Oh ja de opmerkingen, daar word ik ook helemaal niet goed van. De concierge in ons gebouw is nogal van de oude stempel, honden moet je vooral straffen om ze te laten luisteren.
Laatst stond hij dus met mij en Artis in de lift toen een hondje van de 14e verdieping ook in de lift kwam. Artis en die hond liggen elkaar niet dus die eigenaar hield zijn hond al strak en ik oefende met Artis “focus” dus dat hij naar mij moet kijken en andere dingen moet negeren (tip van de hondentrainer voor ruimtes zoals liften etc waar je geen fysieke ruimte kunt creëren)
Helaas had Artis hem al gezien en hij begon dus wild te blaffen en staart tussen zn benen. Dus ik roep zn naam, laat m zitten en geef m een snoepje voor het kalme gedrag en blijf dat doen wanneer hij stil blijft en mij aankijkt ipv naar die hond te blaffen.
Nou ik heb dus buiten de lift 5 minuten naar de concierge moeten luisteren die aan mij wel even ging vertellen dat dat niet is hoe je een hond opvoed. Je moet gewoon even hard aan de riem trekken en tegen m schreeuwen, dat was zijn oplossing 
want ik heb een agressieve hond en dat moet je afstraffen
.
Ik probeerde nog uit te leggen dat dit sowieso geen agressie maar angst/ onzekerheid is etc. maar hij wilde niet eens luisteren en toen droop ik maar af. Nu heb ik al dagen spijt dat ik niet gewoon een “bemoei je lekker met je eigen zaken” eruit heb gegooid.