Onze hond is helaas positief getest op Giardia. Waarschijnlijk dat hij daarom ook heel onrustig is en weinig slaapt. Ik lees veel over het geven van vers vlees, omdat in brokken veel koolhydraten zitten die juist de parasiet meer voeden. Hebben jullie tips voor goede merken van vers vlees of waar op te letten?
Ahhh dus toch niet lekker, vervelend! Zou nu niet wisselen van voer. Voerwijzer is een fijne site: www.voerwijzer.com/
Nog bedankt voor alle speelgoedtips! Ik heb gisteren uiteindelijk toch gewoon weer een knuffeltje gekocht toen ik in de intratuin stond (zonder squeaker) en tot nu toe gaat het goed! Ze heeft er even op geprobeerd te kauwen maar verder loopt ze er eigenlijk gewoon trots mee rond kijken hoe lang je het volhoud (en ik laat haar niet zonder toezicht ermee). Als dit te snel sneuvelt ga ik iets van jullie tips bestellen (kon die dingen allemaal niet vinden in de intratuin, wel van kong maar die was met piep en dat wil ik niet)
Mijn hond is nu een week loops en ik schrik wel een beetje van de hoeveelheid bloed. Bij haar zusjes allemaal verhalen van dat er af en toe en druppel was en het allemaal wel mee viel, maar hier zoveel dat ze het zelf soms echt niet goed kan bijhouden. Vooral als ze even heeft gelegen en dan opstaat en gaat lopen is het een bloedbad.
Lees wel dat het per hond verschilt, maar pfffff. Heb wel broekjes en die bieden uitkomst als ze mee gaat naar kantoor.
Ik heb in ieder geval al een afspraak staan voor over een paar maanden om te steriliseren. Ik wil geen nestje met haar en alle bijkomende gezondheidsrisicoâs van intact laten wil ik dan ook liever vermijden.
Ik heb de wubba ook maar gekocht. Ze vindt hem helemaal de shit. Kauwen, zelf rondgooien, mij laten gooien, trekken. Ze is blij haha.
hahaha ze kijkt er ook zo smachtend naar
We liepen de dijk af en was een vrouw onderaan de dijk met haar hond. Die van ons is bang (twee x bijna doodgebeten heeft zo zân sporen achter gelaten) en wilden dus niet van zoân korte afstand passeren. Ze bleef maar heen en weer lopen, dus dachten we dan maar met een boog er omheen over de rand van het weiland ernaast. Roept die vrouw âwat zijn jullie nou aan het doen? Mijn hond is gewoon goed opgevoed hoor, die van jullie niet? Je maakt het zo alleen maar erger he!!â Dus wij nou onze hond is bang en heeft er net een wandeling opzitten dus het is wel even best zo. Zij helemaal over haar hond hoe geweldig die is want is haast een therapiehond en doet vaak de oefeningen voor op een jongensschool. Zegt ze dat we onze gewoon goed moeten corrigeren (waar wij niet in geloven). Dus wij nou bedankt voor dit ongevraagde advies wij zien het iets anders en dat is okĂ©. Zegt ze dat we maar een therapeut voor onszelf moeten zoeken. Echt dat geloof je toch niet, wat een stom mens.
Wat een raar mens zeg, snap soms echt niet waarom mensen zo bemoeizuchtig zijn over andermans honden.
Hi allemaal! Ik ben nieuw hier. Samen met mijn vriend hebben we sinds twee weken een hele lieve dwergpoedel pup. Hij heet Jaapie en is al zes maanden oud. Jaapie is al wat ouder, hij heeft al veel gedrag aangeleerd zonder ons. Als eerste hondenbaasjes maakt dat ons ook onzeker. We hebben het idee dat we een flinke inhaalslag moeten maken betreft het aanleren van commandoâs. Terwijl dat best lastig gaat, aangezien wij vermoeden dat hij al in de puberteit zit. Ik voel veel urgentie, aangezien er overal op het internet geadviseerd wordt hoe belangrijk het is dat je vanaf dag 1 consequent bent. Erg lastig als je nog zoekende bent. Zijn er mensen die dit herkennen?
We hebben ons ook natuurlijk aangemeld bij een hondenschool. Zij gaven het advies om hem een week lang door te laten huilen en blaffen in de bench met het deurtje dicht. Volgens mij gebruikte ze ook het woord âbrekenâ. Want ze vertelden ons dat verlatingsangst meteen aangepakt moet worden. (Hij kan nog niet echt alleen zijn en volgt ons overal in huis) Deze aanpak gaat bij ons door merg en been en we staan hier ook niet achter. Nu heb ik ook meteen een slecht gevoel bij deze hondenschool. Ik vind het dus het erg lastig om te navigeren tussen al het advies, welke informatie en advies is achterhaald etc. Al met al, ik vind het fijn om hier eens mee te lezen. Ik las al veel vergelijkbare situaties.
Zo vermoeiend! Mensen moeten zich niet bezig houden met een andere hond en jouw keuzes. Jij weet het beste wat werkt voor jouw hond. Ook al is haar hond nog zo goed getraindâŠ
Bah wat een naar advies, snap heel goed dat jullie daar niet achterstaan en dat je twijfels hebt bij deze hondenschool. Ken je andere hondeneigenaren in de omgeving die misschien tips hebben? Anders kun je kijken of je een paar privésessies kunt doen bij een hondentrainer voordat je een hondenschool hebt gevonden
Jeetje, wat een advies
Misschien kan je aangeven in welke regio je woont? Dan is er vast een forummer die een hondenschool in je buurt weet. Annorlunda is een goede opleider, als een trainer daar de opleiding heeft gedaan is dat een goed teken.
@Riley Ja, echt naar! Maar je gaat zo aan jezelf twijfelen als je overal op Reddit leest dat dit dĂ© methode is. Die hondenschool had ook heel veel goede recensies. Ik heb nu contact opgenomen met een hondenschool waar een vriendin goede ervaringen mee heeft. Op die website staat ook expliciet geschreven dat ze zonder dwang werken. Gek genoeg was dat mijn eerste keus, tot ik viel voor de goede recensies van die andere schoolâŠ
Thanks! Ik ga hier even naar kijken. En ik woon in Breda! @Bertha
R.inus B.iemans in D.ongen staat in de omgeving ook heel goed aangeschreven, daar zou je ook eens kunnen kijken.
Ahhh mijn puppy doet het zo goed de laatste tijd! Sinds een maand is ze echt 90% van de tijd fantastisch en lief. Hopelijk duurt deze periode lang genoeg om de pubertijd te compenseren haha. Deze week is ze voor het eerst naar de trimsalon geweest en je ziet eindelijk haar ogen!!
We zitten nu voor het eerst in de trein, direct een rit van 2 uur, maar ze ligt gewoon lekker te chillen.
Ik wil mijn hond laten knippen maar tot nu toe neemt geen enkele trimsalon nieuwe klanten aan en minstens 12 wkn wachttijd, ik wist niet dat dit een ding was joh
Had ik laatst ook omdat mijn trimmer gezondheidsproblemen had. Wat een dramaaa. Komt volgens de nieuwe trimmer (eindelijk gevonden!) door de Doodle hype van nu.
Oh god ja ik heb vorig jaar 6 salons gebeld voor een puppy-wenbeurt voor ik eens beet had.
Inmiddels heb ik zelf een waterblazer gekocht, want meer dan wassen en flink uitblazen met de rui doet de trimsalon ook niet. En haar nagels knippen en haartjes tussen haar tenen weghalen tegen glijden kan ik ook zelf.
En er zijn ook wel veel baasjes die hun hond naar de trimmer doen terwijl het niet zo nodig is. Dat is wel vervelend voor de honden die t echt nodig hebben. Of misschien mis ik redenen waarom je je hond naar de trimmer zou doen
Ja een waterblazer zit ik ook aan te denken, wellicht dat ik die nog aanschaf! Ik dacht dat een trimmer ook alles kort knipt?
@Bertha mijn hond heeft een dubbele vacht dus leek me voor de warme zomer wel prettig om geknipt te worden. Maar eigenlijk vooral omdat ze laag bij de grond zit en haar haren daar gewoon bijna tegenaan komen en ze een baardje heeft maar idk, misschien is het niet per se nodig inderdaad, ik vind het lastig.
Nagels e.d. doet de dierenassistent gelukkig