Ik zit er een beetje doorheen wat betreft mn hond. Ik heb haar nu sinds augustus, ze is 6 jaar. In het begin was er echt helemaal niks aan de hand maar nu… Het is een schat van een hond naar goede bekende toe. Ze is alleen onwijs onzeker wat zich uit in wegblaffen, grommen naar onbekenden, uithalen op straat etc. Dit is voor mij wel echt n dingetje. Ik heb van alles geprobeerd, negeren, goed gedrag belonen, naar dr plek sturen zonder iets te zeggen, “straffen” maar niks helpt. Gisteren zijn er 2 vriendinnen langsgeweest en als ik Sue niet vast had zat ze er echt in, nu was het onwijs grommen, tanden laten zien etc. Het wordt steeds erger😩
Nee nog niet, zat ik wel aan te denken inderdaad. Ik ga me er even in verdiepen, thanks!
Dankje voor je tips! Ga er zeker mee aan de slag!
Keukenrol haha, voor alle plasjes in huis. Hondenkussen is hier nooit gebruikt, plaste ze als pup alleen maar op en ze ligt ook niet graag op een kussen maar liever bij je op de bank of gewoon op de vloer. Verder iets om haar vast te zetten in de auto als je haar gaat vervoeren. Een simpele borstel bij een langharige hond zodat je al regelmatig kunt oefenen met borstelen…
Mijn hond is gisteren gebeten in z’n kont! (Wel door een hond van iemand die ik heel goed ken en achteraf bleek ook waarom die hond zo heftig reageerde, dus no panic) Hij was echt super braaf en lief bij de dierenarts, werd gehecht zonder verdoving en hij bleef gewoon kwispelen en met sjansen met de dierenartsassistentes haha. Iedereen uit de praktijk kwam even gedag zeggen bij hem, omdat ze hoorde dat er een hond was met hele leuke oren. Dus dat beviel hem wel!
Ik was heel erg blij dat we een bench hadden gekocht. Mijn hond was nogal een drukke puppy die zoiets had van ‘Slapen doe ik wel als ik dood ben’. Dus zij moest echt verplicht in de bench om de paar uur en dat was voor mij echt even tijd voor mezelf.
En we hadden ook een inklapbare reisbench, dat was ook wel handig voor in de auto. Die heb ik nog steeds en wil ik wel wegdoen, dus mocht je interesse hebben let me know.
Ze kreeg bijna dagelijks een kauwstaaf, dan was ze ook even zoet en niet bezig met knagen aan meubels en handen en voeten.
Wat leuk! Waar komt hij/zij vandaan? Een pup of een wat ouder hondje?
Ik heb zo’n ijzeren ding die je kan inklappen en kan meenemen als koffer.
Wij hadden en hebben nog steeds gewoon een simpele badmat van de Ikea in de bench. https://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/90422251/
Dat vindt ze volgens mij helemaal prima.
Dank je wel voor je reactie. Ik zal maandag even contact opnemen met de dierenarts…
Ik hoop dat het onschuldig is geen tumor…
Super goed!! Adoptiehondjes zijn echt awesome.
Is hij/zij al in Nederland in een gastgezin?
Ik heb zelf ook een buitenlandse hond en ook al veel honden uit het buitenland getraind! (Ik geef puppycursus) Een vriendin van mij is gastgezin in Nederland voor Spaanse honden. Ik heb er dus al behoorlijk wat voorbij zien komen dus en het zijn allemaal zulke unieke honden. Sommige hebben natuurlijk wat meer meegemaakt dan anderen.
Waar woon je ongeveer? Misschien ken ik hondenscholen in jouw buurt.
Er zijn ook trainers die opgeleid zijn met een Martin Gaus cursus, die hebben dus wel ongeveer dezelfde manier van trainen. Daar zou je ook nog naar kunnen kijken!
Zojuist kwam er iemand aan de deur voor controle hondenbelasting en ik kreeg te horen dat onze hond niet was geregistreerd. Ik wist niet eens dat dat moest? Nouja, nu moeten we haar dus registreren. Ik vind het zo’n stomme belasting.
Even iets anders, weten jullie nog leuke ‘speur’ spelletjes? Op training hebben we als tip gekregen veel met haar te speuren voor haar zelfvertrouwen. We verstoppen snoepjes in een broek waar we een aantal knopen in hebben gelegd en laten haar eten uit de Kong vissen. De spelletjes die ik op internet lees werken nog niet omdat het commando ‘blijf’ nog niet echt lukt.
Thanks! Ik heb geen facebook maar de zoekterm hersenwerk had ik nog niet bedacht. Ze is geen pup meer maar ik kan zeker iets met het documentje. Leuk!
Ah wat zielig voor je hond en wat een asociale baasjes! Sterkte! En ja het is toeval, want het ras dat je noemt is totaal niet agressief. Ik heb heel veel ervaring met dit ras en je moet als eigenaar echt je best doen om zo’n hondje agressief te maken zegmaar. Heel sneu dat er mensen zijn die zo’n hondje zodanig verpesten dat ze andere hondjes pijn doen
Nou sorry voor mijn generalisatie maar de baasjes gaven zelf aan dat die hondjes dat vaker deden, en ze lieten ze alsnog gewoon loslopen. Dan gaan bij mij toch wel wat alarmbellen af… Ik ken een paar mensen die hondjes hebben die slecht/agressief gedrag vertonen door een eerder trauma (misschien is dit bij jouw hond ook het geval?), en die houden gewoon rekening met de veiligheid van anderen. Die beestjes mogen dus alleen los in de eigen achtertuin.
Mijn hond kan ik wegens omstandigheden niet meer de aandacht geven die ze nodig heeft en dat weet ik. Nou is het morgen zover dat ik haar naar haar nieuwe baasje ga brengen en ik kan alleen maar huilen, wil dr helemaal niet weg doen. Wordt zo stil in huis.