Hondentopic (Deel 1)

Dit lijkt me echt een hele moeilijke keuze. Super knap van je dat je die hebt kunnen maken, voor je hond hopelijk het beste. Kan je haar nog af en toe komen bezoeken? Veel sterkte!!

Dankjewel. De nieuwe baasjes wonen helaas niet in de buurt, wel krijg ik gelukkig regelmatig foto’s toegestuurd en het idee dat ze daar waarschijnlijk beter op haar plek is geeft ook wel een beetje rust, hoe moeilijk het nu ook is.

Ik hoop dat ik niet wordt uitgelachen, maar heeft iemand toevallig ervaring met een medium voor honden?

Er speelt een angstprobleem bij mijn hond, heb van alles geprobeerd, maar het wordt alleen maar erger. Dit is een beetje mijn laatste redmiddel.

Ik zelf niet, maar in het boek; dan neem je toch gewoon een nieuwe. Werd het wel positief besproken. Ik denk dat het in sommige gevallen zeker de moeite waard is. Want hopelijk heb je nog heel lang met zon beestje

1 like

Ik geniet altijd zo van alle honden-verhalen en foto’s in dit topic :heart: Gisteren heb ik mijn hond moeten laten inslapen. En heb me nog nooit zo intens verdrietig en leeg gevoeld :sleepy: we waren altijd met zn tweeen overal. Het is ook zo stil in huis…

O wat vreselijk verdrietig! Heel veel sterkte, het afscheid is zo moeilijk.

1 like

Heel veel sterkte! Wat verdrietig om afscheid te moeten nemen van je maatje. Hoop dat alle mooie herinneringen aan jullie tijd samen een beetje troost bieden :heart:

1 like

Veel sterkte :heart: Inslapen is altijd heel verdrietig

1 like

Heel veel sterkte! <3

1 like

Heel veel sterkte ! Kost wat tijd voordat het verdriet wat slijt.

1 like

Oh sterkte :pensive::heart:

1 like

Dankjewel iedereen :heart: @Rebus @Ketel @Li5anne @Kurisu @Velvetbetty @Lichtknopje @Moet @fysicus

Vandaag gingen met Otis naar de nieuwe dierenarts voor zijn jaarlijkse check en entingen. Hij moest ook weer voor kennelhoest, maar het lukte gewoon niet op dat ding in z’n neus te krijgen. Vorige dierenarts pakte het helemaal verkeerd aan,en schijnbaar is hij dat niet vergeten. Nu deed hij het de hele tijd goed, totdat de dierenarts er met dat ding aan kwam bij z’n neus. Hij is dan zo sterk en angstig… kregen het niet voor elkaar, Niet eens met nog een assistent erbij. Dus nu maar een enting versie, die schijnbaar niet overal geaccepteerd is bij elke hondenopvang?

Weet iemand daar meer over, hoe dat zit met die enting of neusding? Hoe krijg je zo’n beest erover heen? Streng zijn en gewoon hard vast pakken of totaal niet?

Ah nee wat rotšŸ˜” Heel veel sterkte!

1 like

Mijn hond heeft precies hetzelfde! Vorig jaar geen heeft ie na de neusdruppels alsnog kennelhoest gehad, dus het is niet eens zo dat ze het niet meer kunnen krijgen. Dit jaar moesten ze hem met 4 man vasthouden en toen lukte het gelukkig.

Ik denk gewoon afleiden en vastpakken denk ik. Dit jaar deed een andere dan normaal het. De dierenarts deed het supersnel. Hij zei hou hem even stil, pakte zijn snuitj en spoot het er snel in. Hond was nog verbaast dat hij zijn snuit ging pakken. Maar snuifde naar mijn idee meteen alles er weer uit, dus hoop dat het werkt.

Ik heb wel een klein hondje met kleine snuit.
Moest ook wel lachen want mijn hond vond het hart luisteren maar apart en keek me aan met grote ogen, wtf doet hij met dat ding?
Terwijl hij dit onderzoek elk jaar krijgt dus was niks nieuws.
Oh en tanden bekijken deed ie ook opeens moeilijk.
Net een klein kind dit keer met alles.

Vanochtend lekker in het bos geweest met mijn kleine avonturier. Was de eerste keer en was met een vriendinnetje met haar hond waar Louis best tegenop kijkt dus durfde hem wel los te laten maar hij heeft het zo geweldig gedaan! Ik ben zo trots.

Kijk hem nou staan in de verte

16 likes

Wat een liefje

1 like

Wat een schatje !

1 like

Mijn hond is een tijdje terug voor het eerst loops geworden. Dus we hebben een maand ongeveer niet los kunnen lopen met haar. Nu zijn we zeker 6 weken verder en ze is nog steeds te aantrekkelijk voor de mannetjes. Elke keer als ik nu met haar naar het bos ga ofzo, dan zit er wel weer een mannetje achter haar aan die er dan vervolgens bovenop springt. Ik ben er wel klaar mee, m’n hond vindt het ook echt niet fijn.