Hondentopic (Deel 1)

Erkermederstrand is inderdaad ook leuk. Of het hondenbos in Harderwijk, maar dan moeten er geen jagers bij zijn want er zijn veel herten en zwijnen daar.

Mmm
 lijkt voor mij ook wat ver te zijn. Houd het wel even in de gaten want als ik mijn moeders’ auto kan lenen kan het best zijn dat ik alsnog zou aansluiten met mijn Teckel.

Ik kom uit Zaandam, alles wat niet compleet zuid of oost is, is prima wat mij betreft haha

2 likes

Ja, ik sta ook overal wel voor open, als ik maar niet heel erg lang in de auto moet zitten haha.
Ik woon zelf in Den Haag.

Voor degenen die zin hebben om mee te gaan, waar gaat jullie voorkeur naar uit?
Je kan meerdere opties aanvinken.

• Zuid-Holland
  • Noord-Holland
  • Groningen
  • Friesland
  • Drenthe
  • Overijssel
  • Flevoland
  • Gelderland
  • Utrecht
  • Zeeland
  • Noord-Brabant
  • Limburg

0 stemmers

Oh ik wil ook graag mee met de hondenmeeting. Mijn hond zou het geweldig vinden, want ze speelt echt super graag met andere honden. Alleen ze is nog super bang in de auto, dus moet even kijken hoe ver het voor mij is. Wil ze een lange rit niet aan doen

2 likes

Wij hebben gekeken naar onze gezinssituatie + veel gelezen over karakters van honden die we allebei leuk vinden. Zo hebben wij een keus gemaakt om te kijken wat het beste bij ons past.

Als je bijvoorbeeld weet dat een hond dominant is en je van jezelf weet dat je daar bijvoorbeeld niet tegen opgewassen bent dan weet je dat je die moet overslaan enz

1 like

Ik kwam hier om precies deze vraag te stellen, weet gewoon niet goed waar te beginnen en waar je moet kijken. Dus blij dat je het gevraagd hebt, lees ik even mee :slight_smile:

Wilde eerst graag adopteren maar dat durf ik ergens niet merk ik eigenlijk. Dus nu weer aan het kijken naar rassen, een labradoodle, poedel of goldendoodle lijkt me heel fijn omdat deze hypo allergeen (zouden) zijn wat betekent dat ik mijn hond mee naar werk mag nemen! Maar staat me tegen dat het een overpriced kruising is, fokkers vaak eisen dat je ze binnen een jaar castreert/steriliseert en je overal lange wachtlijsten hebt. Ben nu aan het kijken naar een Engelse cocker spaniël, maar krijg daar helemaal geen nestjes of verwachte nestjes van gevonden.

1 like

Hahaha ja dan wordt het lastig idd. Je kunt op marktplaats kijken. Daar staan heel veel fokkers op (goede en slechte) maar meestal als je je gevoel volgt komt het wel goed. Je kunt bijvoorbeeld vragen of je mag kijken en dan kun je zien hoe de omstandigheden daar zijn. Of misschien kun je informatie inwinnen bij een hondenschool/hondenuitlaatservice voor een goede fokker?

1 like

Waarom durf je geen hond meer te adopteren, ben ik oprecht geinteresseerd in. Ben je misschien bang omdat je niet weet wat je krijgt of ben je misschien bang dat je die hond niet kan geven wat die nodig heeft?

Ik wist wel dat ik een stabij wilde maar heb wel een jaar lang elke week op marktplaats gekeken en dan zie je dus heel veel fokkers terugkomen met verschillende nestjes. Heel af en toe is er ook een lijst online met brodfokkers maar die wordt dan ook weer weggehaald. Uiteindelijk met wat Google speurwerk ben je er zo achter of het goed is of niet!

1 like

Mijn vriend en ik hebben altijd al in ons hoofd gehad dat we een bruine labrador wilde. Het feit dat we in een appartement wonen heeft daar niets aan veranderd. Als je maar genoeg tijd voor hem hebt/neemt dan denk ik ook dat dat niet iets is waarom je een ander/kleiner ras zou moeten nemen.
Al raad ik geen puppy aan als je geen balkon hebt om hem zindelijk te trainen, haha. Kan me niet voorstellen dat dat handig is.

Edit: oja en over hoe we hem toen hebben gezocht: via een Facebookpagina waar veel nestjes en vraag en aanbod over labradors op staat. Verder wel gekeken naar stamboom enzo en gelukkig zat dat meteen goed :blush:.

1 like

Vooral dat je niet weet wat je krijgt. Ik ben echt helemaal voor dont shop adopt maar bij een ras of kruising waarbij je allebei de ouders ziet heb je toch een wat beter beeld denk ik. Heb eigenlijk wel een paar dingen waarmee ik rekening wil houden, woon klein en heb veel buren dus wil geen keffertje, moet een trap af dus wil een hond die wel te tillen is, liefst nog hypoallergeen zodat hij mee naar werk kan. En dat zijn allemaal wel dingen die je met een kruising uit het buitenland bijv echt niet weet
 kijk nu wel vaak naar honden uit het buitenland die al in een Nederlands gastgezin zitten, honden in Nederlandse asiels hebben vaak wel gedragsproblemen of zijn pitbull achtige honden en dat wil ik niet. En vanwege werk (onderwijs) vind ik het wel fijn als ik de opvoeding vanaf pup al helemaal zelf kan doen en hem als pup kan laten wennen aan het mee naar school gaan etc.

1 like

Ik heb een adoptiehond, hij was 1,5 jaar toen hij bij mij kwam. Binnen twee dagen kon hij aan een lijn lopen en was hij zindelijk, binnen een week kon hij het commando hier en na 1,5 week liep hij los. Even om aan te geven, een hond is trainbaar ongeacht zijn leeftijd.

Een puppy betekent niet per se dat je hem naar je hand kunt zetten, juist die honden gaan nog twee keer door een pubertijd heen waardoor ze veel onvoorspelbaarder zijn qua gedrag en hoe het zich ontwikkelt. Dat fabeltje bestrijd ik hardnekkig want ik zie juist vaak dat het daar de fout ingaat als mensen een pup proberen op te voeden.

4 likes

Haha ja precies wat ik wilde zeggen inderdaad! Een vriendin van mij heeft bijvoorbeeld een pup met extreme verlatingsangst, altijd alles ‘volgens de boekjes’ gedaan en ook veel ervaring met honden, maar de hond kan werkelijk nog steeds geen minuut alleen zijn. De garantie dat je een pup ‘naar je hand kan vormen’ is er Ă©cht Ă©cht niet.

2 likes

Bedankt voor je uitgebreide antwoord! Ik snap het, het is ook heel lastig! Heel veel succes!

Gefeliciteerd met Pixel!

1 like

Ik ken een hele leuke golden doodle fokker zonder wachtlijst en zonder bizarre castratie eis! Die kunnen je ook wel adviseren over de hypoallergene vacht, althans, vaak kun je aan de vacht van de pup dat al wel inschatten.

@Madelief ik heb ook geen hele kleine hond op een appartement. Mijn eis was inderdaad ook dat ze te tillen zou zijn, ze is onder de 15kg dus in geval van nood kan het. Ik heb haar in de grootste groei periode, tot zeven maanden ofzo, getild op de trap. Nu loopt ze gewoon de trap op. Grotere honden zijn in huis vaak kalmer dan kleintjes en blaffen veelal ook minder, dus misschien net zo goed een optie voor een appartement. De beweging moeten ze toch buitenshuis krijgen!

Mijn hond is gisteren avond laat aangevallen door een andere hond in onze straat :slightly_frowning_face:!

Mijn hond is een Old english Bulldog en ze is 6 maanden en al best groot (schofthoogte ongeveer 40 - 45 cm) De hond die haar aanviel is een pitbull en die is nog een slag groter dan de mijne. Die pitbull is een hond die niet te vertrouwen is want die wil heel vaak andere honden aanvallen en is normaal ook gemuilkorfd en de eigenaren kunnen haar bijna niet houden.

Die vrouw van de Pitbull was dronken en dacht dat ze haar zo laat nog wel even met een andere makkelijkere riem kon uitlaten omdat er verder toch niemand was, maar mijn vriend liet onze hond op dat moment ook nog uit. Die pitbull zag onze hond en schoot op haar af. Mijn vriend gaf die pitbull een aantal keer een schop om die pitbull bij onze hond weg te halen maar hij was gewoon verbijsterd want die pitbull keek nog niet op of om, voelde gewoon helemaal niks zo sterk. Op een gegeven moment duwde die mijn hond op de grond en greep naar nek en mijn vriend dacht echt van nu maakt ze haar dood. Toen sprong die vrouw op haar eigen hond en toen kon mijn vriend onze hond er onder vandaan trekken en kon vlug doorlopen. Onze hond is echt super lief en doet echt nooit iets en nu deed ze ook helemaal niets terug, alleen maar heel hard piepen. Ze was helemaal overstuur, het was zo zielig.

Gelukkig is onze hond groot en ook redelijk sterk, ik denk dat dat haar redding is geweest. Als wij onze andere hond nog hadden gehad dan was die denk ik doodgebeten. Nu heeft ze 2 kleine bijtwonden in haar nek en 1 op haar lijf. Die vrouw kwam later vannacht nog aan de deur om haar excuses aan te bieden en om te vragen hoe het was.

Mijn vriend en ik zeiden altijd al tegen elkaar dat het een kwestie van tijd was voordat die hond een keer zou losschieten en iemand (hond of mens) iets aan zou doe en nu twijfelen wij heel erg of we aangifte moeten doen of niet. Die mensen hebben die hond echt niet onder controle en het is echt een gevaarlijke hond. We vonden het wel netjes dat ze nog langs kwam en we mochten altijd later nog bellen als er iets met onze hond was door haar hond. En ik ben ook bang dat als we een melding maken dat ze die hond dadelijk in moeten laten slapen, terwijl die hond bij hun binnen heel lief is. Ik weet ook niet of dat gebeurt na 1 melding maar nu er een nachtje over nagedacht te hebben zit ik er wel aan te denken om toch een soort van aangifte te doen ofzo.

Ik ben ook bang dat mijn hond dadelijk ook verpest is door die aanval en niet meer met andere honden kan, dus als iemand daarvoor tips heeft? Net liep ik langs dat huis en ze kroop helemaal in elkaar. En mijn hond is ook redelijk groot en wil gewoon niet dat ze zo wordt zoals die pitbull.

Sorry voor de lange post maar ik wilde het even met iemand delen m

Ik ben een keer gebeten door een hond en heb het aan de politie gemeld en die zou de wijkagent inschakelen. Die hond was mij naar de nek gevlogen, maar ik was vooral bang voor kleine kinderen in de buurt.

1 like

@Totoro ik weet dat de buurman wel van zijn hond af wil maar de buurvrouw niet. De hond is eigenlijk van hun zoon toen die nog thuis woonde, maar is nu uit huis en heeft de hond niet meegenomen. Naar hun zoon, haar echte baasje, luistert ze overigens wel goed en is het een heel andere hond dan de hond die wij kennen (buiten dan). Ik vind het gewoon zo zielig dat, wat jij zegt Marie, die mensen haar niet onder controle hebben want daar is die hond de dupe van.

@MevrWillem wat eng en naar zeg! Heb je die hond uiteindelijk nog wel van je af kunnen halen? En heb je er iets aan over gehouden?

Ik ben idd ook bang dat ze een keer een kind ofzo pakt. Ik denk dat ik toch naar die mensen ga en ga zeggen dat ik aangifte ga doen, zodat ze er op voorbereid zijn. Want het is idd gewoon gevaarlijk.

1 like