Hondentopic (Deel 1)

Een vriendin van mij is helemaal gek van Ruff and Tumble. Deze herfst wil ik er ook een van gaan kopen! ze hebben mooie kleuren, bij Nederlandse webshops zie ik vaak alleen maar oranje oid.

@Lort hier elk weekend iets groots om te kauwen zoals een bullepees en doordeweeks krijgt ie regelmatig (2-3x) een pensstaafje. Hij is wel echt niet dik te krijgen en eerder te mager. En we doen (nog) geen tandenpoetsen, hij haat polonaise aan z’n lijf dus moeten we nog eens trainen.

2 likes

Ohhh die zijn mooi, die country bruin vind ik echt chique. :heart_eyes:

2 likes

Ja vind alle kleuren zo brits chique! De kwaliteit schijnt ook goed te zijn, die vriendin heeft meerdere kleuren puur omdat het kan.

1 like

Ik had er eentje in het puppy pakket gekregen van zooplus maar die is nu te klein. Heb een nieuwe besteld + microvezel handdoeken en die schijnen echt heel fijn te zijn. Ik kan je wel laten weten of het bevalt.

1 like

Goed gelukkig! Hij had een heeel iets verdikte hartwand bij de rechterkamer wat vaak secundair is aan longproblemen. Blijkt dat hij dus hoogst waarschijnlijk lichte astma heeft, wat naar voren kwam door de lang aanhoudende hitte en slechte luchtkwaliteit. Sinds de regen is hij weer helemaal de oude! Als de symptomen weer terugkomen dan kunnen we gaan kijken of het nodig is om een pufje te gebruiken.

Hele grote opluchting dus, had al bijna een pacemaker voor hem besteld. Onderstreept nog wel extra dat hij echt niet mee kan verhuizen naar Costa Rica, dus ik blijf voorlopig weer in Nederland. :sweat_smile:

7 likes

Ja die zag ik ook, maar dat vind ik dan weer een beetje zielig ofzo, bang dat ze dan niet lekker kan bewegen. Wat voor hond heb jij en bevalt die regenjas?

1 like

Goede kleding zou niet moeten belemmeren natuurlijk, misschien heeft @Airy-fairy een tip voor een model? Ik zag net een foto van haar hond met regenjas in een ander topic.

Nu wil ik ook een nieuwe herfstoutfit voor mijn hond maar alles is door de brexit zo duur geworden en binnen de EU zitten geen mooie merken voor mijn model hond :sob:

2 likes

Volgende vraag: weet iemand een leuk “strandje” waar de hond lekker kan rennen? Hoeft niet per se aan de Noordzee te zijn, liever juist dichterbij Limburg, misschien bij een groter meer ofzo?

Erkermederstrand is een hondenstrand en bij Vianen heb je ook een gedeelte speciaal voor honden.

2 likes

Oh ik had deze tag even gemist!
@Krabsalade , ik ben fan van de hondenjassen van h&m! Vind ze prima kwaliteit ook :blush: maar weet alleen niet hoe die jassen zitten voor de wat grotere honden…

Kan de regenjas even niet vinden nu maar ik heb deze bijv:

En die is ook waterdicht (althans, ik heb er vorig jaar een halfuur mee id regen gelopen en toen was mijn hond droog :sweat_smile:)! Ik let altijd op dat er geen ‘mouwen’ aanzitten want dan weigert mijn hond te lopen haha
Dus het moet met een band om zijn middel vastzitten en de poten moeten vrij zijn.

Edit: dit is de regenjas die mijn hond aanhad vandaag maar dan in het geel. Nu uitverkocht maar kan me voorstellen dat die weer aangevuld wordt de aankomende weken ergens:

2 likes

Misschien een wratje? Hoe oud is je hond? Ik zou het ook laten checken door een dierenarts haha

deze microvezel handdoeken zijn heel fijn inderdaad! Ben wel benieuwd naar je mening over de ‘‘badjas’’. Twijfel al heel lang om hem te bestellen want hij lijkt me ideaal voor mijn slootduiker

1 like

Ik vond de badjas heel fijn! Heb nu een maat groter besteld maar in de reviews staat dat de maten niet helemaal kloppen dus heb gegokt en hopelijk heb ik de goede maat besteld.

16 likes

ahhhhhhh slapende pupjes :hearts:

1 like

@Krabsalade Niet helemaal wat je zoekt zei je al, maar de naam schoot me ineens te binnen dus wilde het toch nog even delen: volgens mij heeft het merk Hurtta ook waterafstotende jassen. En misschien kun je ook Ruffwear checken, een deel van de collectie werd voorheen verkocht bij Bever.
Met Hurtta geen ervaring, maar Ruffwear is goede kwaliteit (de tuigjes in ieder geval) en echt gericht op outdoor.

2 likes

Lijkt op een soort wratje/verbultje wat onze hond op z’n buik heeft al sinds hij bij ons is, en dat is gewoon onschuldig. Ben een keer met een ander nieuw wratje op z’n oor naar de dierenarts geweest (tijdens jaarlijkse controle, en dat leek meer echt op een wratje, wat droger ) en toen zei de huisarts inderdaad hou het in de gaten dat het niet groter wordt etc. Maar als je je zorgen maakt zou ik gewoon even de da bellen hoor, ik ben liever altijd gewoon gerustgesteld dan dat ik me er maar zorgen over blijf maken en in m’n hoofd er een dodelijke tumor van maak haha.

1 like

Net zoals de rest zegt lijkt het op een wratje maar zou zelf ook naar de dierenarts gaan. Volgens mij zijn de huidkleurige wratjes over het algemeen goedaardig maar ik heb er niet voor geleerd natuurlijk.

Wij ontdekten een paar maanden terug een zwarte wrat. Dierenarts verwachtte dat het van een virus kwam en weer zou verdwijnen maar dat gebeurde dus niet. 200 euro afgetikt voor een biopt en 7 dagen peentjes gezweet (door Google) maar gelukkig is het goedaardig. Hoorde achteraf dat ze bang waren voor iets kwaadaardigs, maar hij had iets wat ze niet vaak zagen; een ophoping van huidcellen of talg wat eruitziet als een wrat? Je leven is nooit saai met zo’n beestje.

2 likes

Mijn kat had ook zo’n bultje boven zijn oog, volgens de dierenarts krijgen oudere dieren dat wel vaker. Heb het toch laten checken ook al zei de dierenarts dat het 99% zeker niks zou zijn. Ze had gelijk was inderdaad niks.

1 like

Je leven is inderdaad nooit saai, praat mij er niet van!

Vorige week heb ik met mijn hond een onderzoek gedaan voor allergieën. We hebben al verdenkingen van allergieën zolang als we ‘m geadopteerd hebben (2,5 jaar). Steeds experimenteren met voer en sinds kort ook aan de medicatie, wat echt een wereld van verschil maakte.

Nu hebben ze onder narcose een deel van het haar weggeschoren en 23 stipjes gezet en een klein beetje allergeen ingespoten. Ook is er een bloedtest gedaan en daar krijgen we over twee weken uitslag van. Arme hond was drie dagen een vaatdoek die niet wilde lopen, eten of drinken. Dat had ik wel onderschat.

Twee dagen geleden was ik bang dat meneer bijna weer onder narcose moest :sweat_smile: Er was zo’n prikbolletje in zijn vacht vast gaan zitten (grote klit, echt haat aan die plant). Hij trok het er zelf uit en had het half doorgeslikt. Vervolgens bleef het vastzitten in zijn keel. Echt wat een paniek! Noodnummer van de dierenarts gebeld en gelukkig met alle tips heeft hij naar een uur toch de hele boel over kunnen geven.

Aaah wat een pechvogel zeg! :pleading_face: