Jeetje, wat een verhaal! In ieder geval nog een beetje netjes dat die mevrouw nog kwam checken of alles ok was. Maar ik zou er wel melding van maken, voor de veiligheid andere (kleinere) honden, voor kinderen en voor hun eigen hond. En natuurlijk wil je zelf niet met de angst lopen dat het nog een keer gebeurt! Bij meerdere aanvallen zal de hond worden afgemaakt, en dat wil niemand lijkt me. Wie weet kan er wel een trainer bij worden gehaald?
Onze pup is op dag 1 met 8 weken aangevallen door een Stafford, gelukkig niet gebeten. Daarna was het wel raak met een kleine bijtwond door een andere hond een paar maanden later. Doodeng en ik was helemaal over de zeik elke keer. Wat ons is verteld door onze trainers, is dat de hond dingen snel vergeet. Het was vooral onze taak om door te lopen, rustig te blijven en onze angst en stress niet te laten merken als je weer die hond tegenkomt, want de hond pakt dat op en krijgt dan het gevoel dat hij het moet oplossen. Vooral snel weer alles op pakken alsof er niets is gebeurt, lekker lopen, spelen vandaag. Angstige hondjes worden vaak opgepakt en getroost en dat zou de angst juist verergeren.
Die van mij is ruim 30 kilo, dus dat lukt mij toch niet