Ik heb ook een chronische ziekte en niemand stelt mij ooit voor mezelf te laten inslapen.
Wat een achterlijke opmerking.
Jij kent je hond nog altijd t beste en klinkt alsof ie gewoon een fijn leven heeft!
Mijn hondje gaat dus echt heel slecht op een bepaald soort voer en hij had daar gister heel stiekem 3 brokjes van gepikt en hij was gelijk aan de dunne gegaan vandaag. Dat gebeurde toen ik 4 uurtjes van huis was, net naast zijn plaspad Het heeft dus een x aantal uur op mijn zeil gelegen en nu heb ik een soort van gele vlek daar. Het is niet weg te poetsen… alsof er kerrie is ingetrokken ofzo. Iemand hier die misschien DE tip heeft om het uit de vloer te krijgen?
Een papje van bakingsoda proberen? Werkt voor alles
Nou wat achterlijk! Zolang het beestje blij is en het goed gaat is er toch niks aan de hand.
Hier weer een hormonale hond Zijn chemische castratie begint uit te werken en net op dat moment is zijn vriendinnetje die altijd dezelfde route loopt als wij loops (kwam ik net achter tijdens het wandelen). Wat resulteert in een hond die niet eet. Maar nu weet ik in ieder geval waar het vandaan komt
Ze is vandaag 10 weken. Ze doet het echt heel goed. Is blij, speelt veel en kan ook zichzelf goed vermaken. Alles buiten is de shit: mensen, blaadjes, andere honden (voorzichtig nog tot ze alle prikken heeft), auto’s, vrachtwagens, fietsers. Alles krijgt aandacht haha.
Gisteren even wat zorgen omdat ze ineens diarree had. In de bench ook zonder dat ze iets liet merken
Fokker geappt en die raadde aan haar even een half dagje geen eten te geven zodat haar buik tot rust kan komen. Ze is verder ook gewoon vrolijk en drinkt ook, dus straks maar weer even een portie geven en kijken hoe dat gaat. Denk dat het een combinatie was van de hitte en misschien nog een nawee van de 9-weken-prik. Dierenarts had ik ook meteen gebeld en die zei dat het bij pups altijd wel een dagje kan. Gewoon aankijken.
Echt een hele nieuwe wereld aan zorgen gaat open haha.
Wat een cutie zeg, geweldig! Onze pup had ook dunne poep en dat bleek uiteindelijk wel een of andere worminfectie na een kweek. Maar kwam goed na medicijnen!
Het is gelukkig aan de beterende hand en morgen staat sowieso de ontworming al gepland, dus komt goed.
Voor de mensen waarbij de hond boven mag komen: wat hebben jullie op de trap zitten voor wat meer grip? Ik weet dat traplopen niet best is, maar ik kan haar ook niet altijd tillen en ze hoeft ook niet vaak op en neer.
Ik wil de trap niet laten stofferen en we hebben niet zoveel budget meer Online zag ik speciale transparante stickers, maar vroeg me af of er nog andere betaalbare manieren zijn om dit op te lossen.
Nog even terugpakkend op de teken.
Wij geven iedere dag een olie van Farmfood bij het eten (schapenvet, knoflook en zeewier), hij heeft een tekenband met van die kralen en ik spray hem in voordat we naar het bos gaan met de bijbehorende Farmfoodspray.
Dit lijkt voor ons nu heel goed te werken. Enkele keer nog 1 of 2 teken.
Hij ging namelijk heel slecht op de pipetten (dan gerust 3x die nacht diarree) en een kauwtablet wil ik niet vanwege zijn kwetsbare darmen.
Ik geloof dat er een verf bestaat die de trap wat ruwer maakt. Of je haalt van die maantjes, dan heb je hetzelfde effect als een stoffen trap. In ons huis zat al pvc er op. Ik denk dat dat niet heel moeilijk te doen is, het zijn gewoon stroken die op maat zijn gesneden en dan zo’n profiel op de rand. Maar is wel wat meer een karwei natuurlijk.
Zijn jullie nu verhuisd? Hoe gaat het?
Wow zo grappig hoe de vacht al verandert van kleur. En echt een poepie! Ben ook zo happy als ik foto’s op je insta zie!
Knofje heeft nu 2 privélessen gehad. Wandelen gaat veeeeel beter en hij heeft een nieuwe commando geleerd en kan nu dus liggen. Alleen moeten we wel steeds tijdens het wandelen snoepjes hebben, want hij is nu zo slim dat hij zonder snoepjes wel nog weg wil lopen.
Ik ga misschien zelfs lessen in een kleine groep volgen. Is veel goedkoper en hopelijk kunnen we Knofje dan leren minder naar honden te trekken.
Oh ik kende dit nog helemaal niet! (bedoel je trouwens misschien niet Kivo ipv farmfood? Dat kon ik namelijk wel vinden haha) maar in ieder geval ga ik die spray sowieso proberen! Hier geven we liever ook geen tabletten ivm zijn darmen.
Dank je, we gaan eerst eens naar die verf kijken!
We zijn nog niet verhuisd. We moeten nog redelijk wat doen dus we zijn veel heen en weer aan het reizen, maar dat is prima want ze vindt het altijd chill in de trein. Verder is ze rustiger in het nieuwe huis met veel klusherrie dan thuis wanneer we dingen gaa. inpakken, dus we splitsen ons wat vaker op om het nog enigszins redelijk te houden voor haar. En gelukkig heb ik een lief familielid dat regelmatig langskomt om met haar te chillen (dan is ze meteen een stuk rustiger) en haar uit te laten, daar kan ze binnenkort ook een paar hele dagen heen als wij druk zijn.
Ik ben wel blij als we over zijn, dan hebben we weer wat meer tijd voor haar en om te wennen etc. Maar het valt me alles mee!
Mijn ouders hadden heel lang van die stukjes bedekking/soort matjes die je vastplakt. Zijn niet het mooist, maar ook niet duur geloof ik. Deze omschrijving is heel slecht dus even een foto:

@Blablabla ik ben echt een loedermoeder. Koop gewoon wat in de aanbieding bij Bol is. Zolang hij geen allergie of problemen heeft is hef prima
Lastig he! Er is iets te veel keus
Hier ging Prins altijd heel erg goed (de kat eet dit ook). Dat was wel dieetvoeding. Ik weet niet of jullie speciale dieetwensen hebben. Maar via de website geven ze heel goed advies. + je mag het terugsturen wanneer het niet gegeten wordt. Vond ik altijd wel een prettig idee! Het is ook te koop bij Pet’s Place, volgens mij.
Hier ook een prins eter, de active variant. Fijne aan prins is ook echt de klantenservice. Je kunt met ze bellen of appen met vragen. Paar keer vragen gesteld over hoeveelheid of wisselen van soort en ze geven goed advies en denken met je mee.
Mijn pup eet Fokker opti grow. Kreeg ze al bij de fokker en al haar dieren zien er fantastisch uit, dus ben het gewoon blijven geven. De basis is vlees en de brokjes zijn niet zo groot.
Je kan inderdaad het beste kijken naar iets dat zeer laag in granen is. Ik merk dat als ze iets teveel trainingssnoepjes met granen heeft gegeten dat haar ontlasting wat dunner wordt, dus ik kies nu meer dingen met vlees als hoofdingrediënt.
Ik heb net een afspraak bij de dierenarts gemaakt voor een chemische castratie. Ik ben zo benieuwd wat het effect gaat zijn. Het is in principe een vrij bange hond (bang voor mensen/kinderen, geluiden etc.), maar hij vertoont ook weer super hormonaal gedrag: alles likken, amper te houden wanneer hij iets ruikt, erg dominant naar andere honden. Eerst kon hij altijd wel leuk spelen met andere honden, maar de laatste maanden is het minder spelen maar alleen maar ruiken/proberen te rijden/aan andere reutjes likken. Ook als ik zelf ongesteld ben is het echt niet leuk om bij hem in de buurt te zijn, mijn god
Ik weet echt niet of we er goed aan doen ivm zijn angsten, maar ik hoop dat het wel ook dingen verbeterd zoals het gedrag en dat ie vaak voorhuidontstekingen heeft. Jeetje wat kan je je zorgen maken om zo’n beestje haha, ik verbaas me er iedere keer weer over
Edit: sorry voor de enorme dagboekpost haha