Onze vreetzak heeft uit de afvalcontainer gegeten en last gehad van diarree en overgeven⌠Gelukkig gaat het een stuk beter en is hij echt een geval âonkruid vergaat nietâ maar ik vond het zo zielig. Hij had echt duidelijk veel buikpijnâŚ
Aaah, arm beestje.
Louis heeft een vriend, een grote witte retriever. Maar dat beest kwijlt zo erg, en iedere keer is hij zo goor na het spelen (kwijl+los zand+rollen in van alles) dat we hem onder de douche doen. Hij realiseert zich tijdens het spelen niet dat hij daarna nat gaat worden. En teckels houden er niet van om nat te worden.
Mijn hond heeft een boxer als beste vriend⌠Eerst droog ik 'm zo veel mogelijk af met zoân lichtblauwe action dweil die haalt ook veel modder eruit. Dan laat ik hem opdrogen in de gang dan is al het zand uit zân vacht en dan kam ik het kwijl eruit. En daarna dus de gang stofzuigen. Heel vaak douchen is niet echt goed voor de vacht.
Nee klopt. Het is nu twee keer gebeurd in twee maanden, soms kwijlt die andere wat minder. Maar jouw tips zijn ook fijn. Dat douchen is ook een enorm gedoe met zo een kleine spartelkoning als die van ons.
Mijn poedel mix is nergens bang van, behalve voor mijn waterblazer haha. Nooit gebruikt, al wil ik het nog steeds een keer opnieuw proberen. Maar ik weet niet goed hoe. Ze wordt lichtelijk hysterisch zodra ik hem pak en geheel hysterisch zodra ik m aanzet haha.
Haha ja ik ben dus meteen begonnen nadat ze twee weken thuis was ofzo. In de schuur en met enorm veel beloningen. Toen ik uiteindelijk op het punt kwam dat ik hem aan heb gezet voor het eerst, is ze zo geschrokken. Ze wil niet eens meer de schuur in. Maar ook binnen in huis is ze nog steeds angstig voor het apparaat. Maar ik ga binnenkort maar weer opnieuw proberen inderdaad.
Bij kruidvat heb je ook een soort wegwerp washandjes voor honden, ik gebruik ze ook voor Diesel als hij wel vuil is, maar niet per se in bad moet. Als je hond niet heel vuil is, is dat dus ook nog een goede oplossing. Het zijn deze:
Ik had twee weken een logeer doodle plus ook de waterblazer te leen. Geweldig ding! Mijn hond (friese stabij) was in hele korte tijd schoon en fluffy. De doodle duurde eindeloos zelfs met de blazer haha. Dus denk dat het met zoân vacht wel echt nodig is, mijn hond heeft een vacht die zichzelf aardig schoon houdt. Als hij onder de modder zit is hij ook aardig snel opgedroogd en ligt al het zand op de grond en zijn de witte delen van zân vacht ook weer helemaal wit.
Ik zou best zoân blazer willen want voor af en toe wel heel handig, maar volgens mij is het ook weer niet goed om dagelijks te doen.
Even klagen over mensen hoor. Stond met onze hond buiten de winkels te wachten op mijn man die even iets ging kopen, en toen kwam er een vrouw met een andere hond vlĂĄk langs me lopen. Dat vond ik al irritant want je kan vrij duidelijk zien en merken dat mijn hond er stress van krijgt, loop dan even een stukje om? Maargoed. Ik ben best wel behoorlijk zwanger en moest al mijn kracht gebruiken om mijn hond rustig te houden. Afijn. Komt er zoân vent langs en die begint tegen haar te praten, heel erg naar haar kijken en haar aanspreken, en daar houdt ze helemaal niet van en ze was al onrustig. Dus ik zei: âLoop maar niet op haar af hoor, daar houdt ze niet zo van.â
âJa maar ik heb jaren met honden gewerkt hoor dus ik weet wel hoe dat moet en ik ben niet bang.â
A) Als jij zoveel van honden weet dan weet je dat je ze niet zo moet benaderen en al zeker niet als ze onrustig zijn.
B) Niet elke hond is hetzelfde en mijne heeft traumaâs en werkt nou eenmaal anders dan gemiddeld.
C) Jij bent misschien niet bang maar mijn hond overduidelijk wel?
D) ROT OP GEWOON. Ik ken mijn hond toch verdorie beter dan jij?
Sowieso mensen op straat die allemaal etiketjes op haar plakken âagressiefâ enzo, terwijl ze gewoon angstig is maar verder zĂł lief. Bah.
Pff irritant he, er zijn zoveel mensen die âmeer over jouw hond weten dan jijzelfâ
Bemoei je lekker met je eigen kippen. Als iemand op advies zit te wachten vragen ze daar zelf wel naar he.
Mijn hond is altijd mega enthausiast naar andere mensen en honden toe, en ik heb al meerdere cursussen gevold, maar hij is gewoon nog jong en onbezorgd dus hij blijft gewoon altijd enthausiast springen. Maar hoeeeevaak mensen dan wel niet zeggen âoh je moet wel op cursus gaan hoor om het af te lerenâ.
A. Bepaal ik zelf wel
B. Heb ik al gedaan
C. Ja blijf hem vooral lekker aandacht geven terwijl ie springt.
D. Is het jouw probleem of de mijne?
Ik sta hier nu naast een hond vastgebonden aan een telefoon paal met 2 cm schaduw en ik weet niet zo goed wat ik moet doen. Het is echt heel warm en we staan voor de H&M, maar voor ik de hele winkel door ben om het baasje te zoeken gaat echt lang duren. De hond heeft het overduidelijk warm en ik kan hem echt niet alleen laten, zal ik proberen hem water uit mân hand te laten drinken? Heb een flesje in mân tas
Maar welk baasje doet zoiets? Net als je hond in een hete auto laten. Hond lijkt het een beetje vreemd te vinden maar wil van mân vriend het water wel aannemen. Ben echt verontwaardigd
Okee waren twee stomme tieners die echt heel onverschillig reageerden toen ik zei dat een hond gewoon echt lijdt op deze manier. Stelletje debielen.
Agos, wat een gedoe
Wel fijn dat het zo snel al lijkt aan te slaan! Hopelijk knapt ie er lekker van op.
Wat goed dat hij zo snel opknapt! Lijkt me zo ellendig om je hond zo te zien lijden onder jeuk e.d.
Pilletjes kunnen inderdaad een drama zijn. Wat ik tegenwoordig doe is mijn hond iets laten doen (âzitâ ofzo) en dan een paar snoepjes achter elkaar geven als beloning, dan het medicijn (bij kauwtablet geef ik t gewoon zo en bij een vieze pil doe ik er iets van leverworst ofzo omheen) en gelijk er achteraan weer de gewone snoepjes geven. Ze heeft dan niet door dat er iets vies bij zat omdat ze alweer op de lekkere snoepjes gefocust is. Ik kan me voorstellen dat dit bij dagelijkse medicatie misschien niet altijd gaat werken, maar misschien heb je (of iemand anders) er iets aan.
Dilemma, tips zijn welkom!
Ik ben vanmiddag wezen kijken in een asiel bij een hondje, wat een schatje! Super aanhankelijk, lief en mooi. Heb er even mee gewandeld en ook dat doet hij super goed! Het enige nadeel is: hij heeft een lichte vorm van Heupdysplasie maar op het moment heeft hij gelukkig (nog) nergens last van. Verder is het echt mn ideale hondje. Wat zouden jullie doen? Ervoor gaan en hem een liefdevol thuis geven of het zekere voor het onzekere nemen en verder zoeken?
Thanks voor je tip! Ik ben me er al in gaan verdiepen inderdaad, en ik slaap er even een nachtje over voordat ik een overhaaste beslissing neem. Qua kosten voor een operatie ofzo ben ik er nog niet uit, daar moet ik nog wat meer informatie over zien te krijgen.
Klinkt als een schatje!
Ik weet wel dat een huisdierenverzekering de kosten van dingen die je vooraf wist, niet vergoed ď¸. Super krom.
Ik had met mijn pup dat hij giardia had vanuit het nestje vandaan en alle onderzoeken en medicatie werd niet vergoed. Terwijl we het niet eens vooraf wisten, maar zij zien het als âje hebt een verzekering genomen omdat je wist dat hij dit hadâ