Wij hebben een Engelse cocker spaniël van nu 9 maanden. Heb hem opgehaald in de zomer vakantie (werken allebei in het onderwijs), waardoor we dus echt 7 weken thuis waren en alleen leren zijn ook rustig konden opbouwen. Dit hadden we ook echt wel nodig en toen we weer moesten werken vond ik dat al vrij spannend en vervelend. Na 2 weken kon dit echt nog niet, een half uur boodschappen doen en hem alleen laten wat toen al te veel… Uiteindelijk was hij dus vanaf 16 weken 3 dagen alleen, maar ging tussendoor 1 van ons naar huis om hem uit te laten en eten te geven. Hij kan nu prima alleen thuis zijn, wel in zijn bench omdat hij ineens weer overal aan zit als ik thuis ben dus laat staan als hij alleen is. Heb een camera voor hem en hij ligt echt de hele dag te slapen, is ook niet in paniek ofzo als we weggaan. Als ik thuis ben is hij altijd gewoon lekker los in huis natuurlijk en dan gaat hij meestal ook ergens liggen spelen en vervolgens slaapt hij dan ook het grootste deel van de dag.
Ik werk zelf dus maar 3 dagen en heb verder geen verplichtingen, maar als ik buiten mijn werkdagen nog ergens heen moet neem ik hem altijd mee. Hebben heel veel geluk dat hij zonder problemen dus die 3 dagen alleen kan zijn. Wel is mijn vriend op de dagen dat ik werk vroeg klaar en is hij dus nooit een hele werkdag alleen. Wandelen ook op werkdagen altijd extra met hem en train/speel in huis dan ook wat meer dan op mijn vrije dagen. De 4 dagen dat hij dus niet alleen is dan heb ik ook altijd alle aandacht voor hem, is hij de hele dag bij me en deel ik mijn dagen ook wel echt in rondom mijn hond zeg maar. Je moet er wel echt je hele leven op aanpassen, maar ik vind het dat wel echt waard!