Ooh top!! Dat is een kwartier rijden. Ik denk dat ik daar morgenochtend gewoon heen ga. Doordeweeks om 9/10 uur op een regenachtige dag zal het wel extra rustig zijn toch
Ik woon daar niet dus geen concrete tip. Maar wij gingen toen we in een drukkere wijk woonden vaak naar een industrie/bedrijven terrein in de buurt. Was dan 5 minuutjes rijden en kwamen we zelden iemand tegen. Niet elk terrein is geschikt of leuk natuurlijk maar er zijn er wel best veel met veel groen!
Je moet bij bedrijventerreinen wel even opletten. Sommige hebben echt troep op de grond liggen ook in het gras, zoals glas en dergelijke. Verder is het inderdaad soms wel mogelijk vooral overdag of in de ochtend. In de avond rond een uur of 4/5 is het er vaak juist druk
Oh gek, waar komt dat dan vandaan? Nooit gezien op de plekken waar wij kwamen, was altijd netjes onderhouden.
Ja bij ons is er een bedrijventerrein op loopafstand en daar loop ik dus altijd al ben dat juist een beetje zat. En inderdaad veel zooi maar dat is hier overal in de wijk door nieuwbouw. Meest irritante (dan weer niet nieuwbouw gerelateerd lijkt mij) is dat er overal kippenbotten liggen en soms in een onbewaakt moment heeft m’n hond die hap slik weg
terwijl dat volgens mij heel gevaarlijk is.
@Mette12 heb net twee uur door het cirkelbos gelopen!! Alleen één andere (loslopende… ) hond gezien, terwijl het een heel mooie zaterdagochtend is. Super blij mee, ga ik zeker vaker heen. Dank voor de tip
Wat random!! Wij hadden in onze oude wijk waar meer afval was wel een x een boterham met cervelaatworst in de tuin! Zag later een x een vogel een stuk brood laten vallen dus denk dat het zo in onze tuin kwam haha
Haha ja! Ik heb er vandaag over gefilosofeerd en mijn theorie is dat vogels (meeuwen) ze verspreiden
Goed om te horen!
Als je heel vroeg gaat kan je zelfs herten tegenkomen. Is me al meerdere keren gebeurd
Ik ben een weekend weg met @Cajun-moon en haar hond. Het is zo leuk om samen met de honden te zijn en de honden vinden elkaar ook heel leuk. Kijk nou hoe zoet (je ziet het niet zo goed maar ze ligt met haar snuit helemaal tegen de rand aan)
Google: “We hebben een collage voor je gemaakt!”
De collage:
Ik krijg alleen nog maar dit soort voorstellen zoveel foto’s
Ze iig nooit weer bij elkaar laten want dat is te spannend. Daar komen ze echt niet ineens random overheen. En van een afstand BAT doen. Zou je hond ook echt niet meer los laten lopen dan op die binnenplaats, is toch super vervelend als je daarvoor zorgt voor een onveilig gevoel bij een andere hond.
Onze hond heeft ook soms door alleen maar een hond te ruiken al een heftig oordeel over die hond en dat verander je (helaas) niet zomaar ineens. Echt werken aan het weg kunnen lopen, je hond leren dat hij echt veilig is.
Nee je zit sowieso niet als je BAT doet. Je staat en hebt je hond aan een lange lijn. Beter op neutraal terrein maar anders op een groot veld en dat je beide een plek hebt waar je achter kan verdwijnen om het contact te verbreken. Kunt googelen waar een trainer zit om het te leren! En je spreekt het af om het te oefenen. Op andere momenten tijdens het wandelen kan als je er zelf meer bedreven in bent, dan noemen ze dan ninja bat haha
@wiewatwaar wat onhandig van haar zeg! Hopelijk kunnen jullie samen tot een goede manier komen om ermee om te gaan!
Onderaan staat een linkje naar waar trainers zijn!
Hier ook een soortgelijke situatie waarbij mijn hond uitvalt naar een specifieke hond, durf ook niet te zeggen wat de oorzaak is. Hetgeen wat ik zelf doe:
- Heb contact gehad met de andere eigenaar zodat we weten op welke tijden we buiten lopen, daar plan ik nu waar mogelijk omheen;
- De afstand tussen de honden zo groot mogelijk maken, ik loop bewust een andere kant op als ik ze tegenkom
- Laat mij hond oogcontact maken met mij zodat ze daardoor minder snel gaat blaffen en/of fixeren
Het is niet ideaal, maar er is nu eenmaal spanning en als ze elkaar vaker zien wordt het alleen maar groter.
@Bertha, klopt het dat er maar weinig gecertificeerde BAT-trainers zijn? Zat even te zoeken maar via de link kom ik maar op 5.
Ik zie dit? Dus wat meer. Maar er zijn nou eenmaal heel veel trainers die ouderwetse opvattingen hebben helaas.
Het boek van Grisha Stewart is ook echt een aanrader. Maar denk om signalen beter te leren kennen (en het ook door de ogen van een ander te horen) is een trainer wel heel fijn en belangrijk. En de lijn techniek enzo. Wij hadden op een gegeven moment zo vaak meegemaakt dat het mis ging dat we het ook echt lastig vonden onze hond de tijd te geven. Dat iemand naast je of in je oortje zegt ‘wachten’ is dan echt heel fijn.
Dit overzicht kwam ik ook tegen, had alleen gehoopt dat er wat meer trainers zouden zijn omdat alles op +1 uur rijden is van waar ik zelf woon.
Het boek ga ik is opzoeken, thanks!
Misschien zijn er wel meer trainers die dezelfde methoden/benadering gebruiken maar niet officieel BAT gecertificeerd zijn/die naam (mogen?) voeren? Ik volg nu een cursus bij van stal in amsterdam/amstelveen, en ik herken alles als ik die info over bat lees en ook sommige plaatjes
Misschien zoeken op positieve hondentraining/benadering bijvoorbeeld
Ja dat is dan alleen lastig te zien van te voren, of iets dan echt overeen komt. Maar Monique Bladder staat ook niet meer op de plattegrond terwijl zij nog wel cursussen aanbied volgens mij? Annorlunda is een heel goede opleider dus of een trainer daar de opleiding heeft gedaan is ook wel een goed signaal.
@LilyAldrin wij hebben eerder ook ver ervoor gereisd. Je hoeft er meestal niet 20 x achter elkaar naartoe, het is niet zoals honden school trainingen. Dus dat scheelt dan weer.
@boonie, zou goed kunnen inderdaad, ik herken uit de plaatjes ook wel zaken die onze gedragstherapeut ook toepast maar het liefst zoek ik wel iemand die ook daadwerkelijk gecertificeerd is.
@bertha, ik ga is op deze namen zoeken. Hoevaak zijn jullie geweest? Het scheelt al heel veel als het 4-5x is, ging er zelf vanuit dat het wel vaker zou zijn.