Sommige mensen denken dat een golden retriever druk is en veel beweging nodig heeft, maar een golden past zich snel aan de thuissituatie aan. Het kan zijn dat deze golden inderdaad niet het wandelen gewend is, maar daar kan ze wel aan wennen. Tenzij ze zelf aangeeft dat ze naar huis wilt. Mijn hond wandelt bijvoorbeeld met mijn vader veel en met de rest van ons loopt hij kleine rondjes. Na twee keer plassen loopt hij alweer naar huis dan. Na een wandeling met mijn vader is hij ook vaak kapot en slaapt hij de hele middag. Apporteren en spelen doet hij ook nooit (wilt hij niet).
Een hond heeft wel regelmaat nodig. Zeker een golden. Ik zou wel met het baasje bespreken dat de golden bij jullie niet in de bench slaapt. Kan me namelijk voorstellen dat ze slapen in de bench als straf kan gaan zien.
Over hotspots moet je je trouwens geen zorgen maken. Die hebben bijna alle goldens (ik ken geen enkele golden die zijn staart niet kapot heeft gebeten en geen roze plekken heeft) is een rassenziekte. Het kan wel zijn dat de hond allergisch voor huisstofmijt is. Vooral nu in de winter is de allergie erger dan normaal. In dat geval kan ze injecties en pillen krijgen
En over heimwee, ja ik geloof wel dat de honden daar last van kunnen hebben. Hoe reageert ze als ze jullie ziet?
Ohhh ellende! Die van mij ook een paar weken geleden. Toen moest ik eerst nog met haar in de auto een kwartier naar huis rijden. Alle ramen open terwijl het hard regende, maar het was echt niet te harden anders.
OOh walgelijk! Dat heeft mijne ook wel eens gedaan. Je weet gewoon dat het mensen kak is omdat hij nooit in hondenpoep zou rollen. Ik heb wel eens gehad dat ik met de auto naar het bos was gegaan en dus nog terug moest rijden. met de ramen open ook al was het rond het vriespunt. Oh en toen moest ik hem dus aanlijnen zat zān hele nek ook nog onder de kak en mijn handen dus ook. IELLLLLL
Wat betreft je opmerking dat de hond nooit naar Nederland gebracht had moeten worden, dat is helaas echt met veel stichtingshonden. Sommige wennen gewoon nooit goed aan leven in huis/stad/woonwijk.
Misschien is dat ook waar het misgaat bij jouw hondje, is jullie omgeving erg druk? Niet buiten willen lopen en lekker rondsnuffelen etc is wel heel tegennatuurlijk voor een hond. Ik zou inderdaad een goede gedragstherapeut (check beroepsverenigingen etc) mee laten kijken. Heeft je hond vriendjes? Misschien eens kijken of je een rustige andere hond mee kan laten lopen, dat kan motiveren en laten zien dat het buiten juist leuk is.
Not gonna lie though, met een actieve puberreu in huis die helemaal door het lint gaat als ik niet minstens 2 uur met hem op pad ben droom ik sommige dagen van een hond die genoeg heeft aan
tuin en plasrondje haha!
Ik krijg deze hele week een logeetje, een labradoodle pup van 5 maanden. Ben heel benieuwd hoe het zal gaan! Ze is nog niet helemaal zindelijk, met name ās morgens vroeg niet dus dat is een beetje jammer haha
Dat worden denk ik veel powernaps tussen de middag. Maar ik wil ooit heel graag nog een tweede hond erbij, heb er dus al eentje, dus kan ik ātestenā wat ik daarvan vind. Mijn hond vindt haar in ieder geval helemaal geweldig (andersom ook), dus dat zit wel goed.
Nog een foto voor de schattigheid die ik wel nog later weghaal ivm herkenbaarheid:
-weg-
De middelste is van mij, en de rechter komt logeren
@Airy-fairy Oooooooh wat lieeeef!
Iemand ervaring met een droogloopmat voor honden? En of het een beetje werkt?
Meer mensen hier met een blinde hond? Die van ons heeft dus überhaupt geen ogen meer, heeft in beide ogen een glaucoom gehad.
Klinkt wel handig dan! Vooral als hij er wel op wil gaan liggen zou het ideaal zijn. Ik woon nogal afgelegen en mag graag de hond los hebben lopen. En omdat het een langharige Duitse Herder is wordt meneer ook echt snel vies en nat bij de pootjes, buik en staart. Vooral met dit weer is het niet te doen.
Wij hebben hem inderdaad aangeleerd om pootjes schoon te laten maken en ik droog hem ook af, maar zoān mat is wellicht wel handig voor al dat haar onder zijn buik.
@Bertha omg ja die muuuur! Hij was wit, nu vies vlekkerig bruin. Ik denk dat ik daar ook aan moet gaan geloven.
Aah nee superleuk zo! en slim. En wat een lief koppie ook.
Ja die van ons is nu ook al iets van 2 of 3 jaar zo (weet 't niet eens meer precies haha) en redt zich ook prima! Kan ook nog gewoon los lopen ja
De hond waarmee ik ben opgegroeid is op een gegeven moment helemaal blind geworden. Kon zich prima redden. Zo lang je de meubels etc. niet te vaak verplaatst. Alles ging zoān beetje op reuk en gehoord, maar toen gehoor ook wegviel werd het iets lastiger voor haar (vooral als de inrichting veranderde).
En speeltje(s) meemen ook al eens geprobeerd? Vervelend dat hij zo angstig is!
Ik ben zo opgelucht! Mijn hond heeft sinds twee jaar een bult naast zijn knie (is niet kwaadaardig) maar sinds afgelopen maanden zijn er op zijn staart, flank en nek ook bijgekomen. Hield het in de gaten, maar toen ik hem vrijdag afspoelde na zijn douche was de bult op zijn staart open/bloederig en plots keihard. Dacht natuurlijk het ergste, dus gelijk een afspraak gemaakt met de DA, en het blijkt een ontstoken wratje te zijn. In zijn nek is het ook een wrat, en bij zijn flank een verstopt talgbultje. Zag er verder gewoon goed uit ook. Hij is al 11, en was plots zo bang dat het verkeerd zou zijn! DA gaf ook aan dat sommige hondjes langzaam veranderen in wrattenzwijntjes, dus vraag me af of iemand hier ervaring mee heeft? Twijfel of ik het moet laten weghalen namelijk.
Ik mis mijn hondenbaby zo erg
Hij zit bij de allerbeste oppas die ik maar kan wensen en ƩƩn van haar honden is zijn beste vriendin, dus ik hoef me echt geen zorgen te maken of hij het goed heeft gelukkig.
Maar voor mezelf mis ik met hem in bed chillen en lekker wandelen echt ontzettend! Ik ben nu bijna twee maanden weg en over 2.5 maand zie ik hem weer.
Ja! Onze hond is ook 11 en die heeft ook allemaal wratjes en vetbulten. Wij hebben een wrat weggehaald omdat die heel groot werd maar er zitten er nog een paar.
@Moet hoe ging het in de creche?
Wij hebben twee honden, een 12-jarige Lhasa Apso - Gina - en een 4-jarige Jack Russel - Elmo.
Twee weken geleden kreeg Elmo last bij het plassen, we vermoedden zelf een blaasontsteking, dus richting huisarts. Het bleek een andere diagnose te zijn: steentjes in de urineleiding, op de rontgen waren er zes te zien.
Gewapend met een zak dieetvoeding (zuurdere voeding om de stenen af te doen breken) keerden we terug naar huis. Na drie weken zou hij opnieuw ge-evalueerd worden.
Gisterenavond ging het plots heel slecht met hem. Hij kon niet meer plassen (er was ons gewaarschuwd hiervoor op te letten, het werd dan levensbedreigend) en ook bleek hij niet meer te kunnen poepen. Vannacht moest hij telkens spugen wanneer hij had gedronken, hij was heel ellendig en kreeg vanochtend ook pijn.
Gelijk naar de dierenarts dus. Op de rontgen bleek dat de zes stenen nu allemaal tegen zijn penisbot aan zitten en zo voor een verstopping zorgden. Zijn blaas en urineleiding waren zo vol, dat die op hun beurt weer voor een verstopping in de darmen zorgden.
Er werd besloten om hem onmiddellijk te opereren.
De steentjes blijven waar ze zitten (bij de hond is de urineleiding blijkbaar niet echt een echte leiding / buis maar meer gewoon een opening tussen het weefsel) en er werd een bypass gelegd van zijn blaas naar zijn kontgaatje. Preventief werd Elmo ook gecastreerd (na onze toestemming), de verstopping blijft immers bestaan.
De operatie lijkt geslaagd, hij draagt nu ook 10 dagen een cone of shame.
We hadden hier eerder nog nooit over gehoord, de āoffieceleā naam voor de bypass is urethrostomie. Na gewenning zou hij ook leren om zo echt te plassen, de eerste dagen kan hij wat incontinent zijn.
Het dieet zal ook blijvend zijn, maar dat lijkt me het minste.
Heeft iemand hier wat ervaring hiermee?
Heftig joh! Wist niet dat dat kon, hopelijk herstelt hij weer snel. Sterkte ermee!
Mijn man was er mee naar de dierenarts, dus ik hoor het uit tweede hand of zo.
De urineleiding bij de hond is niet echt een fysieke buis, maar een opening tussen de organen en weefsels door. Hierdoor kan men blijkbaar heel moeilijk de stenen verwijderen (zeg maar onmogelijk). Anders had men dit wel gedaan. Dan hoefde hij ook niet gecastreerd te worden.
TMI maar hij masturbeert soms (echt, ik had dit ook nog nooit eerder gezien bij een hond ^^) en nu zitten die stenen in de weg, vandaar.
Ieder bedankt voor het medeleven.
Als jouw huisdier een cone of shame moet dragen, kan ik de opblaasbare variant erg aanraden!!
De klittenband komt makkelijk los, maar bij de onze zitten er ook lusjes aan de binnenkant waar je een halsband door kan halen.
Met dit kan hij makkelijker rondlopen, eten, drinken en slapen.
Wanneer hij even alleen moet blijven, doet hij wel de cone of shame aan voor het zekere.
edit: plaatje is van het internet, dit is niet onze hond
Onze blinde hond loopt overal tegen aan terwijl ons huis al bijna 10 jaar niet is veranderd⦠Het verschilt denk ik haha!
Hahahah moest zo hard lachen hier om.
Mijn hond is ook een viezerik. Heeft een voorliefde voor mijn (uiteraard alleen gedragen) strings en kotst/poept ze daarna uit op straat. Als hij dus weer eens de kans heeft gehad dan eet hij er ook gelijk 4 ofzo