Hondentopic (Deel 1)

Ja precies dat idee had ik ook. Als iets niet snel genoeg gaat wordt er al snel mee gegooid haha.

Ze heeft een olijfhouten “bot” maar dat bekijkt ze niet. Nylabone haalt ze stukken af die echt scherp zijn dus dat vertrouw ik niet meer. Sowieso is er weinig bestand tegen haar. Tis net een T-rex haha

Ze mag in principe alleen konijn eten. Heeft een auto immuunziekte en een allergie voor o.a. eiwitten in bepaalde vormen en voor grassen en onkruiden (ook bepaalde soorten maar is ze niet op getest want je kunt nooit een hond gras- en onkruidvrij uitlaten dus daar heeft ze medicijnen voor)

@Bailey wordt die binnenkant wel een beetje zacht dan? Want ik heb van de week even aan die dingen gevoeld en ook die doorgesneden vond ik nog best hard aan de binnenkant zeg maar

1 like

Volgens mij is dat binnenste te vergelijken met een soort merg. Mijn hond schraapte dat er helemaal uit en de buitenkant liet ze dan liggen.

Misschien zo’n yak bot? Dat is van melk gemaakt en gaat lang mee. Olijfhout en de nylabone was hier geen succes, maar een yak bot wel.

Yak bot was hier helaas ook met 2 uurtjes kauwen weg

5 likes

Oh jeetje wat zonde. Mijn hond heeft er wel een paar weken af en aan mee gedaan.

1 like

Hier was ie ook heel snel op en vervolgens werden er weer allemaal brokken uitgekotst :see_no_evil:. Wij halen ze dus niet meer, maar blijkbaar verschilt het nogal per hond!

1 like

@BiloxiParish mijn hond is fan van het hertengewei. In het begin vond ik het zelf heel eng maar hij heeft er al een paar versleten. Ik ben bij die halve juist bang dat hij die perongeluk inslikt.

1 like

Mijn hondje vindt dat helemaal top! Hij is er echt lang zoet mee. Als het geweitje ongeveer door de helft is qua lengte laat ik hem er niet zonder toezicht op kauwen omdat ik dat een beetje spannend vind qua stikgevaar. Maar hij vindt het echt heerlijk.

3 likes

Mijn hond krijgt twee keer in de week een bullepees of een runderoor. Toegeven ze heeft niet een drang om te kauwen en het is meer om haar tandplak te verwijderen.

3 likes

Nja de dierenarts zei dus dat 1 klein stukje van iets anders dan haar eigen voer al best grote gevolgen kan hebben dus groente en fruit etc mochten ook niet

Die yakbotten @Marqant had ik ook al gevonden, maar ook die raadde de dierenarts af om te geven aangezien daar wel weer melkeiwitten inzitten, ookal zijn ze hypoallergeen.

Enige wat dus overblijft is konijn en rijst, danwel vers of in brok/snoepjesvorm zonder verdere toevoegingen en eventueel hert en hertengewei.

Ze heeft wel zo’n ding waar je kauwstaven in vast kunt klemmen zodat ze het niet ineens af kan slikken, dus ik denk dat ik zo’n doorgesneden L of XL gewei dan maar ga halen en dan haar goed in de gaten houden dat ze niet te enthousiast erop gaat kauwen. Haar kennende wordt dat nog een uitdaging aangezien ze zelfs die zwarte, extra stevige Kong binnen 5 minuten stuk had en vanmiddag dwars door de bodem van een emmer heen heeft gebeten tijdens het spelen :sweat_smile:

1 like

Misschien een beetje een specifieke vraag, maar ik zoek video’s over het trainen van je hond (bij voorkeur in het Nederlands). Simpele oefeningen in het kader van gehoorzaamheid, meer rust (zowel binnen- als buitenshuis), eigenlijk gewoon een beetje de basics maar simpel uitgelegd en uiteraard iemand die het op de juiste manier traint maar dat spreekt denk ik voor zich.
Het mag bijvoorbeeld ook een account van een of andere specifieke hondentrainer op insta kunnen zijn ofzo, alleen ik weet niet hoe snel iemand dan kan afdwalen naar andere accounts die het bijvoorbeeld weer helemaal verkeerd doen.

M’n hond heeft afgelopen dinsdag haar jaarlijkse vaccinatie gekregen en ik had voor de zekerheid ook meteen maar even een bultje laten checken. Nu krijg ik net te horen dat ‘t niet goed is en het een tumor blijkft te zijn. Dus die wordt morgen weggehaald en hopelijk is ‘t dan weg! Ik hoop zo dat ‘t niet erg is!!!

5 likes

Hooooooi.
Ik ben op zoek naar een hondenkraamcadeautje. Het liefst iets wat bij zo een marktkraam/dierenwinkel te koop is. Heeft iemand een goede tip?

Ik weet niets van honden maar het is een vrij gemiddeld model.

Een tijdje terug kwam dezelfde vraag hier voorbij, mijn tip zou een snuffel- of likmat zijn maar als je in dit topic zoekt op “cadeau” dan kun je misschien wel meer tips vinden! Super lief dat je een cadeautje wil geven :relaxed:

1 like

Ik kom graag weer even tips en/of ervaringen vragen aangezien ik nog steeds een beetje met mijn handen in het haar zit. Even een korte samenvatting van wat ik tot nu toe heb gedeeld; 2 jarige berner die eerst rund en kip kvv kreeg, minimaal 1x in de week misselijk, buikpijn en overgeven. Overgegaan op licht verteerbaar lam, probleem bleef hetzelfde. Uiteindelijk op advies van een gratis voedingsadviesgesprek overgegaan op hypo-allergene brokken die bestaan uit vis en rijst.

Op de brokken zien we zeker wel vooruitgang. De misselijkheid lijkt afgenomen te zijn. Toch zien we steeds vaker weet dat hij niet eet. Dit kan zijn omdat hij geen honger heeft. Maar de laatste tijd merken we toch weer onrust in zijn lichaam; toch weer buikpijn, wisselende ontlasting.
Ik durf te stellen dat hij nu met zijn brokken tegenover het vlees met 50% wel vooruit is gegaan, maar toch zit het nog steeds niet voor de volle 100% lekker.

Nu wil ik hem toch graag eens helemaal na laten kijken. Echter geeft de dierenarts al elke keer aan dat een bloedtest geen zin heeft, dat levert hem alleen maar stress op en geeft waarschijnlijk niet het resultaat waar we op hopen. Mijn vraag is nu; heeft iemand ervaring met een andere optie? Is een voedingsdeskundige hierin een verstandige optie? Of iemand ervaring met holistische/alternatieve geneeswijzen?

1 like

Mijn hond van 7,5 maand grijpt elke keer naar mijn jurkjes als ik die aan heb. Nu doe ik ze expres al niet aan, maar met het steeds mooiere weer ga ik ze wel weer aantrekken. Hoe leer ik hem af dat dat niet mag?

1 like

Heel herkenbaar. Mijn hond deed dat ook toen hij pup was. Helaas geen tips voor je want het is gewoon vanzelf overgegaan en ik heb gewoon een tijdje geen jurkjes gedragen. Maar hopelijk heeft iemand anders hier een goed idee voor je

1 like

Heel hard au roepen alsof hij je pijn doet. Werkte bij mijn hond toen ze als pup tenen hartstikke leuke dingen vond om in te bijten.

1 like

Onze hond van 14 is overleden deze week, we hebben hem laten inslapen. Het is beter zo, hij ging steeds meer achteruit en hem nog laten leven (met extra medicatie) zou een egoïstische keuze geweest zijn. Maar wat doet het toch verdomd pijn

3 likes

Ahhh heel veel sterkte, wat verdrietig :frowning: Dikke knuffel!

1 like