Ik wil het niet toegeven maar ik vind mijn hond zo schattig met een jas of trui aan
Vind de herfst helemaal niet zo erg meer haha.
Mijn hond is een ondeugende puber dus nu heb ik een puber lifehack gecreĂ«erd. Hij vindt papier verscheuren heel leuk en houdt ervan om papier van tafel te pakken en dan te verscheuren. Niet erg handig dus dat mag hij niet. Maar ik maak hem ook wel weer graag blij . Dus nu heb ik een âverbodenâ doos in de kamer staan met papier erin. Ik heb net gedaan alsof hij daar echt niet aan mocht komen. En nu gaat hij dus in de doos met zân snoet en rent dan heeeel hard weg met zoân stukje oud papier. En een plezier dat hij heeft
. Echt zo schattig.
Hond (5) heeft opeens last van verlatingsangst, kon eerst uuuuren alleen blijven en nu niet meer. Misschien door mijn zwangerschap? Maar echt zo raar, ze was altijd wk thuisblijven.
Dat was bij de hond van de buren wel zo, toen de buurvrouw zwanger was (en later bevallen) wilde de hond niet meer alleen thuis blijven. Nu jaren later heeft de hond er nog steeds last van.
Ooooh nee, hoop dat het over gaat. Ik ga de bench wel verplaatsen naar een rustigere plek⊠hopelijk helpt dat.
Zo schattig je zou bijna hopen op een regenbui tijdens de wandeling
Haha, ik doe dit wel eens als puzzel, kartonnen doosjes, wc rolletjes papier etc in een grote doos en daar dan zân brokjes in. Kan die lekker scheuren en issie wel even zoet mee haha.
Haha ik had mijn hond net ook zoân badjas/handdoek aan gedaan toen we thuis kwamen van een natte wandeling, waren mijn ouders net op bezoek, dacht mân moeder dat de hond een jasje aan moest binnen tegen de kou omdat de verwarming niet hoog mocht vanwege de prijzen.
Mân hond is nu echt aan het aftakelen⊠hij kan amper op zân poten blijven staan, valt de hele tijd om etc. Hij krijgt elke maand anabolen ingespoten en dat werkt tijdelijk wel heel goed, maar het gaat steeds minder goed werken. Mân moeder gaat vanmiddag met hem langs de dierenarts en ik heb er de hele week al buikpijn van, ben zo bang dat ze gaan zeggen dat het klaar is. Wil ook zeker niet dat hij pijn heeft, maar dat beest is echt mân alles en moet er niet aan denken om zonder hem te moeten.
Aah dat is zo rot en verdrietig Je zou willen dat zoân beestje net zou oud kan worden als mensen! Sterkte, hopelijk valt het toch mee bij de dierenarts
Random, maar wellicht nog een tip. Ik kom er net achter dat er op Vinted ook heel veel hondenjassen worden verkocht!
Hij moet inderdaad ingeslapen worden. Mân hart voelt echt gebroken.
Wat ontzettend verdrietig . Kun je nog wel afscheid van hem nemen? Heel veel sterkte!
Wat ontzettend naar⊠Heel veel sterkte, en dat je nog alle tijd samen kan doorbrengen zolang hij er nog is
@Bailey @Sax Dankjewel! Hij wordt woensdag ingeslapen, want mân ouders wilden dat ik en mân broer nog afscheid konden nemen. En maandag en dinsdag kunnen niet mân beide ouders mee en ze willen natuurlijk niet alleen gaan. Dus wel fijn dat ik nog afscheid kan nemen, maar worden 5 lange dagen.
Onze podenco heeft beginnende ontstoken ogen, we hebben vandaag al oogdruppels gehaald die het oog helpen reinigen maar plan is om maandag naar de dierenarts te gaan want: ze krabt haar ogen steeds helemaal open. Haar oogwit is helemaal rood, ze laat het toedienen van oogdruppels ook absoluut niet toe dus dat is een leuk gedoe elke keer.
Ik denk dus dat zo zoân kap moet, zodat haar ogen gewoon rust krijgen. Heeft iemand een idee hoe we nu al zouden kunnen voorkomen dat ze steeds krabt?
Heb nu een sjaal omgedaan maar dat kan ze wel los krijgen als ze wil en is ook te warm om heel de tijd om te hebben
Ahw die sjaal. Mijn hond had het eerste jaar heel vaak oogontstekingen. Antibioticumzalf leek wel beter te helpen dan oogdruppels. En ik maakte zijn ogen heel vaak schoon met afgekoelde kamillethee, daardoor wreef hij er zelf veel minder in.
Oh bedankt voor de tips!! Deed je dat dan gewoon met een watje? Want dat vindt ze misschien minder verschrikkelijk.
Nee watje zou ik niet doen, daar kunnen pluisjes vanaf komen. Ik gebruikte een katoenen zakdoek. Hopelijk is ze er snel vanaf!
Ik kom even binnenvallen want ik geen hond. Ik pas momenteel een weekend op een angstige hond. De eigenaar vertelde dat ik vooral moest knuffelen als hij niet lekker in zijn vel zit. Nu liggen we lekker samen op de bank te knuffelen, maar heeft hij nog steeds zijn oren naar achteren en likt hij veel aan zijn lippen. Hebben jullie misschien nog tips waardoor ik hem wat minder angstig kan maken? We zijn al bij hem thuis, want in mijn eigen huis was het al helemaal geen doen.
Snuffelen en likken laten een hond ontspannen. Ik maak wel eens een snuffelmat, dan doe ik allemaal brokjes/kleine snoepjes op een fleecedeken en die rol of vouw ik dan op. Er bestaat ook een echte snuffelmat, dat is met stroken geknoopt fleece waar je de brokjes tussen strooit.
Je kan een likmat maken, bijvoorbeeld een ijsblokjesvorm vullen met appelmoes, yoghurt en/of pindakaas en dan nog snoepjes/brokjes erop en even in de vriezer. Zou zelfs op een bord kunnen dan is het makkelijker.
Hoe is het buiten? Minder angstig? Misschien kan je daar ook nog punten mee scoren (en de hond kan lekker snuffelen).
Verder de hond niet te veel aankijken (intimiderend) of recht op hem aflopen. Op gelijke hoogte blijven en niet over hem heen hangen. En tijd, de hond mist het vaste baasje dus zal zich sowieso onveiliger voelen en moet leren dat jij ook te vertrouwen bent. Succes!!