Mijn ouders hebben 2 hondjes, nu ik officieel echt niet meer thuis woon (eerst paar jaar op kamers, nu echt eigen appartement) mis ik ze suuuper erg. Vooral de oudste (grote bruine hond). Ben met mijn ouders in overleg om te kijken of dat hij eventueel bij mij zou kunnen wonen, dus hoop echt dat hij dat zelf ook leuk vindt haha. Zijn trouwens een Duitste staande draadhaar (de grote, genaamd Muk) en een Petit basset griffon vendeen (kleine gevlekte en hij heet Ties). En Muk is dus niet zo fotogeniek hahaha, maar echt de grootste schat die ik ken. Helemaal verliefd op dat beest.
Ja gelukkig wel! Maar daar wordt hij ook behoorlijk onrustig van, van een vreemde omgeving. Dit jaar voor het eerst maar 1 weekje op zomervakantie omdat ik vind dat een week dierenpension genoeg voor hem is. Inderdaad zielig om te zien, hij snapt dingen niet meer zo goed, en laatst viel hij 3x in 1 week van de trap omdat hij te snel wilde. Nu loopt hij ook heeel voorzichtig van de trap af, wel schattig om te zien. Verder is hij gelukkig helemaal gezond en zn conditie is nog top, dus dat is wel fijn
Aaawww zo ligt die van mij ook graag!
Gelukkig dat hij er lichamelijk nog geen last van heeft, behalve dan van de trap vallen natuurlijk haha
Wat wij thuis altijd deden bij onze honden toen we ze net hadden (als pup dus wel) was op random momenten een ballon opblazen en kapot prikken. Misschien als je dat vaak doet dat het iets kan schelen? Wij hadden een zakje ballonnen in de keukenla liggen en dan gewoon als je ff naar de wc liep of naar de koelkast eentje opblazen en knallen en gewoon verder gaan met waar je mee bezig was.
nahh wat lief! Echt geweldige namen ook haha.
Kleine biecht maar dit is 1 van de redenen waarom ik niet zo veel haast heb met uit huis gaan. Mn hond houdt het denk ik niet nog langer dan een jaar vol dus daar wil ik nog wel tijd mee doorbrengen. En ik ben er van overtuigd dat mn kat niet zonder mij kan omdat hij te dom is hahah
Ik verdenk sommige honden ervan gewoon geen ruggengraat te hebben, maar eerder een elastiek ofzo haha
Aan allen met hond. Mogen jullie een hond hebben in je huis? In mijn contract staat ‘huisdieren houden is niet toegestaan’ en ik woon gewoon zelfstandig. Nu heb ik mijn hond dus eigenlijk stiekem… wat best irritant is. Iemand ervaring hiermee? Mogen ze je er zomaar uitzetten als de hond geen overlast bezorgd?
Aan mijn huisbaas vragen heeft geen zin want die zegt sowieso nee
Ik heb dit ook in mijn contract staan en wilde heel erg graag een hond. Anderen in dit complex hebben wel huisdieren, ook honden. Dus ik de huisbaas gebeld en hij zei dus inderdaad dat het niet mag, hij wil er absoluut geen nieuwe beesten bij. Ik heb het er met mijn ouders over gehad en overwegen dus om 1 van onze honden bij mij te laten wonen, als hij dan overlast veroorzaakt of huisbaas komt er achter dan kan hij gewoon zonder problemen terug naar mijn ouders. Ik woon hier bijna een jaar en heb mijn huisbaas pas 1x gezien en hij is nog nooit bij mij binnen geweest, denk dus zolang hij niet bij je thuis komt er sowieso niet veel aan de hand is. Ik heb toen trouwens ook veel opgezocht op internet en kwam toen wel tegen dat een huisdier niet verboden mag worden. Mocht hij er achter komen dan zou ik zeggen dat je niet op de hoogte was/het een logeerhondje is ofzo.
Het duurde even voordat ik de witte hond zag omdat ik dacht dat dat een kussen was hahaha
@Musa @Mayou Thanks ! Ik Had ook al een beetje dat idee, daarom durf ik het wel aan… toch wel flauw dat huisbazen het zelden per situatie willen bekijken. Altijd meteen ‘nee’. Maar goed, hopelijk komt ie nooit langs want het bed van mn hond is bijns groter dan mn eigen bed dus kan er niet omheen
Ik wil elke foto liken omdat ik het anders zielig vind voor de hond op de foto haha
Hoe lief!! Ik wil ook misschien een teckel, zijn ze een beetje te hanteren of heel eigenwijs?
Ze zijn wel eigenwijs maar ik vind dat zelf wel leuk Heb er gezien op cursus die met een goede en duidelijke baad prima in het gareel te houden zijn. Al goed dat je je ervan bewust bent en niet denkt ‘klein + schattig = lekker makkrlijk schoothondje’, haha!
Een cursus is wel aan te raden ja, lijkt me ook erg leuk. Zelfde geldt volgens mij een beetje voor een Beagle, superleuke honden maar wel behoefte aan structuur en leiderschap haha
Ja klopt! Ik ken iemand met een kruising beagle/teckel. Geweldig beestje!
Ahh echt? Wat vet! Ga direct even googelen, dat lijkt me zoo leuk
@Morganfreeman Ligt ook wel een beetje aan de hond zelf natuurlijk, is afwachten. Wel grappig dat je zo´n duidelijk verschil ziet
Ik heb mijn pup inmiddels 4 dagen in huis Het is echt een schatje. Maar het valt me nog absoluut niet mee. Ik merk dat ik toch wel lastig vind om consequent te blijven en ik nog niet echt toekom aan mijn eigen dingen. Ik hoop wel dat ik daar snel een ritme in ga vinden.