uit.

2 likes

Voor dit soort regenachtige dagen ben ik alvast op zoek naar laarzen die wind/water dicht zijn voor tijdens het wandelen. Vroeger had mijn moeder altijd Dubarry laarzen en die waren echt perfect hier voor maar ook zo duur… Wat voor schoenen dragen jullie tijdens het wandelen met de hond?

1 like

Ik draag dezelfde lowa’s als @Bertha. Beste aankoop ooit!

1 like

Voor mij werken m’n dr martens prima! Ik ga daarmee ook altijd een uurtje speuren in de bossen (kan dit trouwens echt iedereen aanraden om samen buiten bezig te zijn). Moet er wel bij zeggen dat ik geluk heb gehad en steeds lessen zonder regen had.

1 like

Dank jullie! Dr Martens of Timberland loopt ik nu ook altijd mee, dus dat is wel een goede. Merk dat ik een hoge laars ook wel fijn vind tegen opspatten van modder tegen mijn broek, dus daar nog even naar zoeken.

Ik heb regenlaarzen voor als t echt vies weer is. Een van onze honden is een teckel dus die neem ik dan ook niet mee voor een lange wandeling.

En als ik echt lang ga wandelen heb ik wandelschoenen van het merk Salomon, die zijn erg stevig en staan bekend om hun lichte gewicht. Ben ik super positief over!

Mijn Dr Martens zijn helemaal verkleurd na het schoonmaken van modder een keer dus zou dat toch niet aanraden.

1 like

Ik heb gewone dunlop regenlaarzen. Lopen heerlijk, schiet ze zo aan. Draag ze ook als het niet regent en bij lange wandelingen. Grap wel eens dat het mijn meest gedrage schoenen zijn. Terwijl pre hond en Corona droeg ik altijd hakken :joy:

3 likes