Mijn pup was gisteren naar de trimmer (tweede keer helemaal knippen daarvoor veel wenbehandelingen) maar hij hielt het geen twee uur vol. Dus nu heb ik een hondje met een kortgeknipt lichaam en een lange kop 🥲
Dankjewel! Het is echt geweldig, maar vermoeiend haha.
Zijn hier foto’s van? Hij heeft het toch aardig volgehouden als zijn hele lijfje wel is geknipt!
Haha ja ik vond het ook heel netjes hoor! Hij werd wegens omstandigheden door iemand met minder ervaring geknipt en vorige keer was hij ook niet helemaal klaar dus allang knap wat ze wel voor elkaar hebben gekregen. Ze geven het daar gelukkig aan en pushen de hond niet om het dan maar af te krijgen.
Kan volgende week vrijdag terug voor de rest.
Wat lief wat voor puppy is t? Hier een pup van 4,5 maand
Haha het is dat ik door dit topic weet dat je hond een ander ras is maar groetjes van mijn zwart, langharig hondje
Nou ik dacht dat het wel beter ging met mijn muppie. Gisteren en vanmiddag opeens rare kleur poep en ze heeft de wortelsoep van @Bertha geeneens gehad. Maar daar leek het wel op.
Ja zegt de assistente temperatuur d’r even. Ik zo ja je was er maandag niet bij hé? Ohja zegt ze ze was fel hé en bijten. Jup, dan kom zo maar even langs. Pff, wel nog even voor het weekend bij de eigen arts is fijn.
Kunnen jullie je eigen hond temperaturen?
Update: temperatuur was goed *mij bijten wat minder. Met 3 man d’r vast gehouden uiteindelijk. Mega bitch!
De arts zei ook heeft ze wortels gehad? Had zakje mee met de poep. Maar structuur was verder goed dus geen zorgen. Tussendoor poepte ze gewoon normaal. Dinsdag dan de sterilisatie.
Typisch weer dat dat vanaf boeren komt. Ik ben misschien teveel een randstedeling maar vind dit weer zo met de vinger wijzen omdat ze zelf in het nauw zijn gejaagd. Ik ben het trouwens ook gewend om drollen te rapen in de stad dus heb er ook niet zoveel moeite mee om dat buiten de bebouwde kom te doen.
Misschien dwaal ik nu teveel af maar ik was in Denemarken erg onder de indruk van de hondenbossen. Elk dorp had daar een eigen omheind stuk bos waar je hond lekker kan rauzen. Als je die goed plaatst buiten beschermde natuur centraliseer je ook meteen het stikstof
Edit: tijdens schrijven van mijn reactie is het bericht waar ik op reageerde verwijderd.
Ik vind die boeren met megastallen echt zeuren. 1 koeienvlaai poept mn hond misschien net in een week.
Neemt niet weg dat buiten het losloopgebied/hondenbos best drollen opgeruimd mogen worden omdat je niet lekker loopt en sommige stukken en vol ligt en ruikt. Of echt stukje natuur verpest kan worden.
Dan centreer je het in 1 gebied, en als ze prullenbakken in hondenbos plaatsen wordt de drempel ook lager.
Ik wandel vaak in de omgeving waar ze het over hebben en zie sinds corona/lockdowns helaas meer menselijk afval (plastic, mondkapjes etc) dan drollen. En geen 1 afvalbak. Niet eens bij de poortjes.
Wat een leukerd! Geniet ervan❤
Ja tis zo sneu en ze is gewoon verdomd slim dus legt linken bizar snel, ook de slechte helaas. Goeie van dat geluidje en het oefenen! Ze laat normaal alles prima checken, tis denk ik de combinatie van alles even. 3x dierenarts in een week met check ups.
Nee niet getest op giardia, dierenarts had de poep bekeken en zag zo direct niets opvallends. Ook poept ze verder gewoon prima, nette drollen en geen diaree. We vermoeden even dat ze even iets niet goed verwekt in de darmen en dat het er dan snel uit gaat. Koekjes die nog in stukjes zijn met gal zeg maar. Lekker onderwerp hé! Even goed in de gaten houden, maar net was dus het poepje weer prima.
Dinsdag zijn we er weer voor de sterilisatie, dan heeft ze hopelijk d’r portie dierenarts weer gehad voor een tijd.
@puntjes De poep van onze hond is een bijna dagelijks gespreksonderwerp hoor bij ons thuis, haha. Het zegt gewoon veel over de gezondheid van je hond dus vind het een prima onderwerp voor hier ook
Oooh lief!
Dit is een toller!
Ik baalde de laatste tijd nogal dat mijn hond geen vrienden heeft van hetzelfde ras. Vanmorgen ging ik met haar wandelen en zagen we heel ver in de verte een whippet en ze stormde er meteen zooo hard op af <3 Het was ontzettend lief, alsof ze eindelijk weer eens iets herkenbaars zag. Moest stiekem even een traantje wegpinken, haha. Maar ze heeft nu wel een windhondvriend want hij woont in de buurt
@Bailey zag ik jouw hond voorbij komen in een training met verlatingsangst? Hoe gaat dat? Hoe is je ervaring er tot nu toe mee? Mijn pup heeft ook verlatingsangst dus ben aan het oriënteren of we tzt ook met een professional aan de slag gaan.
Als je trouwens wil dat ik het weghaal moet je het maar even zeggen.
Ja, dat klopt! We zijn nu een maandje bezig, tijdens de eerste training ging het al mis want we hadden haar beginnersniveau toch verkeerd ingeschat. Toen is alles even on-hold gezet en zijn we begonnen met Door is a bore. Vanaf daar zijn we nu verder aan het opbouwen, we zitten nu op 1,5 minuut alleen in de kamer (nog niet de voordeur uit).
Wat ik super fijn vind aan Nina is dat ze echt veel tijd en energie erin steekt, we hebben in het verleden meerdere “professionals” ingeschakeld maar die gaven dan vaak een (verkeerd) advies en daar moest je het maar mee doen. Nina begeleidt ons echt in iedere stap en we hebben ook dagelijks contact. Tijdens DIAB stond ons programma dus on-hold (ging niet van onze dagen af) maar evalueerde ze wel elke dag een filmpje van de training en gaf ze hier feedback op. Ik heb echt het gevoel dat we er nu samen voor gaan en dat we er niet meer alleen voor staan. Na alle ellende die we gehad hebben is dat echt een verademing.
En we hebben al zoveel geleerd over onze hond, Nina pikt alle kleine signalen op die wij niet eens doorhebben en ze past het plan telkens op haar aan. Kortom: we zijn echt super blij met de begeleiding! Het is een flinke investering en we moeten zien wat we uiteindelijk kunnen bereiken, maar we hebben er een goed gevoel bij. Volgens mij zit Nina de komende tijd (tot juni) vol, maar je kunt haar altijd een berichtje sturen om op de wachtlijst te komen, dan krijg je een berichtje voordat de nieuwe data online komen (zeker als je pas over een tijdje wilt starten) .
@anon18225511 ik haak ook even op je vraag in. Zelf moet ik ook aan de slag met mijn hond, maar wil dat oppakken als ze helemaal bij is van de sterilisatie. De gedragstherapeut van mijn hond gaat wel helpen.
Maar ik heb wel het boek “be right back” van Julie Naismith aangeschaft. De door is bore what @Oprah benoemd staat hier ook in uitgelegd en er is een start schema met hoe je het kan opbouwen per dag met secondens enzo. (Yeah voor de 1,5 min al Oprah!!)
Maar vind het een erg fijn boek en geeft ook een goeie achtergrond. Ben ook lid van haar fb groep en lees veel positieve verhalen en worden ook veel vragen gesteld met fijne antwoorden. Misschien heb je er ook wel wat aan.
Ja goede tip! @anon18225511 Nina volgt idd de methode van Julie, dus als je meer achtergrond informatie wilt dan kun je daar idd ook nog kijken. Julie heeft ook een online programma wat je kunt volgen, dan krijg je ook toegang tot een speciale FB pagina en daar kun je ook video’s uploaden ter beoordeling, maar geen 1-1 begeleiding. Ik begreep van Nina dat je ook via pawsintouch (die noemt ze ook vaak in haar stories) een soort traject kunt volgen die minder intens is, maar ook goedkoper.
Bedankt voor je uitgebreide reactie en ook nog de tip van het boek van Julie @puntjes. Dat ga ik zeker bestellen. Lijkt me op zich een goede manier om eens te kijken of ik zelf stappen kan maken met mijn hond. Zal ook eens op Facebook zoeken naar die groep die je noemt @puntjes.
Heel fijn dat je het idee hebt dat het je nu al wat oplevert @Bailey. In de vorm van signalen en lichaamstaal die je hond uitstraal wat je dan zelf misschien nog niet was opgevallen. En 1,5 minuut is al een mooi begin!! . Het lijkt niks tot je een hond hebt met verlatingsangst haha dan is dat opeens een hele stap. Wat jij al aangeeft over professionals is juist ook waar ik een beetje bang voor ben. Zoveel mensen met achterhaalde adviezen en ik wil juist niet dat het nog erger wordt.
Haha ja, het voelt stom die 1,5min maar paar weken terug zaten we op 5sec dus dat is een wereld van verschil. Ik hoop dat we het geleidelijk verder kunnen opbouwen.
En heel goed dat je je goed oriënteert naar de juiste persoon om jullie te helpen! Ik denk dat het bij ons ook erger is geworden door de slechte adviezen, maar ja je gelooft dat iemand er verstand van heeft dus ga je er mee door.
Als je nog meer wilt weten, let me know! Hoop dat je de juiste persoon vindt die jullie verder kan helpen . En sowieso goed idee om zelf al aan de slag te gaan, wie weet kom je zo al een heel eind!