Dat is nieuw voor mij, goed om te weten.
Oh dat lijkt me super lastig dan! Kan Pixel wel goed alleen thuis blijven dan? Anders ben je helemaal zo beperkt.
We hebben al best wat speelgoed en knuffel voor onze hond dus sinds kort een houten kistje waar we alles indoen. Maar meneer vindt het echt niet leuk en binnen de kortste keren ligt alles weer door de hele kamer
Haha herkenbaar! Ik ruim op z’n minst 5x per dag de hele bak speelgoed opnieuw op soms zit er nog geen 10 minuten tussen.
Leuk om al die dagritmes te lezen, typisch dat ze na het eten altijd willen spelen he? Lucca gaat dan ook als een bezetene achter haar kong aan.
Hebben jullie trouwens nog tips voor leuke speeltjes voor echte slopers? Ik heb al een beetje rondgekeken op internet maar je komt toch snel op een kong uit en die hebben we al. Knuffels en flostouwen vind ze helemaal niet interessant. De kong en balletjes wel, maar ze heeft nu al 3 ballen kapot gebeten (waren van die plastic ballen van de action en deze wil ik niet meer geven want ik ben bang dat ze het plastic opeet). Helaas is ze ook begonnen met het slopen van haar eigen mandje, onze schoenen/slippers als er een in de kamer slingert en haar schapenvel waar ze op ligt als wij op de bank zitten. Dat is natuurlijk niet te bedoeling. Iemand hier ervaring mee en tips?
Hierbij nog even een foto omdat ze natuurlijk ook heel erg lief en schattig is
Chuck it ballen zijn heel stevig en krijgt mijn hond niet kapot nog.
Onze hond heeft allerlei trauma’s en is ook bang voor onweer/vuurwerk. December is dus altijd een ramp. Ze beginnen hier in november al te knallen, dus dan wil hij niet meer naar buiten en gaat in huis z’n behoefte doen. Wil ook niet in de tuin. Dit jaar hadden we Zylkène voor hem gehaald voor de hele maand december. Heeft wel geholpen, normaal bibbert en hyperventileert hij heel vaak, dat heeft hij nu echt alleen om 31 december, 00:00 uur gedaan toen alles losbarstte. Maar het helpt niet voor naar buiten willen. Nu is het natuurlijk weer rustig qua vuurwerk (af en toe hoor ik nog wel een knal in de verte) maar meneer weigert nog steeds naar buiten te gaan. Ik “dwing” hem nu om mee te gaan en als ik hem eindelijk zover heb, vindt hij het ook prima, zo lang hij geen knallen hoort. Maar het is elke dag weer hetzelfde liedje: totaal geen enthousiasme als ik de lijn pak en moet hem de eerste meters echt meeslepen. Hij probeert dan steeds z’n halsband af te krijgen, zodat hij naar huis kan rennen. Hij heeft best wel overgewicht, omdat hij dus zo weinig loopt. Heeft iemand een tip hoe ik hier mee om kan gaan, want weet het niet zo goed meer…
Ah wat sneu zeg, zo zielig als ze zo bang zijn voor die knallen. Wij hadden/hebben er ook last van. Overdag geen probleem maar 's avonds wil ze echt niet naar buiten, moet je haar echt sleuren, en ze plast ook in huis. Wat bij ons redelijk helpt is de riem weer laten associëren met iets leuks, dus als ze braaf komt als we haar willen aanlijnen belonen en soms ook direct de auto in naar het bos zodat we het stuk waar ze niet durft te lopen vermijden. Donderdag beginnen we met een cursus en we gaan dit ook even vragen aan de gedragsdeskundigen daar. Ik zal de tips met je delen!
Wat een dropje! Maar is 8 weken niet heel jong?
Ohwwwww ik ga dood gewoon zo lief!
Ja ik hoop het ook voor je. Mijn hond wilde als pup niet knuffelen alleen maar wild doen en overal op kauwen. Maar nu is hij het grootste knuffeldier ooit.
Ah ok, ik ben stiekem meer van de katten (alhoewel ik heel graag ook een hondje zou willen, maar dat is op dit moment niet te doen, helaas), en daar raden ze altijd 12-14 weken aan, omdat ze anders belangrijke dingen niet meekrijgen van de moeder. Hij ziet er in ieder geval echt uit als een scheetje, verheug me al op meer foto’s van je!
Mijn theorie is dat pups scherpe tandjes hebben omdat ze anders zouden worden plat geknuffeld
Dit mag totaal niet, maar hij is zo lief als ie als een opgerold vosje ligt te slapen. Dat wou ik even kwijt.
Hey is er nog interesse in een dogmeeting waar we het ongeveer een maand geleden over hadden?
Ik wel, leuk!
Wilde nog even een update geven over mijn hond die niet naar buiten durfde. Ik heb het geprobeerd met jullie tips @Bertha @Ketel (tuigje en belonen tijdens aanlijnen/lopen) en dat ging een stuk beter. Na een weekje ofzo was hij weer blij om naar buiten te gaan
Yes!