Ik heb veel ongecastreerde reuen gehad in mijn lessen die echt “gefrustreerd reuengedrag” vertoonde en dan was castratie voor veel mensen zo’n opluchting. Ik denk ook dat in dit land met zo’n hoge dichtheid honden het in sommige gevallen ook wel echt onoverkomelijk is, zoals @vuilnisglitter al aangaf. Maar ja, het is vooral natuurlijk ook dat de gemiddelde hondeneigenaar niet echt het verstand heeft om het onderscheid te maken tussen verschillende gedragsproblemen. Daarbij is castratie toch vaak uit gewoonte!
Ik had maandag laatst apporteer les met m’n hond en hij moest over een hindernis springen en dan datgene pakken en terugkomen. Toen zei de trainster als hij dat ding heeft doe dan je ogen dicht en steek je hand uit zodat hij het erop kan leggen. En hij deed het nog ook, had ik echt niet verwacht haha! Ben zo trots op hem
Mijn hond is echt een nep Spanjaard. Hij heeft zo snel last van de warmte, maar heeft ook veel energie en wilt graag spelen dus ik moet hem echt constant afremmen. We doen veel denkspelletjes en hij speelt veel in zijn zwembad, maar ik merk dat hij weer gewoon lekker twee uur wilt struinen en wandelen.
Hoe was het?
Hebben jullie honden ook zo een last van extreem haar verlies? Nog tips wat ik er aan kan doen?
Normaal heeft hij ook wel een ruiperiode van een paar weken maar het duurt nu al maanden en het lijkt ook niet minder te worden.
Het is trouwens een kortharige hond (bully achtige)
Het was een hond met te veel gedragsproblemen voor een beginner als ik, dus we gaan weer verder kijken
Ja niet normaal! Kan ondertussen wel een tweede hond maken met al dat haar
Hier viel het eigenlijk heel erg mee, totdat ik gisteravond ging kammen en er een halve hond af kwam. Ik vermoed dat het bij onze langharige Duitse Herder ligt aan de hoge temperaturen van vorige week!
Toevallig twee maanden terug naar de timmer geweest en verder borstel ik hem zelf
Ik heb een erg verharig ras. Kwam ik nadat ik hem had pas achter.
Het is nu 10x zo erg door warmte. Je ziet het nu ook eraf vliegen als hij langsloopt, ookal borstel ik hem.
Ik heb een furminator en een rubberen en wat daarmee afkomt is zoveel. Helaas heeft mijn hond geen geduld dus kan max 5 min borstelen met koekjes anders vind hij niet meer leuk. Ookal geniet hij er wel van. Maar na 5 min loopt ie weg.
Zat weleens na te denken om naar een trimmer te sturen maar hij heeft kort haar.
Vraag me af of dat dan zin heeft of alleen betaal voor het wassen.
@Bertha Heb vanalles hier van een furminator tot een paardenborstel. Maar vind zelf die simpele rubbere ruit borstels het fijnst en shampoo van pet head in watermeloen .
@Autumn @Random @NoTime
Hier was het normaal ook wel te doen, maar het is nou zo extreem niet te normaal Mijn dochter kan niet eens op de grond spelen want alles zit onder de haren. Ik ben bang dat hij straks kaal word ofzo
@Lichtknopje Ik heb dat ook wel eens gevraagd aan mijn vorige buurvrouw die trimster was. Maar zij zei dat dat echt niet nodig is tenzij je je hond niet zelf kan wassen omdat hij bang was. Je kan het wel doen maar dat is dan meer voor het gemak/luxe.
Jaa die gebruik ik ook niet meer! Alleen zo een rubbere eigenlijk. En ik spoel hem elke 2/3 weken af onder de douche en dan fohn ik hem. Gebruik niet altijd shampoo want dat is slecht. Maar met dat afspoelen komt er ook zoveel haar vrij
Hij had als pup heel veel maag en darm problemen waardoor hij vaak aan de diarree was dus eigenlijk is dat nog daarvan. Toen deden we hem regelmatig afspoelen en zijn achterkant wassen. Dus dat zijn we eigenlijk altijd blijven doen. Alleen omdat hij nu geen problemen meer heeft niet wel minder en minder vaak shampoo.
Jaa! Was inderdaad een drama en een heel drama in de wijk. Uiteinderlijk was die giardia weg en toen had hij “ineens” voedselintollerantie, terwijl hij daarvoor nergens last van had. Van alles geprobeerd hij bleef maar last houden en hij piepte ook van de pijn. Dus nu krijgt hij KVV, daarmee gaat het goed. Heel lang heeft hij echt niets erbij gehad. Toen een keer een snoepje geprobeerd en een gekookt eitje, gelukkig kan hij nou bijna alles wel weer eten.
Jaa, ik denk dat door de giardia die darmen zo gevoelig werden en daardoor heel heftig reageerden op “zwaar” eten. Ik denk dat hij niet tegen de tarwe in brokken kan. Maar het heeft wel jaren geduurd voor dat hij weer een extra kon hebben. Bij KVV merkten we wel snel verbetering! Jaa, dat is volgens mij zeker mogelijk hoor.
Ohh wat leuk, een kaninchen teckeltje dan! Ik heb de mega versie
Aangezien jij betrokken bent bij de adoptie uit buitenlandse asiels, was ik benieuwd of je mij nog wat info kon geven.
Hoe weet ik welke organisaties betrouwbaar zijn en echt het beste met de honden voor hebben? Er zijn zooo veel stichtingen die honden uit het buitenland halen, en ik vind het moeilijk om te bepalen of ik in zee ga met een goede stichting. Uiteraard kun je veel bepalen adhv je gevoel als je bij een hondje gaat kijken, maar ik zou graag daarvoor al filteren. Heb jij tips hiervoor? Of weet jij uit eigen ervaring goede stichtingen (omg. Rotterdam, heb helaas geen auto)?
Je kunt op deze facebookpagina vragen of zoeken naar ervaringen bij een bepaalde stichting: https://www.facebook.com/groups/BuitenlandseHonden/
Daarnaast erop letten dat er een uitgebreide gedragsbeschrijving bij de hond zit, het liefst ook met filmpjes. Dat ze testen op leishmania, hartworm etc. Dat er informatie beschikbaar is bij welke asiels of dodingsstations ze de honden halen. Of ze zelf ook kritisch zijn naar adoptanten en ook veel vragen aan jou stellen of je leefsituatie. Verder zul je toch of de hond van het vliegveld moeten halen of eventueel bij een gastgezin en die zitten door heel Nederland. Dus kleine kans dat je dat zonder auto gaat lukken (OV met een buitenlands hondje die net in NL is zéker niet doen). Misschien kan je via verhuisdieren.nl of hhin.nl dan beter zoeken op Nederlandse een herplaatster die in de buurt zit.
Zijn hier toevallig hondenbezitters die weleens met hond de grens over zijn gegaan zonder inenting voor rabiës? Ik overweeg een paar dagen in ons ooster buurland, maar hond is daar niet tegen geënt en kan dat ook niet meer op tijd regelen. Wordt er überhaupt op gecontroleerd?
Ik doe het altijd wel. Maar ben nog nooit gecontroleerd erop. Maar weet of ze nu met corona strenger zijn.
Die prik vind ik wel het officeelst. Stempel helemaal afgeplakt, speciaal muntje erbij om te laten zien dat die echt gezet is.
Schijnt weleens mee gefraudeerd te worden.