Oh wat een ramp zeg . Zo sneu voor alle betrokkenen. Snap inderdaad dat het je dan weer even wakker schudt. Sinds mijn hond ooit over de bossen van het losloopgebied sprong om achter een scooter aan te rennen over een drukke weg heb ik hem gewoon aan de lange lijn. Ik zag toen inderdaad het doemscenario wat jij nu schetst voor me en dat wil ik nooit meemaken.
Hij was op slag dood idd. De bestuurder was ook helemaal van de kaart maar kon hier echt niks aan doen. Hondje kwam uit het niets zo tussen de auto’s door.
Oef echt wat enorm heftig!! Vreselijk ook voor de kindjes die het gezien hebben. Zo verdrietig ook voor de eigenaren.
Het is mijn grootste nachtmerrie, ze drijft sowieso al op auto’s en fietsen en gaat er plat voor om ze tot stop te dwingen als het kon. Maand geleden was ze ook langs me geglipt bij de voordeur. Lag ze voor de bezorgbus, de postbode stond bij mijn deur. We liepen samen richting de auto, stapt ie dus in, ik zeg en je blijft staan, ja maar ik moet door op de route riep die, ik zeg en ik moet mij hond hebben die voor je bus ligt! Gelukkig had ik haar snel te pakken. Dus die van mij mag ook alleen op omheind terrein los! Lekker aan de lange lijn, ze mist echt niets hoor. Al vinden veel mensen van wel, zucht…
Mijn hond hield als pup al niet erg van water. Regen, de zee, een bad, niets van dat kon rekenen op enthousiasme. Maar zelfs als het goot liep hij, met enige aarzeling, toch mee.Tot vandaag . Het regent hier al de hele dag pijpenstelen en we gingen erop uit voor de avondwandeling, normaal een grote ronde, en hij draaide na een paar stappen al om en ging heel zielig voor onze deur zitten kijken. Hij wilde geen kant op behalve naar binnen haha. Nu dus maar wat spelletjes met hem doen.
Lopen die van jullie wel door weer en wind mee?
Nee, tenzij we in het bos zijn.
Hij wilt nu ook niet, eerste beste bosje een plasje en terug.
Als er sneeuw ligt vind ie het wel leuk maar neerslag waar die nat van wordt niet.
Ah germ! Jup, hoe natter hoe beter want dan kan je lekker door de plassen rennen… Ik had gehoopt op een hond die ook dacht nope, maar met een regenjas en regenlaarzen aan vind ik het gelukkig best!
Mijn hond houdt vooral van sloten, hoe goorder hoe beter. Ik ben wel blij dat ze regen helemaal niks vindt, want dan hoef ik vandaag niet vaak en lang naar buiten.
Oh ja! Vreselijk en stinken dat ze dan doen…
Haha, ze zijn soms ook zo lekker onvoorspelbaar hè. Love het gevoel voor drama van je hond ook.
Mijn hond moest er ook niets van weten eerst, maar met een regenjas vindt ze het prima. Misschien een idee voor jouw hond? Voor die van mij is het sowieso een vereiste omdat ze het snel koud krijgt, maar ik heb ook weleens hondeneigenaren gesproken die iets van een jasje of dekje gebruiken omdat hun hond anders niet meeloopt (en tegen de geur).
Ah die regenjassen staan vaak ook zo leuk bij honden. En inderdaad heel handig tegen de geur, kou en ook bij sneeuw. Laat je hond dat ook goed toe allemaal? Wat een makkelijke lieverd is dat dan joh! .
Voor die van mij gaat een jasje niet helpen want als er natte pootjes bij komen kijken is het al gedaan. Als er een plas water ligt dan wordt daar overheen gesprongen . Toen het een pupje was was dat nog wel eens problematisch. Dan gingen we een drukke straat oversteken en wilde hij perse niet door de plassen maar was hij nog te klein om te springen. Nou geen beweging in te krijgen dan hoor. Nou ja goed, aanstelleritis is hem niet vreemd
.
Ik ga volgende week voor het eerst met mijn hond naar het buitenland, naar Frankrijk. Ruim 1200 km. rijden dus ben heel benieuwd hoe dat gaat! We gaan in twee dagen rijden, en tussendoor ergens overnachten. We hebben op de bestemming een huisje met een giga tuin met gras eromheen.
We hebben een nieuw flesje gekocht wat tegelijkertijd ook een drinkbakje is, voor de wandelingen. En een lange riem (10 m. geloof ik) met zo’n pin die je in de grond kunt steken, want we weten niet zeker of de tuin helemaal omheind is of niet. Zijn er nog andere dingen waar we aan moeten denken om mee te nemen? (We hebben het hondenpaspoort al klaar liggen, tekentang en genoeg voer, snoepjes, speeltjes, etc.)
Heeft ie alle prikken gehad? En iets tegen vlooien en teken?
Handdoek vind ik zelf altijd wel handig.
Ik had ook een tag keer besteld voor aan z’n tuig, als die gescand werd kreeg je bericht. En daarvoor op ander tuigje onze 06, mocht ie zoek raken.
Ja alle prikken op tijd gehad! Oh ja spul voor vlooien&teken heb ik liggen, dat leg ik ook alvast even bij de spullen. Kleedjes + handdoek neem ik ook mee, goeie.
Wat voor tag is dat precies? 06-nr op het tuig vind ik ook een super goeie tip, even kijken hoe ik dat ga doen. Hond is wel gechipt maar mocht ie zoek raken in de nabije omgeving o.i.d. is het wel handig dat mensen gewoon kunnen bellen naar een nr i.p.v. naar een dierenarts moeten om de chip te laten ‘lezen’.
Edit: we nemen trouwens ook een bench mee + een veilige hondengordel voor in de auto.
En iets van shampoo, kwam ik achter toen mijn hond op vakantie in een dooie vis ging liggen rollen
Ohjaa en ik ben gister teruggekomen van vakantie en twee lange dagen in de auto. De volgende keer wil ik ook iets meenemen om tegen de binnenkant van de autoraam te plakken tegen de zon. Hij vond het niet fijn als de zon vol op ‘m scheen.
Omg goeie tip haha! Zul je net zien dat ie inderdaad in een mega vieze sloot springt of door iets heel vies gaat lopen rollen. Van die zonneschermpjes voor in de auto is een goeie, die heb ik laatst gekocht maar liggen nu opgeborgen dus die leg ik ook even bij de spullen klaar. Heb ze nog niet gebruikt.
Edit: ik twijfel ook om iets mee te nemen tegen wagenziekte bij honden. Mijn hond vindt het normaal dikke prima in de auto maar dat is dan nooit langer dan 2 uren achter elkaar. (Met 1x stoppen) Over het algemeen geen last van wagenziekte maar een enkele keer wel eens moeten spugen dus ik dacht misschien handig om zoiets voor de zekerheid mee te nemen, heeft iemand daar ervaring mee?
Mijn hond vond het ook fijn om eigen dekentje te hebben. Ik zie dat je al een bench hebt dus misschien is dat zijn “veilige” plek hoor maar de mijne had geen bench dus zijn eigen dekentje voelde voor hem heel goed.
En de mijne heeft nooit last van wagenziekte en ook op reis niet. We hebben 8u gereden zonder problemen dus geen pilletjes oid nodig gehad.
Oh en onze dierenarts adviseerde om hem na de reis even extra te ontwormen vanwege de Franse parasieten.
De naam ben ik kwijt (net zoals de tag). Het was een soort plastic ding met qr code. Heb nog gegoogled maar kom er niet op. Je kon ook aan een sleutelbos doen bijvoorbeeld.
Denk als je een soort penning met 06nr of iets aan de hond/tuig hebt ook goed is. Mensen kunnen dan idd sneller bellen.
Als hij al geen natte voeten wil dan wordt het lastig, haha.
Mijn hond laat alles toe inderdaad. We doen haar ook alleen functionele kleding aan, niet voor de lol.
Ach nee die pakjes voor de show vind ik ook zielig hoor! Het is geen modeartikel. Doet me altijd denken aan dat de fokker vertelde dat er iemand kwam die alleen een zwart-witte hond wilde omdat dat zo goed bij haar interieur zou passen . Uiteraard zijn ze netjes afgewezen voor een hond.
Hebben jullie ervaring met Butternut boxes?
Waren vandaag bij bark at the park, frenchie day, en er was een kraampje van Butternut. Klonk wel goed, reviews klinken ook goed.