Hondentopic (Deel 1)

Vind het lastig te zeggen. De fokker dacht van wel. Hoe dan ook was het echt geweldig om te zien hoe ze samen gespeeld en gezwommen hebben. Mijn hond houd van water maar echt zwemmen heeft hij nog nooit eerder gedaan tot gisteren. Op het laatst zaten alle honden weer vast aan de riem maar die van ons wilde het water niet meer uit. Hebben er een kwartier gestaan en geroepen langs de kant maar hij dacht bekijk het maar. En uiteindelijk zei ik : ETEN! En toen kwam hij eindelijk eruit :joy: eigenwijze drol

Een tijdje terug heb ik hier tips gevraagd omdat hij niet naar huis wilde wandelen. Heb daarna nog een filmpje gemaakt en de instructeur op de cursus laten zien en we moesten gewoon wat strenger zijn want hij was ons uit aan het proberen. Nu loopt hij weer goed mee

4 likes

Klinkt als een geweldige dag! Soms is strenger zijn de oplossing. Ze testen je uit, vooral als ze zo klein zijn.

Ik vraag me altijd af of ze elkaar nog herkennen van het nest, mama of oma etc. Eigen hond helaas geen contact met zijn nestje/waar die vandaan komt.

1 like

Ik heb laatst ook gewandeld met alle broertjes en zusjes uit het nest van mijn hondje (en de moeder was er ook bij.) Ik geloof niet dat ze elkaar herkennen maar ze vonden het wel gezellig :smiley: Volgens mij is het idee om dit 1x per jaar met elkaar te doen maar wij wonen 3u rijden bij de rest vandaan dus ik kijk per keer wel of het uitkomt of niet.

3 likes

Wij hebben ook 3 uur gereden en zag er zo tegenop. Toen ik ze allemaal samen zag vond ik het wel waard maar gaan volgende keer wel kijken om ergens in de buurt te overnachten als het weer zo ver is. Of ergens in het midden van het land voorstellen zodat het niet meer zo lang rijden is

@Lichtknopje haha ja soms is het nodig. En jammer dat je geen contact hebt met de rest

Wij hadden er nu ook een weekendje weg van gemaakt dus waren al in de buurt, dat was wel fijn. Maar na het wandelen moesten we dus nog wel de 3 uur terug rijden. Bij ons wonen de baasjes v/d andere honden allemaal in Limburg of Noord-Brabant en wij als enige heel ergens anders (noorden vh land) dus denk dat wij een beetje aan het kortste eind trekken qua locatie haha. Is op zich niet erg hoor, ik hoeft er ook niet standaard elk jaar bij te zijn. De anderen hadden ook al eens afgesproken toen de honden een half jaar waren maar toen zijn wij niet gegaan.

1 like

Ik heb via de app ‘pet bnb’ een nieuwe oppas gevonden voor mijn hond. Ze is afgelopen avond langs geweest om kennis te maken en mijn hond (en mij) te ontmoeten! Ze was echt heel aardig en geĂŻnteresseerd. Ze is een internationale studente uit Spanje en zocht een bijbaantje met dieren. Ik vind het wel spannend! Ze gaat morgen mijn hond uitlaten in de middag en ze zou gelijk laten weten hoe het ging en foto’s sturen. Hopelijk is het een succes! Mijn vriend en ik overlappen meestal één werkdag dat we allebei buiten de deur zijn en dat krijgen we altijd wel oplost maar deze week overlappen we twee dagen en dan lukt het soms niet om binnen ons eigen netwerk iemand te vinden.

4 likes

Ah wij zijn nu op vakantie met onze hond en hij geniet zo van de natuur. Steeds zo blij rondhuppelen, rennen en dat bekkie open van plezier. Sinds de hond er is, is de natuur opeens helemaal ons ding haha terwijl we hiervoor liever naar een stad gingen. Maar ja net als met kinderen hĂš: als de hond maar blij is :joy: :smiling_face_with_three_hearts:.

7 likes

Haha heel herkenbaar! We zijn nu ook een maand weg, iedere dag de natuur in en hiken. Hij is helemaal in zijn element, staat iedere dag te springen als we weer iets gaan doen. Zijn wel twee daagjes in de stad geweest, maar met een hond is daar toch weinig aan. Mag nergens naar binnen. Voor andere mensen misschien saai, maar ik zou ook niet meer anders willen.

1 like

Ik was een paar dagen weg zonder vriend en hond (heb daardoor ook eindelijk kunnen uitslapen na meer dan 1,5 jaar omg) en ze was vanmorgen zooo lief. Ze is niet echt een type schoothond maar ze komt 's ochtends/'s nachts wel altijd tussen ons in sneaken, en vanmorgen werd ik wakker door dit blije hoofd op mijn buik :pleading_face:

25 likes

Vanmorgen was er nog niets aan de hand maar ik maak me inmiddels zorgen om mijn hond.
Ze heeft sinds vanmiddag weinig energie, eet niet (ze eet ĂĄltijd), en zelfs kip of kippenvocht wil ze niet. Het leek alsof er iets dwars zit in haar keel, maar twijfel of dat het is want daar toont ze geen symptomen van.
Ik zit nu naast haar en ze ademt gewoon rustig, maar het is zo’n gekke omslag ineens. Ik was vanmiddag met haar gaan lopen, daarna heeft ze vrijwel de hele tijd geslapen en sinds ze wakker is is ze zo :woman_shrugging:t2: Heb zelfs het spoednummer van de dierenarts gebeld omdat het zo plotseling kwam, maar die zagen er gelukkig geen spoed in. Maar maak me nog steeds zoveel zorgen.

1 like

Drinkt ze wel? Misschien is ze even moe van de wandeling.
Of onderweg stiekem wat gegeten?
Gaat ze bijvoorbeeld gras eten ?
Je kan aan de neus vaak voelen of ze verhoging hebben.

2 likes

Thanks voor het meedenken. Ze eet bijna dagelijks gras (al sinds we haar adopteerden), dus dat eet ze niet alleen als ze zich ziek voelt.
Ze heeft gelukkig wat gegeten en gedronken net.
Maar ze is wel opvallend snel en lang moe de laatste tijd, dus ik hou haar in de gaten.

Hoe gaat het nu?

Ze is wel weer redelijk ‘gewoon’, ik ben vooral blij dat ze niet meer zo lusteloos is. Ze heeft wel nog steeds iets raars met haar keel, dus op aanraden van de dierenarts laat ik dat toch even checken morgen.

1 like

De hond van m’n buren is zojuist doodgereden hier voor de deur. Ben in shock. Wat een hel. De mevrouw kon er niks aan doen. Hondje rende zo de straat op tijdens spelen met de kinderen van dat gezin. Wat een hel. Die van mij luistert ook nog niet perfect genoeg om langs de straat los te laten maar toch heb ik het soms gedaan. Nu maar niet meer :broken_heart:

Oh nee wat verschrikkelijk! Hebben de buren/kinderen het ook zien gebeuren? Echt een nachtmerrie :sob:. Hoop dat jouw hond je een beetje kan afleiden, zoiets vergeet je niet snel denk ik.

1 like

Alle kinderen van het plein stonden erbij het was echt rampzalig. Gelukkig greep een buurman in en heeft het beestje opgepakt en ingewikkeld. :broken_heart::broken_heart::broken_heart:

Doet me ook beseffen hoe vaak ik die van mij iets te vroeg al even los doe, zo van; we zijn al bijna bij het parkje. Maar juist dan kan het natuurlijk misgaan. Het kan altijd misgaan natuurlijk want iedereen kan iets onvoorspelbaar doen. Hebben jullie de hond weleens los buiten losloop gebied of bv vlak voor je op zo’n plek bent? Ik nu dus niet meer pfff

On nee verschrikkelijk :sob::sob::sob:

Onze hond mag alleen los in omheinde gebieden, want als ze haar neus achterna gaat is ze weg, maar ze is wel eens de deur uitgeschoten en dan ben ik zo blij dat we in een rustig hofje wonen.

1 like

Wat een verschrikking :scream:
Ik hoop voor t hondje (en omstanders ook wel denk) dat ie opslag dan dood was. Hoop dat je t beeld snel los kan laten :frowning:

Ja, maar niet langs een drukke weg of iets dergelijks.

Hond is hier weleens door de garagedeur of voordeur geglipt als mensen niet opletten, ook een keer toen we op bezoek waren en dus niet eigen rustige woonomgeving. Heb meerdere malen midden op de weg het ‘verkeer’ (lees: paar autos) half stilgelegd omdat ik mn hond dan ook niet te pakken krijg. Gelukkig zijn meeste mensen wel begripvol maar vaak genoeg mensen die dan helemaal geïrriteerd zijn. Stomme pup (puber hond) die weet dat iets niet mag en het als 1 groot spel ziet. Oh en als zo’n vreemde uit de auto stapt en m roept komt ie meteen :fu:t2:

1 like