Hondentopic (Deel 1)

Het verschilt wel een beetje per huisje, maar vaak zit er wel wat ruimte tussen. Sommige huisjes liggen wel aan een straatje en andere huisjes weer helemaal op het einde van een straat, daar heb je dan geen verkeer en alleen je buren die af en toe “thuis” komen. Denk dat je het beste goed op de plattegrond kan kijken en evt kan kijken op google earth!

Wij hebben geen honden huisje gehad maar een gewoon huisje en kiezen dan (voor meerprijs, maar valt wel mee) een huisnummer uit, zodat je een beetje rustig zit. Onze lievelings is 67 haha, dan loop je vanuit het huisje zo een mooi wandel gebied in. Zie ook regelmatig mensen die zelf een soort hekje/draad achtig iets (kan het niet uitleggen) meenemen en om het huisje doen voor de hond.

1 like

Thanks voor de info! :+1: Oh van dat schapen afzet spul, zag ik vorig jaar op een camping ook inderdaad. Ook een slim idee!

1 like

Wij hebben een schapenhek en het is ideaal!
Prikken we om het terras in de grond en meneer kan rustig in en uitlopen als hij wil.
Op de camping hebben we dat ook gedaan, dus hij is het inmiddels gewend.
Onze hond is echt een gezelschapsdier, anders zijn we hem steeds kwijt aan andere honden die voorbij komen.

Wij zijn naar Landgoed Aerwinkel geweest (ook landal) met een hondenhuisje. Niet zo luxe als ik hier lees over bakken e.d… Het is een regulier huisje waar je ook met hond in mag.
Het is een klein park, in de herfstvakantie was het er heel rustig moet ik zeggen.
Omgeving kun je mooi wandelen in ieder geval :slight_smile:

1 like

Nee. Maar zet beneden waar hij is geen geurstokjes neer, ruiken voor mij al te sterk.
En geurkaarsen in een kast of met deksel en alleen moment van gebruik eruit.
Waar hij is, is best grote ruimte dus dat scheelt ook.

1 like

Ahh ik ben zo trots op mijn hond (en mezelf haha). Hij had de hoogste score op 11 van de 12 onderdelen van de gehoorzaamheidscursus en was tweede van zijn groepje :smiling_face_with_three_hearts:. Het was niet altijd makkelijk want als hij geen zin heeft, doet hij letterlijk niets. Er waren dus trainingen waarop ik echt voor spek en bonen op dat veld stond :sweat_smile:. Maar gisteren stond hij te shinen daar!

11 likes

Ik heb er eentje van sand & paws gekocht, dankjewel voor de tip. Denk dat die andere ook kan, maar hierop stond dat het hondenluchtjes neutraliseert. Win-win :grin:

1 like

Vandaag zijn we onze pup op gaan halen. Toen we thuis kwamen liep hij de bench in en ging slapen, wist niet wat ik zag :joy:

foto's

44 likes

Ik was een koekje aan het eten, ik denk dat ze een stukje wil. Hier kan ik toch geen nee tegen zeggen :see_no_evil:

17 likes

Nee, dat kan inderdaad niet. Nee zeggen tegen zulke lieve ogen is verboden.

1 like

Sommige ervaren hondenliefhebbers hier hebben m’n posts over de pup van een vriendin van me wel gevolgd misschien. Rare vraag misschien maar ik heb best behoefte om daarover te praten maar zo openbaar voelt niet echt oké omdat het niet over mezelf gaat. Staat iemand ervoor open om te pb’en misschien? :grimacing:

Ik vroeg me laatst toevallig af of er nog een update over was. Klinkt dus nog steeds niet heel goed helaas.
Je mag mij wel PB’en als je wilt, ben alleen niet de juiste persoon voor advies denk ik. Maar spuien kan natuurlijk altijd.

2 likes

Volgens mij heeft mijn muppie nu ook het virus wat een paar hondjes hier hadden. Zo zielig!

Zaterdag alleen maar spugen en slapen, bij de weekendarts geweest spuitjes gekregen en licht verteerbaar voedsel. Had het idee dat ze erna wat meer d’r zelf werd. Maar eten ho maar, drinken uit mijn hand.

Vandaag zou ze eigenlijk gesteriliseerd worden, maar die afspraak omgezet in een controle. Heeft ze flinke koorts en buikpijn, boh ze werd fel toen de arts op d’r buik duwde. Vanmorgen wel nog normaal gepoept, nog geen diaree. Dus even in de gaten houden. Pittig hoor omdat je zo weinig kan doen of zeggen tegen d’r.

Waar heb je hem besteld? Wil er ook eentje kopen maar kan het niet zo snel vinden haha

Gekocht bij TK Maxx

1 like

Dankjewel! Zal er eens naar gaan kijken. Ze heeft net wat lichtverteerbaar voer op en wat drinken dus dat is al iets. Kip houdt ze van maar trek ze nu d’r neus voor op.

Onze doggos gaan nu sinds een maand 2 dagen per week naar de opvang en wat een genot!! Ze zijn zo blij daar, hebben hun vaste "kamer’ met mandjes en speeltjes en een tuin. Werknemers en vrijwilligers zijn dol op ze (er zijn niet zo vaak kleine hondjes daar). En het zit naast/in een natuurgebied dus hebben heerlijke wandelomgeving.

Ik kijk ook echt uit naar het ophalen na m’n werk, want ze zijjn dan zo blij. En de avond na de opvang zijn ze ook zo gezellig en spelen fijn samen.

Het is ook een asiel en een pension en ze hebben sinds kort dagopvang. Dus voelt ook fijn om daar geld aan uit te geven, om de andere dieren in het asiel indirect te steunen. We hebben in onze omgeving geen mensen waar onze honden zonder al te veel gedoe heen kunnen dus zo fijn dat er nu gewoon een plek is waar ze heen kunnen en we het vertrouwen er in hebben dat ze het daar ook fijn hebben.

Eerste weekendje voor de doggos ook al vast gelegd daar :grin:

18 likes

Klinkt zo fijn! Wil je de plek delen?

Meh… m’n hond kwakkelt echt een beetje de laatste weken. Dan gaat het weer goed en een paar dagen later is ze weer beetje ziekig. Vandaag toch maar even naar de dierenarts. Ik had gisteren al het wortelsoepje gemaakt die hier eerder in het topic getipt werd. Vond ze gisteren wel heel erg lekker! Maar vandaag laat ze weer alles staan. :frowning:

1 like

Ze is er eindelijk, Nellie♥️

(Misschien is de foto heel groot…)

53 likes

Wat een mooierd! :heart: Heel veel plezier en succes de eerste periode!

1 like