Hondentopic (Deel 1)

Die van ons ook! Ik heb een vriendin die trimster is en die heeft ons toen gewoon goede borstels geadviseerd. We hebben ook een waterblazer, had die een x geleend van een buurvrouw en vond dat wel handig. Ik was m normaal alleen als hij ergens poep heeft maar had van de week wat plekjes gevonden waar hij wat schilfertjes heeft. Z’n vacht is daar heel dicht, heb ik die plekken van de week even gewassen en met de waterblazer droog geföhnd. Vind het ook leuk om zo met m bezig te zijn en eerder om het te oefenen. Borstelen is hier ook altijd een chill momentje!
Maar ik heb ook echt geen makkelijke hond, die zou sowieso 16 trauma’s oplopen bij een trimmer. :stuck_out_tongue_winking_eye: En denk dat t voor veel honden niet leuk is, thuis kan het gewoon op je eigen tempo.

Kort knippen is niet altijd goed toch? Dan regelt de vacht zich niet meer goed zelf ofzo. Ik knip alleen de broek wat bij zodat dat schoon blijft

2 likes

Honden met een dubbele vacht hoef je inderdaad niet te trimmen, want hun ondervacht werkt prima bij kou en hitte. Je kan ze wel goed helpen die haren kwijt te raken door inderdaad een waterblazer te gebruiken of goed te borstelen.

Ik kijk heel veel naar Girl with the dogs op Facebook en YouTube. Ze is een trimster en doet veel honden met dubbele vachten, kan je kijken hoe zij dat doet! Vind het echt heerlijk om te zien hoeveel vacht ze kwijt kunnen raken soms, hele bergen.

2 likes

Ik overweeg mijn waterblazer weg te doen gezien wij zo’n doodle hebben die elke 8 weken naar de trimmer gaat. We houden hem kort en wassen hem niet tussendoor plus hij heeft een hekel aan regen dus met een jasje of een badjas na de wandeling blijft hij droog genoeg. Moet het nog even overleggen maar misschien heeft er iemand interesse.

1 like

Jij hebt net als ik een corgi toch? Die hoeven niet geknipt worden, met uitzondering van de pootjes aan de onderkant. Zoals gezegd hoef je een dubbele vacht alleen maar te ontwollen, door uitblazen en kammen.

De waterblazer is echt een geschenk uit de hemel. Zo droog na een bad en een regenbui. En het blaast de losse haren lekker weg.

Aah goed om te weten! Dan laat ik het nu lekker zo en ga ik me eerst eens verdiepen in zo’n waterblazer. En kammen deed ik sowieso al veel dus dat scheelt

2 likes

Hier is de Wubba ook een hit, maar helaas niet onverwoestbaar :sweat_smile:. Ze heeft hem vandaag gekregen en er zitten al wat draaitjes los, dus gebruik hem nu nog maar alleen om samen met haar te spelen, als ze hem alleen te pakken krijgt dan gaat ze haar prooi ontleden :joy:.

5 likes

Ik ben onze hond commando “speak” aan het leren haha maar ze snapt er geen reet van en ze doet alle trucjes die ze wel kent omstebeurt. :joy: Het is grappig en zielig tegelijk.

5 likes

Mijn hondentrainer zegt dan altijd dat wij gewoon niet duidelijk genoeg zijn en dat het vooral niet aan de hond ligt :joy:

1 like

Dit is absoluut waar. :joy:

1 like

Haha wij noemen die “luid” en die doet ze juist als ze een nieuw trucje niet snapt :joy:

Het handgebaar is trouwens een middelvinger bij ons. Als je die naar haar opsteekt blaft ze.

Onze hond blaft sowieso nauwelijks binnenshuis dus het is echt een kunst om een blaf op te wekken bij haar. :joy: Die middelvinger is wel leuk, die ga ik ook proberen, haha.

1 like

Aahw Jaapie. Wij hebben nu een ook een jaar een poedeltje die wat issues heeft, eigenlijk vanaf pup af aan. Maar ze zeggen ook dat het wat ras eigen is bij de kleine soorten. Wij zijn met een gedragsdeskundige aan de slag gegaan omdat het advies van de hondenschool echt te soft was voor onze hond als in negeren en afleiden met snoepjes.

Voor de verlatingsangst de hond ook af en toe in de bench terwijl je thuis bent. Zodat hij de bench niet alleen associeert met alleen zijn.

Wij hebben weken/maanden niet kunnen slapen omdat onze hond ook de hele nacht bleef janken, opeens met een half jaar. Waardoor ik veel beneden sliep. Daarvoor ging het goed in de bench. We hebben de bench op advies van de gedragskundige weggedaan en het janken is die nacht nog gestopt. Hij is hierdoor niet helemaal zindelijk ‘s ochtends (nu een jaar oud), maar beter dan dat continue gejank.

Gelukkig is hij meestal wel heel lief.

1 like

Die van ons blaft ook eigenlijk alleen op commando. Bij ons werkte kopieergedrag. Dus wij blaften en op een gegeven moment ging ze mee doen :joy:

2 likes

Wij hebben een probeerhond nu thuis. Zo’n lief beestje maar zoooo intens druk :frowning: Mijn partner wordt er helemaal naar en onrustig van, dus morgen gaat ze weer naar haar baasjes. Ze is niet geschikt om bij ons te wonen, hoe lief, leuk en leergierig ze ook is.

1 like

Balen zeg
Gaan jullie verder kijken naar andere hondjes?

Jammer dat het zo tegenvalt. Ik kan me goed voorstellen dat je partner er onrustig van wordt.
Wat is een probeerhond trouwens precies? Ze heeft nu wel een huisje begrijp ik, maar de eigenaren zijn op zoek naar een nieuw huis of…? En hoe lang is ze bij jullie geweest?

Zij hebben niet voldoende tijd voor haar en wij willen grag een hond. Dus voorgesteld om een logeerweekend te doen om te kijken of het matcht. Maar dat is dus niet echt het geval.

Dus gisteren was de eerste dag dat ze bij jullie was? Soms duurt het wat langer doordat een hond z’n draai gevonden heeft en rustiger wordt. Geeft het huidige baasje ook aan dat het een drukke hond is?

9 likes

Nee hoor, ze is er nu 2 volle dagen (het begon woensdagavond). Maar goed, met mijn partner is de match er niet en deze hond moet echt nog veel leren (überhaupt rustig aan de lijn lopen, niet springen, rustig zijn in huis, op de plaats blijven etc)en dat is niet wat op dit moment past.

1 like

Nee dat is uiteraard het belangrijkste! Wel jammer, hopelijk vinden jullie nog een goede match.