Ja, het is vooral na het eten dat ze even verplicht moet rusten. Want als het aan haar ligt vliegt ze weer rond als een stuiterbal na het eten en dat is niet zo goed ivm maagkanteling.
Hahaha een tipi, geweldig! Dat is echt leuk!
Ja, het is vooral na het eten dat ze even verplicht moet rusten. Want als het aan haar ligt vliegt ze weer rond als een stuiterbal na het eten en dat is niet zo goed ivm maagkanteling.
Hahaha een tipi, geweldig! Dat is echt leuk!
Erg leuk die dagindeling. Dit is die van Iep van een doordeweekse dag. Ik ben zelf hele dagen thuis. ( helaas volledig afgekeurd). Om die reden hebben wij ook een hond genomen.
6.45: opstaan wat drinken en gelijk een korte wandeling.
7.00: eten.
7.30-10.00: de boel terroriseren in huis.
10.00: grote wandeling.
10.30: slapen
13.00:wandelen
13.15-16.30: slapen, knuffelen, spelen, worst eten uit de kong
16.30:grote wandeling
17.00- 22.00: eten, spelen met mijn vriend, botje eten.
22.00: wandelen met mijn vriend en daarna slapen
Ik heb geen vaste dag indeling voor m’n hond. Mijn werktijden zijn super onregelmatig en soms werk ik thuis. Hij gaat in elk geval 3 of 4x naar buiten waarvan 1 lange wandeling in het bos is.
Voor de mensen die hun hond wel eens naar een dagopvang doen, hoeveel betalen jullie?
@Loxodonta bij ons betaal je 9 euro per keer, of je koopt een 10 dagenkaart die een jaar geldig is voor 85euro.
—————————
Ik heb echt buikpijn, morgen even overleggen met de dierenarts of er nog wat te doen is voor onze oude teckel. Lijf is op maar het koppie wil nog wel dat maakt de keuze zo lastig
Ik betaal €10 per keer. Geen korting als je vaker komt oid, het is heel kleinschalig. Ze doet het gewoon op het erf van haar boerderij, max 10 honden ofzo per keer.
12,50. Best duur. Ik heb een 10 strippen kaart dus ik gebruik ze alleen als het echt niet anders kan. Verder heb ik ook via petbnb een vrouw die 1x per week mijn hond uitlaat voor 7 euro. Ze wandelt dan 1 of 2 uur met hem.
Woon je in de buurt van de randstad? Rond steden is het veel duurder, normale vakantie pension opvang ook. Is er een kleiner plaatsje in de buurt waar je kan kijken?
Ik doe het overigens structureel twee keer per week, al sinds ze een halfjaar oud is. Ook erg goed voor haar sociale skills. In welke omgeving zoek je?
Daar ben ik nog jaloers op, hier is het gewoon 60 dollar per keer
Hier ook 17,50 per keer. Als je hem vaker dan 4x per maand brengt is het een euro goedkoper, maarja dat gebeurd hier nooit eigenlijk.
Ik zou hem graag vaker erheen brengen omdat ie het zo leuk vindt, alleen het is buiten en alles is van zand/blubber dus ik moet hem daarna altijd wassen… en dat is me teveel werk/slecht voor zn huid
60 dollar?! Krijgt dat beest er een manicure en massage bij of zo?
Ik droog mijn hond als ie erg vies is af met een microvezel dweil van de action, zo’n lichtblauwe. Daarna laat ik hem in de gang even opdrogen op zo’n microvezel badmat ook van action haha. En dan is ie na een half uur droog en schoon en hoef ik alleen de gang te zuigen omdat al het zand dan daar ligt.
Mijn hondenuitlaatservice weet ook dat hij bij terugkomst in de gang moet blijven.
@Bertha hij is meestal nog zeik nat als hij daar is geweest, het is echt blubber zegmaar haha. Ik kan hem wel afspoelen maar alsnog mag ik dan de hele badkamer gaan schoonmaken (want overdreven enthausiast in het water haha)
@Ludo o die moet ik ook eens gaan opzoeken! al laat meneer zich amper afdrogen omdat ie dan liever in de handdoek hangt
@Haai @Rebus Ik zoek in Wageningen. Het is overigens alleen voor sporadisch, als ik een keer de hele dag op de uni zit en niet genoeg tijd heb in de pauze om naar huis te gaan. Voor z’n sociale skills is het niet nodig want we wandelen vrijwel dagelijks met meerdere honden in het bos en de hei.
Dat is een fabel/verouderde informatie. Onderzoek heeft aangetoond dat er geen verschil zit tussen maagkantelingen bij honden die rust kregen na het eten of beweging. Lichte beweging verminderde het risico juist iets.
Dat kun je inderdaad bijboeken haha
Ik denk dat het is omdat ze ook trainen door de dag heen, maar zelfs als je er een zonder training zoekt ben je nog 35 dollar kwijt.
Ah jammer, ik ken wel een aantal adresjes maar allemaal in het oosten van Brabant…
Ja ik ken het, zo kwamen mensen ook bij mij toen ik nog oppas was. Ik wil zelf liever dat Miko in een groep honden de hele dag buiten kan spelen, andere soort oppasadresjes hebben we al genoeg gelukkig.