mijn oude doggo heeft spondylose en heeft daar eerst een tijdje prednison voor gekregen in combinatie met norocarp/carporal (pijnstiller). Nu krijgt hij dagelijks carporal en hij doet het er top op, al een jaar of 4! Niet zo soepel als hij ooit was maar hij is dan ook al 15 haha. Hoe oud is jouw hond?
Ah oke dan is super om te horen! Mijn hond is nu 10 jaar.
Mijn vorige hond had soort hernia volgens mij, en eerst ook aan de prednison maar hielp niet. Toen werden we doorverwezen naar een vrouw die hem kraakte. Na paar keer daar zijn geweest was het zo goed als weg. En een tuigje ipv halsband.
Was echt een supervrouw, hij moest beetje rondlopen en ze wist al zoveel over hem te vertellen, vroeger als pup aangevallen, vaak last van oren ed.
Oh wat fijn om te horen! Ik ga eens zoeken. Dankje
Ik kom even binnenvallen. Mijn vriend en ik willen dolgraag een hond, maar we zitten een beetje met de tijd. De hond is dan 2 dagen, langer dan 4 uur alleen. Nu wonen mijn ouders dichtbij, en zijn zij bereid om 1x p.w. de hond uit te laten, maar dat is het dan ook. Ze hebben geen zin om hem verder in hun huis te halen.
Heb het topic doorgelezen en heb al gezien dat sommigen hun honden naar een opvang sturen, wat zijn jullie ervaringen daarmee?
Het lijkt me zo zielig om de hond langer dan 4 uur alleen thuis te laten en dan met name als het een puppy is.
Die van mij gaat twee dagen pw naar de opvang. Top oplossing! Heel goed voor de honden taal skills als ze nog jong zijn. Mijn hond doet niks liever dan daar de hele dag spelen en als ik haar ophaal is ze helemaal moe en voldaan. Dus dan hoeven we allebei na een lange werkdag niks meer. De dagopvang kost een tientje per dag, maar prijzen verschillen wel onderling.
Mocht je hond geen enorme fan van andere honden zijn, dan zou je ook nog een oppasadres kunnen zoeken bij iemand thuis. Via hondenoppas.nl of hondjeuitlaten.nl. Of via via.
Dankjewel <3 Stelt me iets gerust, had altijd een beetje een naar gevoel bij een ādagopvangā voor dieren. Maar fijn dat jouw pluizebol er zo tevreden over is
Er zijn tegenwoordig echt hele leuke met een focus op lol voor de hond. Maar je zult ook nog wel āklassiekeā pensions hebben die het aanbieden, waarbij ze vooral alleen, of met ƩƩn ander hondje, in een ren zitten en een uitloop hebben om te poepen en plassen. Daar zou ik mijn hond niet blij mee maken, maar bij de goede mag je vooraf gewoon even komen kijken!
Of een uitlaatservice, die van mij vind het echt geweldig.
Gefeliciteerd! Wat leuk dat jullie zo snel een nestje hebben gevonden. En wat een goede timing zo precies voor de zomervakantie zeg, hebben jullie alle tijd om aan elkaar te wennen!
@Truitje mijn hond is ook bang voor onweer. Hij blijft aan mijn zijde geplakt en blaft. Als ik hem aai blijft ie rustig. Of hij verdwijnd in een donker hoekje (onder tafel of bed). Ik weet niet wat je anders kan doen dan rustig blijven, de onweer te negeren en beetje aaien.
Voor vuurwerk is hij ook bang, doet paar dagen van te voren met moeite iets buiten. Dag zelf niet dan gaan we vaak maar naar het bos, dan zie je hem echt ontstressen en dagen erna is hij zo moe.
Met pijn in mijn hart zien we toch af van een hondje. We willen per se een labradoodle door mijn allergie (ben dus niet allergisch voor labradoodles, we hebben het getest heb de hele dag met mijn neus in de vacht gezeten en geknuffeld en geen reactie), maar het is echt heel duur. En de fokker wil 100% zeker weten dat er het iedere dag iemand thuis is het eerste jaar van de pup OF dat we een goede opvang vinden (maar dat kost ook geld). En dat kunnen we niet garanderen.
Daarnaast ben ik nu ook bezig met mijn rijbewijs (kost ook wat), zit ik in het laatste jaar van mijn studie en wonen we in een veel te duur huurhuis en proberen we te sparen voor een hypotheek/kinderen etc. En vriend werkt fulltime. Kortom, geen tijd/geld voor een pup
@FrootLoops wat jammer! Maar klinkt wel goed overdacht!
Kunnen we hier onderling niet op elkaars honden passen? Haha hier is altijd nog een hondje erbij welkom hoor, als ze het met mijn twee donderstralen aandurven. Ik heb een grote omheinde tuin en een loslooppad naast de deur waar niemand komt behalve ik en de buurvrouw. Plus de aankomende 2 maanden ben ik fulltime thuis. Al woon ik vast niet in de buurt van de meesten (Lemmer).
Als ik iemand kan helpen dan mag je een pb sturen!
@HenkdeMol, gaat het inmiddels al beter? Ik weet niet hoe lang je het hondje al hebt maar misschien heeft hij gewoon wat meer tijd nodig? Mijn hond wilde als puppy zijnde ook niet graag weg van huis, dat was zijn veilige haven. Heeft paar weken geduurd maar is uiteindelijk vanzelf overgegaan toen hij vertrouwen kreeg dat we ook altijd weer teruggaan
Mijn vraag aan jullie: hoe doen jullie het met wandelen de komende dagen? Natuurlijk niet wandelen op het heetst van de dag maar mijn hond moet toch wel zeker om de 4 a 5 uur naar buiten, want langer kan hij het niet ophouden. Optillen en in het gras zetten? Zijn stoeptegels eigenlijk ook te heet met dat weer?
@HenkdeMol Misschien met klein koekje eraf lokken ?
Doe ik als mijn hond lui is of in de tuin is en niet naar binnen wilt.
@Airy-fairy ik ga voor woensdag denk ik de hondenuitlaat afzeggen. Ben toch half vrij en vraag me ook af of ze het wel doorlaten gaan met die hitte.
Andere dagen vroeg uitlaten, middag plas in tuin of veldje dichtbij en in de avond weer goed.
Ben ook weleens naar een veldje toe gereden met de auto (airco) met veel bomen en toen daar even uitgelaten.
Ja goed idee inderdaad! Er is hier gelukkig een groot grasveld in de buurt. En is geen al te grote hond dus kan hem evt stukjes dragen.
Zal trouwens ook niet meer zeggen dat hij het niet lang kan ophouden, vandaag maar liefst van 10 tot 5 uur. En in had hem tussendoor uitgelaten maar meneer voelde zich te goed voor het stukje zand dat ik uitgezocht had voor hem
Onze langharige hond heeft t wel wat zwaar nu, arm beestje. We gaan zo weg en de hond blijft achter, veel te warm om mee te nemen maar ben wel in dilemma. Binnen laten (+25 graden) of buiten (we wonen buitenuit en de wind staat op de tuin dus veeeel aangenamer dan binnen + veel schaduw). Hij ligt nu ook lekker te chillen in de wind. Ik laat em nooit langer dan een kwartier alleen buiten (boodschappen) dus vind t eigenlijk geen chill gevoel (hij kan in pricipe nergens heen zit een hek om de hele tuin), alleen binnen is zo warm
Ik zou hem alleen buiten laten als je zeker weet dat er ook echt de gehele tijd dat je weg bent heel veel schaduw blijft en dat er genoeg water is. Dan zou ik t alsnog eng vinden eigenlijk, maar hier is t juist binnen koeler dan buiten dus kan daar niet over oordelen natuurlijk
Mijn hond had vanmorgen geen zin om te wandelen. Hij had gepoept en geplast en wilde toen terug naar huis. Hij had vast honger. Maar hij moest met me mee, nu is het nog koel.
Mijn hond lijkt dit weer heerlijk te vinden. Het liefst zou hij de hele dag in de zon liggen. Dus ik hou hem maar zoveel mogelijk binnen.
Ik hoorde trouwens vandaag dat die processierupsen veel gevaarlijker zijn voor honden dan voor mensen. Tong opzwellen, geĆÆrriteerde ogen enzo. Ook als ze in water zwemmen/drinken waar die haartjes zijn ingewaaid. Wist ik helemaal niet! Maar ga er nu wel extra op letten.