Hier ook een koelmatje, maar ze liggen er bijna niet op… Ik heb twee zonaanbiddertjes, ze gaan gewoon lekker buiten liggen en na een paar minuten zon komen ze weer binnen op de koele tegelvloer liggen Dus we doen niet echt iets speciaals verder, het gaat prima.
Ik ga vanavond zwemmen met deze twee snoepies. Altijd zo leuk als je hondje om je heen trappelt. De doodle wil niet echt zwemmen maar wel lekker spelen in het water.
Oh ja de opmerkingen, daar word ik ook helemaal niet goed van. De concierge in ons gebouw is nogal van de oude stempel, honden moet je vooral straffen om ze te laten luisteren.
Laatst stond hij dus met mij en Artis in de lift toen een hondje van de 14e verdieping ook in de lift kwam. Artis en die hond liggen elkaar niet dus die eigenaar hield zijn hond al strak en ik oefende met Artis “focus” dus dat hij naar mij moet kijken en andere dingen moet negeren (tip van de hondentrainer voor ruimtes zoals liften etc waar je geen fysieke ruimte kunt creëren)
Helaas had Artis hem al gezien en hij begon dus wild te blaffen en staart tussen zn benen. Dus ik roep zn naam, laat m zitten en geef m een snoepje voor het kalme gedrag en blijf dat doen wanneer hij stil blijft en mij aankijkt ipv naar die hond te blaffen.
Nou ik heb dus buiten de lift 5 minuten naar de concierge moeten luisteren die aan mij wel even ging vertellen dat dat niet is hoe je een hond opvoed. Je moet gewoon even hard aan de riem trekken en tegen m schreeuwen, dat was zijn oplossing want ik heb een agressieve hond en dat moet je afstraffen
.
Ik probeerde nog uit te leggen dat dit sowieso geen agressie maar angst/ onzekerheid is etc. maar hij wilde niet eens luisteren en toen droop ik maar af. Nu heb ik al dagen spijt dat ik niet gewoon een “bemoei je lekker met je eigen zaken” eruit heb gegooid.
Hoiiii. Even een vraag
Je hebt talloze tips op het internet over je hondjes koel jouden etc, maar ik kan er niks mee… wij hebben namelijk 2 pups in huis en die moeten er nog om de 2 /3 uur uit, en laat ze dan wel lopen op schaduwrijke plekken, maar ze gaan vanzelf rennen etc, korthouden helpt ook niet want gaan ze juist wilder doen omdat ik ze altijd een stukje laat rennen puur voor t snuffelen en een plekje zoeken om behoefte te doen
Ik heb alles al geprobeerd, staat een hele dag een ventilator, koude handdoeken op de grond(nat gemaakt onder de kraan) voldoende drinkwater etc. Ik heb de afgelopen dagen geprobeerd minder naar buiten te gaan. Maar dat heeft dus geresulteerd in dat ze nu dus doodleuk in hun bench gaan poepe. & plassen, in de keuken etc overal. Terwijl t eigenlijk op een paar kleine ongelukjes na heel goed ging. Iemand tips? Want in de ochtend vroeg wandelen en savonds zit nog veeeeel t veel tijd tussen… en en tuin hebben wij niet, alleen een dakterras, maar daar wil je al niet op zijn met 20graden Haha…
Trouwens had dierenarts gevraagd, en die zei gewoon minder naar buiten gaan… dus vandaar…
Ze tussendoor op puppypads hun behoeftes laten doen of naar een bos rijden waar water is. Ik rij daar nu iedere dag heen want mijn hond is ook een grote energiebom. In het bos is het nog aardig koel en gaan we lekker zwemmen. Kleedje mee, water en snoepjes mee en zo chillen we daar dan een tijdje.
Merk je dat ze last hebben van de warmte? Hier is het soms ook heel heet en Artis past zichzelf dan een beetje aan. Ik let op dat hij per keer dan gewoon niet lang buiten is, maar als hij naar zijn plas/poepplek wil rennen dan sta ik dat toe. Neem wel voor zelfs een stukje van 5 minuutjes water mee wat hij mag drinken en thuis heeft hij dan airco. Ik merk dat hij zelf in de warmte ook niet heel veel wil rennen maar gewoon plassen, poepen, snuffelen en weer naar huis.
Artis heeft kennelhoest opgelopen, zo zielig . Hij is verder gewoon zn vrolijke zelf maar is wel het liefst dicht bij me in de buurt en klinkt nu meer als een soort zeehond. Gelukkig wel gevaccineerd dus de DA denkt dat het snel weer over zal zijn en dat hij maar een milde variant heeft, maar toch wel balen dat hij nu niet naar zijn puppy speelklasjes mag omdat hij daar juist altijd zo lekker zn energie kwijt kan.
Redelijk veel honden reageren toch wel plaatselijk op een tekenbeet waardoor zulke bultjes blijven bestaan. Het is inderdaad vaak littekenweefsel aangezien teken enzymen uitscheiden waarmee het weefsel wordt opgelost en daar reageert het lichaam dan op. Mocht er bijvoorbeeld toch een kop zijn achtergebleven dan wordt komt dat er vaak vanzelf uit, maar het kan ook voorkomen dat een gedeelte een beetje wordt ingekapseld en dan krijg je ook vaak een bultje. Ik kan natuurlijk niet 100% garanderen dat er dus niets aan de hand is, maar zelf doe ik hier dus niets mee bij mijn hond/andere honden.
Onze vreetzak heeft uit de afvalcontainer gegeten en last gehad van diarree en overgeven… Gelukkig gaat het een stuk beter en is hij echt een geval ‘onkruid vergaat niet’ maar ik vond het zo zielig. Hij had echt duidelijk veel buikpijn…
Aaah, arm beestje.
Louis heeft een vriend, een grote witte retriever. Maar dat beest kwijlt zo erg, en iedere keer is hij zo goor na het spelen (kwijl+los zand+rollen in van alles) dat we hem onder de douche doen. Hij realiseert zich tijdens het spelen niet dat hij daarna nat gaat worden. En teckels houden er niet van om nat te worden.
Mijn hond heeft een boxer als beste vriend… Eerst droog ik 'm zo veel mogelijk af met zo’n lichtblauwe action dweil die haalt ook veel modder eruit. Dan laat ik hem opdrogen in de gang dan is al het zand uit z’n vacht en dan kam ik het kwijl eruit. En daarna dus de gang stofzuigen. Heel vaak douchen is niet echt goed voor de vacht.
Nee klopt. Het is nu twee keer gebeurd in twee maanden, soms kwijlt die andere wat minder. Maar jouw tips zijn ook fijn. Dat douchen is ook een enorm gedoe met zo een kleine spartelkoning als die van ons.
Mijn poedel mix is nergens bang van, behalve voor mijn waterblazer haha. Nooit gebruikt, al wil ik het nog steeds een keer opnieuw proberen. Maar ik weet niet goed hoe. Ze wordt lichtelijk hysterisch zodra ik hem pak en geheel hysterisch zodra ik m aanzet haha.
Haha ja ik ben dus meteen begonnen nadat ze twee weken thuis was ofzo. In de schuur en met enorm veel beloningen. Toen ik uiteindelijk op het punt kwam dat ik hem aan heb gezet voor het eerst, is ze zo geschrokken. Ze wil niet eens meer de schuur in. Maar ook binnen in huis is ze nog steeds angstig voor het apparaat. Maar ik ga binnenkort maar weer opnieuw proberen inderdaad.
Bij kruidvat heb je ook een soort wegwerp washandjes voor honden, ik gebruik ze ook voor Diesel als hij wel vuil is, maar niet per se in bad moet. Als je hond niet heel vuil is, is dat dus ook nog een goede oplossing. Het zijn deze:
Ik had twee weken een logeer doodle plus ook de waterblazer te leen. Geweldig ding! Mijn hond (friese stabij) was in hele korte tijd schoon en fluffy. De doodle duurde eindeloos zelfs met de blazer haha. Dus denk dat het met zo’n vacht wel echt nodig is, mijn hond heeft een vacht die zichzelf aardig schoon houdt. Als hij onder de modder zit is hij ook aardig snel opgedroogd en ligt al het zand op de grond en zijn de witte delen van z’n vacht ook weer helemaal wit.
Ik zou best zo’n blazer willen want voor af en toe wel heel handig, maar volgens mij is het ook weer niet goed om dagelijks te doen.
Even klagen over mensen hoor. Stond met onze hond buiten de winkels te wachten op mijn man die even iets ging kopen, en toen kwam er een vrouw met een andere hond vlák langs me lopen. Dat vond ik al irritant want je kan vrij duidelijk zien en merken dat mijn hond er stress van krijgt, loop dan even een stukje om? Maargoed. Ik ben best wel behoorlijk zwanger en moest al mijn kracht gebruiken om mijn hond rustig te houden. Afijn. Komt er zo’n vent langs en die begint tegen haar te praten, heel erg naar haar kijken en haar aanspreken, en daar houdt ze helemaal niet van en ze was al onrustig. Dus ik zei: “Loop maar niet op haar af hoor, daar houdt ze niet zo van.”
“Ja maar ik heb jaren met honden gewerkt hoor dus ik weet wel hoe dat moet en ik ben niet bang.”
A) Als jij zoveel van honden weet dan weet je dat je ze niet zo moet benaderen en al zeker niet als ze onrustig zijn.
B) Niet elke hond is hetzelfde en mijne heeft trauma’s en werkt nou eenmaal anders dan gemiddeld.
C) Jij bent misschien niet bang maar mijn hond overduidelijk wel?
D) ROT OP GEWOON. Ik ken mijn hond toch verdorie beter dan jij?
Sowieso mensen op straat die allemaal etiketjes op haar plakken “agressief” enzo, terwijl ze gewoon angstig is maar verder zó lief. Bah.
Pff irritant he, er zijn zoveel mensen die “meer over jouw hond weten dan jijzelf”
Bemoei je lekker met je eigen kippen. Als iemand op advies zit te wachten vragen ze daar zelf wel naar he.
Mijn hond is altijd mega enthausiast naar andere mensen en honden toe, en ik heb al meerdere cursussen gevold, maar hij is gewoon nog jong en onbezorgd dus hij blijft gewoon altijd enthausiast springen. Maar hoeeeevaak mensen dan wel niet zeggen “oh je moet wel op cursus gaan hoor om het af te leren”.
A. Bepaal ik zelf wel
B. Heb ik al gedaan
C. Ja blijf hem vooral lekker aandacht geven terwijl ie springt.
D. Is het jouw probleem of de mijne?