Hondentopic (Deel 1)

Wat sneu zeg, sterkte

1 like

Sterkte vandaag en knuffel voor P :heart:

1 like

Hoe gaat het nu met hem en met jou?

1 like

We zijn echt verscheurd of we nu naar het ziekenhuis moeten of niet. Hij spuugt niet meer na we omeprazol hebben gegeven maar kwijlt enorm en blijft met z’n koppie omhoog liggen
 en slaapt dus niet. Terwijl we vannacht ook maar een uur of vier hebben geslapen. Willen ook niet dat hij onnodige stress van onnodige onderzoeken heeft
 maar hoe weet je nu of t onnodig of echt nodig is. Onze dierenarts zei hij reageert altijd extreem en er is wel een echt vervelend virus dat rond gaat
 dus misschien is het gewoon even uitzingen.

Ah dat klinkt echt vervelend, hij heeft er duidelijk veel last van! Altijd heel lastig die afweging om wel of niet te gaan, die van ons ervaart ook altijd zoveel stress bij de dierenarts, dan vraag je je echt af waar je goed aan doet
 Wil hij wel eten en drinken?

Ah wat verschrikkelijk zeg, die van mij (14) heeft afgelopen week toevallig dat virus gehad en we dachten echt dat we afscheid moesten gaan nemen. Duurde zeker 3 a 4 dagen tot hij zich wat beter voelde, zijn interesse voor eten en andere dingen was echt weg en hij bleef ook spugen en aan de dunne. Zou echt je gevoel volgen en als je denkt dat hij deze uren achteruit gaat en weigert te eten en te drinken, misschien weer even bellen. Better safe than sorry. Hoop dat hij zich snel weer beter voelt.

@Bailey hij wil graag water drinken maar als we m laten dan drinkt hij zo een hele bak leeg
 vannacht en vanmorgen gehad en dat geeft wel heel veel zooi als het er weer uit komt. Dus geven m steeds kleinere beetjes. Staat inmiddels een schaaltje rijst, aardappel en wortelsoep :upside_down_face: Bij onze dierenarts gaat het op zich wel, maar een nieuwe kliniek vinden we (allemaal) wel spannend.

@Negativ ah wat naar zeg!! En zo lang. Ik vind het bij hem nu ook zo lastig, dat lijfje met al die problemen
 dat gaat het gewoon niet voor altijd volhouden. Bij het peperdure evidensia in de buurt kan je 24 uur per dag terecht
 en m’n dierenarts checkt soms de mobiel nog en dan appen we wat.

1 like

Heeft iemand tips voor een mooie anti-schrokvoerbak? Ik vind alles zo lelijk en plastic, ik wil het liefst gewoon keramiek ofzo

Ik heb deze in het grijs:

Ik kon niet echt ergens een geschikte keramieken bak vinden. Ze waren niet ingewikkeld genoeg (met drie uitstulpinkjes of twee rondjes in het midden eet ze nog met een rotvaart).

Deze is best zwaar en er in verschillende kleuren. Vind hem er ook niet vreselijk uitzien.

1 like

@Bertha Hopelijk hebben jullie een rustigere nacht achter de rug. Hoe gaat het nu met hem?

3 likes

Lief dat je het vraagt! We zijn allemaal heel vroeg naar bed gegaan en als een blok geslapen! Ben niet een keer van m wakker geworden. Z’n kwijl kin en pootjes waren ook helemaal opgedroogd! Nu wel weer veel kwijlen en wil niet meer echt wandelen, 1 plas en naar binnen.

Kwijl ijspegels

Maar hij drinkt wel en hebben iets gevonden dat hij wel wil eten (hutenkase, heel weinig wel want hij kan niet zo goed tegen zuivel) dus hij krijgt een piepklein beetje binnen dus dat is fijn. Anders zitten er alleen maar medicijnen in dat lijf!
We weten dat hij tegen kangoeroe vlees kan maar kan dat nergens vinden dus wel jammer. Misschien kan ik het online bestellen ofzo, dat we iig wat van bouillon kunnen maken.

11 likes

Ik heb mij en mijn hond net ingeschreven voor een reactieve honden(groeps)cursus, ben heel benieuwd. Ik merk dat ik echt te onzeker ben over haar uitvalgedrag om het op eigen houtje met online cursus te doen, en in zo’n groepssetting kan ze uiteindelijk (dat gaat gefaseerd) ook daadwerkelijk oefenen en succeservaringen opdoen.

1 like

Wat voor methode gebruiken ze? Klinkt toch een beetje gek een groepssetting! Maar hoop dat het helpt!

1 like

Het is eerst een theorieles (zonder honden) en dan langzaam aan oefenen, de honden eerste 1 voor 1, met een nep hond, en pas later langzaamaan met meerdere honden tegelijkertijd maar ook niet iedereen in één keer. En je kijkt dus met iedereen (iedere) hond mee, en de andere honden wachten dan ergens alleen.

Dit is een linkje: Reactieve hond | Van Stal ik heb er zelf wel echt een goed gevoel bij.

Ahh de honden blijven dan in de auto, ik snap het! Meer de baasjes in groepsverband dus :stuck_out_tongue_winking_eye:Wij hebben zelf BAT gedaan bij Monique Bladder en daar was het ook zo dat 1 van ons dan met onze hond in de auto wachtte en dan deden we de BAT manier op een groot terrein van een manege!

3 likes

Ja bij de laatste lessen dus ook wel meer honden in groepsverband

Hij heeft vanavond eindelijk iets gegeten :partying_face: zo blij. Sinds vrijdag had hij niet meer gegeten. Heel af en toe een klein likje van iets. Paar keer heb ik hem in de ochtend ook maar een geweekt brokje na zijn medicijnen in zijn keel gedaan (zo geven we zijn medicijnen ook), omdat het met al zijn medicatie gewoon niet kan om een lege maag te hebben. Hopelijk gaat het nu de goede kant op, diarree hoort ook bij het virus maar hij heeft sinds zaterdag niet gepoept
 hopelijk valt dat mee of wordt het iig niet te heftig.

12 likes

Ik ben echt zo trots op mijn hond. Gisteravond is ze 5 uur alleen geweest en ze heeft niks gesloopt en niet geplast. Toen we thuis kwamen lag ze te chillen op haar kussen.

Ze is wel eerder max 4 uurtjes alleen geweest, maar soms had ze dan geplast. Ze was toen ook wel een paar maandjes jonger en we zijn het bewust weer gaan opbouwen. Met gisteravond dus echt de grote test. Zoooo blij dat het goed ging en dat we haar dus met een gerust hart alleen kunnen laten als ze ergens niet mee naartoe kan.

Bonusfoto:

30 likes

Weet iemand toevallig een bos/natuurgebied/startplek rondom of in de buurt van amsterdam/almere/zeewolde waar het op bepaalde tijdstippen rustig is qua honden en/of waar aanlijnplicht geld?

Ik word helemaal gek van dezelfde drie saaie rondjes en wil graag lekker naar het bos met m’n hond, maar ze is reactief en ik probeer het tegenkomen van andere honden op dit moment te voorkomen. Als ik een aangelijnde hond zie kan ik afstand nemen en is er niets aan de hand, maar heb nu twee keer gehad dat een loslopende hond vanaf 200meter afstand echt recht op mijn hond af kwam gerend, niet chill (hoewel mijn hond dan niet gromt/bliaft/bijt maar toch)

2 likes

Ik ging altijd naar het cirkelbos met mijn hond. Ideaal vond ik het, nooit druk en aanlijnplicht. Ook parkeren was er makkelijk
Ook leuk is dat het bos zelf wel wat afwisseling heeft en goede paden

1 like