Hondentopic (Deel 1)

Wat een lieverd!! En zo ging het bij ons ook met m’n rescue. Ook gelijk vanaf Schiphol bij ons. Zo fijn want idd maar 1 x wennen. Lekker de tijd nemen en hier spuien als je het ff moeilijk hebt. Maar vooral genieten! En ongevraagde tip; hou de loopjes in het begin echt klein en rondje om de kerk zeg maar. Maar die tips krijg je vast ook wel van de stichting. Komt allemaal goed!!!

1 like

Ik doe dit nu ook vaak inderdaad. Maar sommige mensen schrikt dat dus niet eens af. En dan nog al die lui die dan opeens de discussie aan willen gaan over dat je hond niet goed opgevoed is. Terwijl hun eigen honden duidelijk op alle honden afstormen en dus ook niet echt bekend zijn met de hondentaal 🫠.

@Vaski ook super naar zeg dat je in je eigen buurt daardoor niet lekker kan lopen. Alsof ze zich niet aan de regels hoeven houden. En dan brengen ze je hond in gevaar maar ook bv het verkeer.

@Bertha Thanks voor de tip. Ik heb er wat over gelezen en het leek me wel wat voor m’n hond. Helaas loopt het hier in de regio niet over van goede gedragstherapeuten en hondenscholen dus wordt het ook nergens gegeven in een straal van 30km.

Wat veel mensen hier die dus tegen hetzelfde aanlopen zeg. Rot dat jullie honden dit ook zo meemaken! En dat allemaal omdat andere mensen vinden dat honden maar altijd “leuk” tegen elkaar moeten kunnen doen, terwijl er daardoor 100 nare ervaringen worden opgebouwd :pleading_face:

1 like

Woon jij ook niet in regio Rotterdam? Ik heb goede ervaringen met de gedragsdeskundige (Daniëlle) van Hond op School, maar die hebben geen groot veld oid ter beschikking.

1 like

Helaas woon ik daar niet in de buurt, maar lief dat je meedenkt!

Onze hond is nu 6 maanden. De ene dag is die zooo lief en de andere dag kan ik hem wel achter het behang plakken. Over 2 maanden gaat mijn vriend 2 weken weg voor het werk en daar zie ik nu echt tegenop. Hopelijk heeft die dan iets minder heftigere dagen en gedraagt die zich voorbeeldig haha.

1 like

Onze hond heeft een teek, gister avond ontdekt en we krijgen hem maar niet eruit met de tekentang. Wat is dan wijsheid? Blijven proberen morgen, of kan je dan beter even langs de dierenarts?

Ik zou langs de dierenarts gaan, als je blijft proberen terwijl het niet lukt heb je kans dat het kopje van de teek blijft zitten en dan ben je nog verder van huis

1 like

Is die lekker aan het puberen? :sweat_smile: Hopelijk is hij over 2 weken weer de hele dag lief haha. Is soms geen pijl op te trekken hé?

Ik zei gisterochtend nog ben zo blij dat de hond zich al een paar weken niet meer is gaan liggen tijdens het wandelen op de terugweg. Nou alsof hij het begrijpt, heeft de hele dag weer streken gehad tijdens de wandelingen. Elk takje moest gepakt worden en ging hij zich uitgebreid mee liggen en op de rug rollen. Loop gewoon met die tak in de bek zoals de meeste honden doen pfff. Thuis is hij weer de lieve onschuldige en zich van geen kwaad bewust.

@Velvetbetty inderdaad naar de dierenarts. Waarschijnlijk hebben die de teek er heel snel uit

3 likes

Volgens mij is dit een fabeltje hoor, althans bij mensen maakt het niets uit als (een deel van de) kop blijft zitten; komt er vanzelf uit.

Dat zei de dierenarts bij mij ook toen ik er een keer over mailde, laat vanzelf wel los. Tenzij het echt gaat ontsteken, dan wel even langskomen.

1 like

Heb je zo’n koevoetje of zo’n pincet ding.
Misschien helpt wisselen van tang.
Zo’n koevoetje werkte goed hier.

2 likes

Ja, ding zit muurvast. Nooit eerder gehad dit :confused:

Dierenarts maar even gebeld en die had vanmiddag tijd om hem eruit te halen.

Edit: goed dat we gegaan zijn. Het was helemaal geen teek. Het is een wratje of gezwel,’lastig te zeggen nog.De dierenarts zag het ook niet gelijk, het leek zo erg op een teek. We moeten het goed in de gaten houden. Daarbij ook het vermoeden dat hij epilepsie heeft, nadat ik een filmpje liet zien dat hij laatst trilde op zijn poten en zijn koppie ook trilde.
Ik hoop maar dat het meevalt en een wratje is :pleading_face:,

1 like

Haha ja zeker lekker aan het puberen! Er is inderdaad geen pijl op te trekken. Maar ook dit gaat weer over.

Borstelen heb ik ook langzaam opgebouwd met iedere keer een beloning tussendoor. Positieve associaties opbouwen en niet boos worden hoe moeilijk dat ook is! Een lickimat erbij wil hier ook nog wel eens helpen als ik de moeilijk bereikbare plekjes aan de achterkant wil kammen. Haal het niet helemaal uit je bericht maar zou niet kammen als je hond nog nat is btw.

4 likes

Wij hebben vandaag, vlotter dan gedacht, de training angst in de trimsalon afgerond met een volle behandeling! We zijn 7x 30 min gaan oefenen de afgelopen weken en ze was er vandaag helemaal klaar voor. Helemaal trots en ze ruikt zo lekker nu!

Daarna nog een bezoekje aan de dierenarts, de trimmer had zoiets van volgens mij heeft ze pijn aan een poot. Ja hoor, een spier verrekt. Pijnstillers mee en even rustig aan. Morgen zou de agility weer starten, maar daar wachten we nog maar een week mee.

Indrukwekkend dagje dus, ze ligt ook KO op de bank…

7 likes

Mijn hondje heeft nu ook hartruis :sob: Niet ernstig nog en er is nog geen behandeling nodig maar damn. Eerst zijn niertjes wat iets zijn verminderd, nu de hartruis… je kan merken dat het een oudje aan het worden is. Maar gelukkig nog niets ergs…

3 likes

Heeft iemand ervaring met hertengewei om op te kauwen voor een hond? Volgens de dierenarts is dit de veiligste optie ivm haar allergieën/auto immuunziekte maar ik lees op internet wel behoorlijk wat verhalen over stukken die eraf breken en zelfs tanden die breken dus dat lijkt me nou ook niet echt heel top

1 like

Nou hij is bij ons. En het is echt de makkelijkste hond ever. Hij is ontzettend slim, en linkt dingen heel snel. Hij was niet zindelijk( inmiddels wel), maar hij heeft geen enkel ongelukje in huis gehad. Hij is gehecht aan mij en mijn vriend, maar is niet obsessief. Dus hij volgt ons niet door het huis. Als we in een andere kamer zijn, dan checkt hij even waar we zijn, en dan is het goed. ‘S nachts slaap hij lekker op zijn bedje in de woonkamer en we moeten hem in de ochtend echt wakker maken om uit te gaan :joy: Al met al zijn we heel blij met hem, het is echt een lieverd.

Samenvatting

31 likes

Ik heb die wel eens gekocht en het is wel echt heel erg hard. Was ook altijd beetje bang dat m’n hond een tand af zou breken. Maar toen ben ik het even in warm gaan leggen en dan gaat die hardheid er wel een beetje vanaf.

2 likes

Je hebt ook halve geweien, die zijn dan in de lengte doorgezaagd waardoor een hond de binnenkant er uit kan kauwen. Dat is ook het stuk want een hond vaak het lekkerste vindt. Als ie niet doorgezaagd is vindt mijn hond het te hard en laat ze hem liggen.

@Barbie Wat een droppie :heart_eyes: en wat fijn dat jullie zo’n goede start hebben!

1 like