Hondentopic (Deel 1)

Kan echt wel. M’n hond heeft het ook als ik weg ben. Dan eet ze ook minder en wil ze ook veel slapen.

Thanks! Ben ‘blij’ dat te horen, dan verbeeld ik het me in ieder geval niet. Wel sneu, hopelijk houdt dit niet nog 4 dagen aan.

3 likes

Ik heb een paar jaar geleden een hond geadopteerd terwijl we al een kat hadden. De kat is doof en de hond getraumatiseerd, dus wellicht niet het beste voorbeeld haha. Onze hond kon bij zijn pleeggezin erg goed met de katten, hoe onze kat reageert op honden wisten we niet (al was hij bij het huisbezoek van pleeggezin niet per de geïnteresseerd).
Eenmaal thuis was onze hond erg bang en heeft een tijd achter de bank geleefd. Voor beiden wel de ideale mogelijkheid om elkaars geur op te nemen. Toen ze elkaar voor het eerst zagen wilde de hond graag met de kat spelen, maar onze kat wilde dat niet, ging meppen :sweat_smile: Dus weer een stap terug, maar blijkbaar heeft dat onze hond wel wat meer gedasn dan we dachten, want zodra de kat te dichtbij kwam wilde hij weleens een hap geven.

Nu gaat het al stukken beter, maar als de hond nerveus is, blijven we nog wel voorzichtig. Wanneer we niet thuis zijn houden we ze dan ook apart. Niet per se een succesverhaal dus, maar een kat is zo kwetsbaar vergeleken met de kaken van een hond, dat we liever wat te voorzichtig zijn.

Voor twee maanden medicijnen opgehaald, 350 euro :sob:

Phoeee heb je een grote hond? Ik ben maandelijks ook wel 120 euro kwijt maar ik heb een klein hondje.

Helaas gaat het met mij hartpatientje slechter. Dosis vochtafdrijvers is verdubbeld nu, hopen dat het wat klachten verlicht

1 like

Oh wat rot! Merkte je dat ze achteruit ging? Was het nog gelukt om wat af te vallen?
Hij is 27 kilo en heeft oa ook allergiemedicatie nodig die erg duur is. Ik dacht dat jij een verzekering had, krijg je niets vergoed?

1 like

Apoquel zeker? Krijgt de mijne ook ja is duur zekker voor een zwaardere hond
Ja gaat achteruit dus moest op controle komen, maar gewicht gaat er niet af omdat ze ook niet veel meer doet. En het kan ook vocht zijn dus we zijn benieuwd of dat straks wel wat eraf gaat. ben inderdaad verzekerd, medicatie kost me 20% eigen bijdrage en consulten nu 100% want de maximale vergoeding is 200euro en dat is al op.
Ben jij niet verzekerd?

Oh jemig zeg! Wij zijn niet verzekerd. Verbaast me wel dat het voor jullie dan per maand ook zo hoog is, lijkt me toch een flink gewichtsverschil tussen onze honden.
Ja apoquel, echt zo duur. En hij krijgt nog pijnstilling, iets voor z’n darmen en fluoxetine. En speciaal dieet voer voor allergie en blaasstenen :crazy_face:

Oooh jouwe heeft dus ook echt veel dingen. Balen is dat, en zeker een grote kostenpost.
Mijne heeft vetmedin (hart) a 40 euro per maand, apoquel 67 euro voor 40 dagen, furosural 22 euro voor 25 dagen.
En dan nog ooggel a 15 euro een flesje(niet vergoed), speciale shampoo a 40 euro een fles, oorcleaner a 25 euro (niet vergoed) en de verzekering gaat volgende maand met 10 euro omhoog naar 57 per maand.
Maargoed ik had 2 honden allebei verzekerd en allebei mega veel dure medicatie dus tja.
Ook een rede dat ik hierna geen dieren meer neem, het is niet meer op te brengen joh. Consult is nu al 63 euro, paar jaar geleden was het 40 en dat was al duur

Ahhh onze zorgenhondjes :heart: arme drommels. En onze arme portemonnee. Wel bizar dat er een max aan consulten zit met je verzekering.

2 likes

Is het niet voordeliger om Cytopoint injecties te nemen in plaats van Apoquel? Ik heb hele goede ervaringen met Cytopoint.

Ik heb ook een jaar cytopoint gegeven dat was toen ±90 euro per 4 a 5 weken voor een hondje van toen 7,6kilo.
Dus ik denk dat cytopoint uiteindelijk nog duurder is per maand?
Het werkte voor mijn hondje wel goed tot de laatste 2 a 3 maanden toen moest ik overstappen op prednison en dat deed weer wonderen. Toen moest ik na maanden stoppen vanwege hartproblemen (en prednison schijnt daar geen goede match mee te zijn) en toen is apoquel als alternatief gestart. Dit werkt nu tot op heden top (5maanden ongeveer)

Onze dierenarts vindt dit een betere match voor hem!

We gaan dit jaar voor het eerst op vakantie met de hond. Het liefst gaan we rondreizen met de auto en kamperen. Wat is jullie ervaring daarmee? Welk land is het meest hondvriendelijk daarvoor? Zou leuk zijn als ze ook mee mag een kasteeltje in enzo.

Over het kamperen zelf maak ik me niet zo druk. Ze is gewend aan haar reisbench en slaapt daarin echt overal als we op bezoek gaan of weekendjes weg. Dus dat zal in onze grote tent niet anders zijn. En qua auto maken we regelmatig lange ritten en doet ze het heel goed.

2 likes

In mijn ervaring is Duitsland érg hondvriendelijk. De hond mocht daar echt overal mee naar binnen. En van restaurants tot musea is iedereen er altijd heel vriendelijk over ook. Frankrijk is ook prima maar daar moet je vooraf wel goed kijken want zeker in musea/kasteeltjes was het plaatsafhankelijk of de hond mee mocht. Daar ook wel vaker gehad dat het niet mocht.

2 likes

Jaaa Duitsland zat ik ook aan te denken. Misschien Oostenrijk? Ik ben ook aan het kijken of we iets van een Little Chonk-rugtas kunnen aanschaffen voor de plekken waar ze alleen naar binnen mag als je ze tilt. En voor wandelingen die wat langer zijn, zodat ze af en toe daarin kan chillen haha.

We zijn vorig jaar in Schotland geweest en dat zag er ook allemaal heel hondvriendelijk uit. Overal waterbakken bij winkels ook. Maar dat hebben we dus al gedaan.

2 likes

Duitsland en Luxemburg zijn erg hondvriendelijk

2 likes

Ik vind Italië ook erg hondvriendelijk. Hoefde daar voor de hond niet bij te betalen en overal kreeg die meteen water. En werd ie aangehaald. Oostenrijk is ook prima te doen met de hond.
Denemarken vond ik minder hond vriendelijk.

3 likes

Ik vond engeland erg makkelijk
Wij waren ook nog naar wales. Ze mogen veel mee naar binnen. Restaurants hebben vaak drinken en soms zelfs eten voor ze. Veel overnachtingen zijn prima te boeken

1 like

Mijn hond is echt een voyeur. Zodra ik ga douchen moet ze mee in de badkamer. Niet dat ze mij aan zit te staren. Ze gaat onder het badkamermeubel liggen en slapen. Ik denk dat ze de douche geluiden prettig vindt. Maar vreemd is het wel