Hondentopic (Deel 1)

Ja, klopt. Ze slaapt elke dag wel 18 uur, dus dat lijkt mij voldoende. Meestal is ze 45-60 min wakker en dan slaapt ze minimaal 2 uur.

@Marqant die mand idd, ik wil m! Ughh de kleine is al €199 https://www.selfridges.com/NL/en/cat/hay-colour-blocked-medium-recycled-polyester-dog-bed_R04271201/#colour=Red%2C%20Blue

1 like

Wij hadden in het begin ook een puppy die veel beet en sinds hij zijn tanden heeft gewisseld is dat helemaal over. Ook bij puppycursus heel druk met rondjes rennen, graven en alleen maar aandaht voor andere honden. Dat gaf mij ook veel onzekerheid, omdat ik twijfelde of we het wel goed deden aangezien de andere honden zo braaf waren. Gelukkig ging het steeds beter en is hij alsnog geslaagd voor de puppycursus. Het kostte alleen veel tijd en geduld.
Bij iedereen gaat het anders en wellicht zijn de honden op puppycursus/hondenopvang wel heel braaf, maar zijn het thuis rebellen. Ik denk dat iedere goede hondeneigenaar regelmatig twijfelt/ heeft getwijfeld of hij/zijn het op de goede manier doet. Dus je doet het vast goed, zeker als je veel aandacht en tijd besteed aan je hond om hem te trainen.

4 likes

Ahh thanks, fijn om positieve ervaringen te horen! Wat fijn dat het bij jullie steeds minder werd. Hoe heb jij het qua je eigen onzekerheid aangepakt?
Ik probeer om meer actief dingen te vragen i.p.v wachten op tips. En ik probeer veel online op te zoeken, maar omdat daar ook veel wisselende adviezen staan geeft het op dagen zoals vandaag ook juist meer stress.

Inderdaad veel lezen over wat de verschillende fases zijn van puppy’s. Je hebt ook een facebook pagina ‘Pup opvoeden vanaf 7 weken’ en daar komen veel dezelfde vragen voorbij dus veel mensen die hetzelfde ervaren. Ook weer dingen die voorbij komen waar ik onze hond niet in herken. Dus ook dat is dan weer fijn om te lezen dat anderen weer ergens anders tegen aan lopen. En veel denken dat het ‘maar’ een fase is. Het wordt beter, maar het duurt eventjes. Daarnaast ben ik minder onzeker geworden door te bedenken dat ik alles doe om de hond het beste te willen bieden, veel aandacht te geven, maar ook veel rust. En rust is soms moeilijk, maar dat is wel het beste voor een pup. Daar groeien en leren ze veel van.

1 like

Dankjewel voor deze tip!! Ik ga het sjaaltje een vriendin van mij en haar hond cadeau doen

2 likes

Ik had de prijzen nog niet gezien :see_no_evil: Dat is wel iets meer dan gehoopt, maar eerlijk ik heb nog nooit zulke mooie manden gezien :heart_eyes:

5 likes

Al zul je dan zien dat je hond er dan ineens niet in wil ofzo :stuck_out_tongue_winking_eye:

Veel honden dingen zijn ook helemaal niet wasbaar, vind dat zo gek altijd. Wij hebben een donut ding die wel helemaal wasbaar is. Toch fijn als je er een x een ongelukje gebeurd (na narcose had hij een x echt een meeeeega plas erin gedaan) of vlooieninfasie.

3 likes

Ik ga er eentje zelf maken heb ik al bedacht :sweat_smile:

Ze zijn echt heel mooi, maar ik wil niet weten wat het kost als een touw al 19 euro is.

1 like

Goed idee! En laat ons het resultaat zien :innocent: ik heb een hele garderobe voor mijn hond gemaakt, maar een mand heb ik mij nog niet aan gewaagd.

1 like

Ahh wat verdrietig, wat lijkt me dat schrikken ook zeg. Sterkte!

2 likes

Och wat verdrietig… Gecondoleerd! :heart:

2 likes

Net het laatste rondje met de hond gelopen, zo vertrekken naar de dierenarts. Ik heb zo’n knoop in mijn maag :sleepy:

21 likes

Heel erg veel sterkte :heart:

1 like

Dat is zo verscheurend verdrietig, sterkte!!

1 like

Dat is zo verdrietig, sterkte!

3 likes

Héél veel sterkte, dit soort dingen doen zooveel pijn :worried::heart:

1 like

Ah heel veel sterkte :heart:

2 likes

Wat verdrietig… Echt het ergste gevoel. Veel sterkte :disappointed:

2 likes

Heel veel sterkte :broken_heart: Echt vreselijk om te moeten doen maar misschien een (schrale) troost dat het voor je hondje waarschijnlijk nog het meest lieve is wat je kunt doen op dit moment.

3 likes

Heel veel sterkte! Dit is zo een rot gevoel, je weet dat wat je voor je hond doet het beste voor hem/haar is, maar tering het breekt je hart. Heel logisch dat je je ogen uit je kop jankt. Nogmaals sterkte❤️

1 like