Hondentopic (Deel 1)

chemisch castreren is goedkoper en tijdelijk, kan bijvoorbeeld interessant zijn voor mensen die nog willen fokken met hun hond. Ook hoeft je hond voor chemische castratie niet onder narcose, narcose is altijd een risico.

1 like

Ik wilde eerst kijken wat het met mijn hond doet. Als je het eenmaal echt doet kan je niet meer terug!

1 like

Ik denk met spelen wat verbogen en daarna ingegroeid dus. Maar hij is vandaag bij de dierenarts geknipt en verzorgd, heel fijn. :slight_smile:

2 likes

Sommige honden veranderen negatief in gedrag na castratie, met een chemische castratie kun je dit dus uittesten en daarna nog besluiten om alsnog voor een chirurgische castratie te gaan.

Nee, met een chemische castratie is je hond niet meer vruchtbaar (6 weken na zetten).

1 like

Hebben jullie een verzekering voor jullie hond? Zo ja, waar?
Vorige week kostte een bezoekje aan de dierenarts mij 40 euro en vanochtend moest ik weer en dat kostte me 130 euro. Dus ik zit te denken om misschien toch een verzekering af te sluiten.

Ik mag zondag eindelijk het vriendje voor mijn 3,5 jarige zwarte labrador ophalen! Een blonde labradorpup :grin::smiling_face_with_three_hearts:

12 likes

Onze hond reageerde zo erg op zijn vorige voer dat letterlijk alles onder de diarree zat (toen we ‘s ochtends beneden kwamen). Hele vloer, bank, gordijnen, ALLES! Heel vervelend en al helemaal voor de hond zelf.

Hij was voor iets allergisch in zijn voer, maar we hebben nooit helemaal kunnen ontdekken wat het was. Waar je naar kunt kijken is een ander diersoort en een ander graansoorten (of graanvrij) in het voer. Wij geven nu bijvoorbeeld brok met lam/rijst.

Om er echt achter te komen wat het is kun je een eliminatiedieet doen, maar ik weet niet of dat nu zo handig is bij zo’n oude hond.

1 like

Weg

1 like

Ik corrigeer niet gewoon de onzekerheid, maar wel als ze uitspringt en gaat blaffen naar een andere hond

Woon in de stad dus die situaties ontwijken wordt ook lastig.

Heb het idee dat mijn post nogal anders geinterpreteerd is dan hoe het zit, dus heb hem weggehaald. Mijn hond is in ieder geval niet sneu

Wat leuk dat het opeens zo snel gaat! Bij welk ras gaan jullie kijken?

Ik ga over twee weken bij een fokker langs om kennis te maken en de ouderdieren te ontmoeten. Vind het zo spannend, droom al 10 jaar over een hond en nu is het bijna zover!

1 like

Oh die zijn zo fluffy!

Ik ga voor een Border Collie! Als alles doorgaat/goed gaat moet ik ongeveer een halfjaar wachten.

1 like

Daar issie dan: Sjors!

Onze andere labrador Sjef was de eerste dagen veel banger, dus dit wordt vast een (nog grotere) relschopper! Sjors kan het mooi afkijken van zijn grote broer.

32 likes

:heart_eyes:
Ahh je hebt gewoon 2 labjes. Lijkt me ook heerlijk om een 2e hond erbij te nemen. Dan hebben ze altijd een maatje.

1 like

Dankjewel. Ik ga er eens naar kijken.

1 like

Jaaa zo leuk! Ik wou altijd al een tweede hond erbij, maar eerst moest deze even uitgepuberd zijn. Plus we zijn net verhuisd en we hebben nu 1250 m2 eigen grond + we wonen aan het IJsselmeer, dus ze kunnen lekker in de tuin razen en zwemmen.

En nu liggen ze samen heel zoet te slapen op een groot kussen. :heart::heart:
Man wat is dit leuk haha

2 likes

Oh wauw, dat klinkt echt als een paradijs voor zowel jullie als de honden.
Ik was dit weekend met mijn vriend en hond in de Ardennen en we hadden een huisje met veel grond eromheen, dat is zo heerlijk voor de hond. Maar nu zijn we weer thuis en moet ze het maar doen met een stadstuin :stuck_out_tongue:

Maaree… als je meer leuke foto’s hebt… spammen!!

1 like

Ohh mijn baby’tje is volgens mij een echte vrouw aan het worden. Ik geloof dat ze voor het eerst loops is geworden.

Wat een poppie!

Ja gaat heel goed samen! Je merkt dat de pup enorm de andere hond volgt haha, nu al een relschopper. Alleen onze hond is een beetje te lief nog, dan hangt de pup in zijn wang of staart en dan kan er nog geen grom af. Maar begint al meer te komen gelukkig.

1 like

Wat een dotje zeg! Wanneer komt ze bij jullie wonen? Ben haar gaan volgen met Luccas account (ik word nog steeds uitgelachen door iedereen dat ik een instagram account voor mn hond heb :see_no_evil:)

1 like