Hondentopic (Deel 1)

Het valt me op dat mijn hond de laatste tijd vaak zijn brokjes laat staan. Hij krijgt normaal 2x per dag brokjes, daarnaast af en toe nat vlees en natuurlijk snoepjes/snacks. In de ochtend laat hij vaak zijn brokjes staan, gaat pas na een uurtje of twee eten of soms in de middag pas. Hij lijkt verder gewoon zichzelf, geen klachten, is niet ziek. Wat en wanneer eten jullie honden? Ik twijfel of ik vaker nat vlees moet geven, dat eet hij binnen 3 seconden weg :sweat_smile: Of misschien een ander merk brokken? Mijn hond is bijna drie jaar.

Dit doet mijn hond ook. Die kan zo pas rond 17:00 aan zijn brokken beginnen, terwijl ze er al om 07:00 staan. Geen idee wat het is. Hij eet zijn brokken pas wanneer die zin heeft.

2 likes

Mijn hond doet dit ook regelmatig, maar dan is er vaak een loopse teef in de buurt haha. Door de ‘verliefdheid’ niet eten🥲

1 like

Als hij er geen last van heeft prima. Onze hond vindt s ochtends eten ook lastig en moet dan spugen als hij niet eet… dus niet zo handig. Hij vindt s ochtends dat hij t echt moet verdienen ofzo? Dus dat hij eerst een paar opdrachten moet doen en we weken de brokjes altijd, dan vindt hij het lekkerder.

1 like

Dank voor alle reacties! Hij lijkt er verder geen last van te hebben en is ook niet uit zijn doen, ik vind het gewoon zo gek omdat hij best wel een vreetzakje is en dit nooit zo heeft gedaan. Ik blijf zijn gezondheid en manier van doen gewoon even in de gaten houden en probeer me verder maar geen zorgen te maken :dog2:

1 like

Hond moet morgen naar de trimmer en ze vindt dat niet leuk en nu ligt ze lekker te slapen en denk ik: oh wat zielig dat ze niet weet dat ze morgen weer moet, zo onwetend, haha hopelijk valt het mee.

8 likes

Hoe hebben jullie een hondenschool uitgekozen om trainingen te volgen? Ik kan wel zoeken op hondenschool x woonplaats, maar of dat nou de beste is?

Zijn jullie eerst bij verschillende scholen gaan kijken? of hebben jullie ergens een proefles gevolgd oid? Ik vind de websites van hondenscholen die ik tot nu toe heb gezien ook niet echt toegankelijk. Ik zie geen trainers op de website staan en ook niet iets van een wervingstekst met kom gerust even langs of heb je vragen, laat het ons weten. Gewoon gelijk aanmelden en klaar, krijg er niet echt een gevoel bij

1 like

Ik heb er toen heel veel gebeld. Ik wist niet heel goed wat ik belangrijk vond. Maar ik zou het nu belangrijk vinden dat ze force free trainen. Misschien staan hier tips in waar je wat aan hebt: Hoe vind ik een goede hondenschool?

1 like

Dank, het is zo lastig wel. Je moet maar net een klik hebben met de trainer ook. Ik zie in ieder geval dat veel trainers met de clickermethode werken, maar bij zulke dingen denk ik pas dat ik weet of dat goed of ‘slecht’ is als je het hebt meegemaakt I guess?

2 likes

Ken je andere hondeneigenaren in je omgeving? Misschien hebben zij tips of afraders

Nee helaas niet. Heb nu als eerste stap in ieder geval wat hondenscholen in de buurt die me wel aanspreken gemaild

1 like

Je zocht laatst restaurants in Rotterdam voor met een hond, zoek je in de regio ook een hondenschool? In dat geval heb ik wel een tip namelijk.

En betekent dit dat jullie inmiddels een hond hebben? :star_struck:

2 likes

Ja!! Ik heb eind vorig jaar samen met mijn vriend een hond geadopteerd :smiling_face_with_three_hearts: Ik had via de zoekfunctie al een aanrader van jou gelezen waar je enthousiast over was, Danielle toch? Die heb ik in ieder geval gemaild! Komt over als een persoonlijke hondenschool en fijn dat je de trainers en hun kwaliteiten al kunt zien op de website. Bij veel hondenscholen komt het zoooo onpersoonlijk over allemaal en is het een kwestie van een formulier invullen en geld overmaken (of zelfs eerst lid worden) En voor je het weet zit je aan een pakket vast waar je niets aan hebt

4 likes

Wat leuk, gefeliciteerd!

Ja, die hondenschool vind ik een aanrader. Meerdere trainers gehad en allemaal goede ervaringen mee gehad. Ze hebben altijd goed gekeken naar wat mijn hond nodig had, hebben me ook doorverwezen naar elders toen dat nodig was etc. Zelfs nadat ik was verhuisd naar een uur verderop wilde Daniëlle me nog telefonisch helpen en na het vuurwerkseizoen belde ze me een aantal weken en maanden later nog een paar keer om te vragen hoe het met mijn hond ging :heart:
@Okapi zit/zat er ook en is ook positief weet ik.

2 likes

Ja heel positief @Xiomara! Zeker op het gebied van verlatingsangst in ons geval, maar ook raskennis (een terriër gaat nou eenmaal niet 5x hetzelfde trucje laten zien en dat is ook oké).

Volgens mij hebben ze ook een apart traject voor adoptiehonden? In elk geval veel tijd en aandacht voor specifieke wensen/trainingsdoelen.

2 likes

Wat goed om te horen! En @Sax
Ze belde me nav mijn mail gelijk op, dus ik heb inmiddels een kennismaking gepland staan :smiley:

8 likes

We hebben gisteren onze pup (Mollie) opgehaald. Ze doet het al zo goed maar is vooral ook zo ontzettend lief!

28 likes

Wat een leuke naam, gefeliciteerd! :smiling_face_with_three_hearts:

2 likes

Wat voor voerbakjes hebben jullie? Vind de meeste echt niet mooi :sweat_smile: Had nu tijdelijk van die goedkope zilveren bij Action gekocht maar die tilt hij op en sleept hij door de kamer…

Mijn nieuwe vriend :heart_eyes:

Samenvatting

29 likes

Ik heb een antischrokbakje waar ze nog steeds met een rotgang uit eet. Superlelijk ding en we moeten een moeilijkere hebben denk ik.

Deze heb ik ook twee. Gebruik hem nu alleen als waterbak

3 likes