Hondentopic (Deel 1)

Zal morgen eens bellen, kan er ook niks over vinden op internet

Ik heb een collega vorig jaar dat knopen van een sjaal getipt. Hij was sceptisch (ik ook haha) maar het werkte echt bizar goed. Zijn hond is echt al overstuur van een auto deur die dicht gegooid wordt, oud en nieuw is dus echt de hel. Maar hij lag de hele avond rustig op de bank!

2 likes

Ik ben door een operatie even niet in staat om zelf 4 keer te wandelen met mijn hond. Daarom is hij nu dus al 3 weken bij mijn ouders en zie ik hem telkens maar een paar dagen per week. Ik mis hem echt zooo erg, kijk er nu al naar uit om hem morgen weer te zien. Volgens mij mist hij mij ook want hij zit echt (nog meer dan normaal gesproken) aan me vast geplakt als ik daar ben. Hij slaapt altijd bij me in bed (haha ja oeps) en ligt normaal gesproken dan gewoon bij mijn voeteinde en soms op het hoofdkussen naast me. Maar nu komt hij telkens als ik me omdraai als kleine lepel liggen, zoooo schattig en aandoenlijk.

Vraag me nu trouwens af, waar slapen jullie honden? Ik ben vanuit mijn ouders altijd gewend dat de honden die we daar hadden beneden sliepen. Mijn eigen hond sliep altijd in zijn bench totdat mijn relatie uit ging en ik me dus vet naar voelde zo alleen in bed, sindsdien slaapt hij dus eigenlijk altijd bij me in bed, ofja meer op bed.

1 like

Beneden slaapt onze hond, eerste 6 maanden in de bench, toen op test met bench open en daarna bench weggehaald. Nu slaapt hij gewoon op de bank vooral.
Ik zie nog wel gebeuren dat ie bij ons komt liggen boven zou ik wel gezellig vinden haha.

Veel beterschap van je operatie! Wel sneu voor jullie dat jullie elkaar zo moeten missen. Onze hond slaapt in de bench, hopelijk kan hij op een gegeven moment los in de woonkamer, maar daar zijn we nog mee bezig (hij had gister weer m’n veters te pakken haha). Volgens mij vind hij het s nachts niet erg, overdag in de bench piept hij nog wel eens. Ik ben vaak vroeg weg als m’n vriend nog slaapt, dan leg ik hem gezellig bij m’n vriend in bed. En in het weekend knuffelen we altijd samen in bed.

In bed of in een grote stoel naast bed. Ik sliep als kind al met mijn honden in bed en slaap daardoor ook gewoon veel rustiger met m’n hond samen.

@Musa Bedankt voor de tip!

Onze hond slaapt trouwens in haar eigen mand naast ons bed. 's Avonds ligt ze vaak nog even op bed en meestal komt ze vanaf 7u ook weer tussen ons in liggen. Toen we haar net hadden probeerden we haar in de woonkamer te laten, maar dat werkte niet (ook al zit dat gewoon vlak ernaast op dezelfde verdieping).
Als ik een reeks nachtdiensten heb dan slaapt ze trouwens wel bij mijn vriend in bed.

Allebei in een eigen mand/kussen naast het bed. Ik wil eigenlijk geen honden op het bed maar m’n vriend vind het gezellig als ons bulldogje er even bij mag, die weet nu precies wanneer de wekker gaat en klimt dan onder de deken. Hij ligt het liefst bij m’n vriend tussen z’n benen, lekker warm in z’n kruis :joy:

2 likes

Hier lag mijn hond na de break-up ook vaker op bed. Maar ondanks dat hij maar 4 kg weegt ligt hij op de een of andere manier wel altijd in de weg. Hij vond het zelf volgens mij ook maar irritant dat hij iedere keer weer moest opschuiven en als ik anders ging liggen (hij ligt dus altijd helemaal tegen me aan).
Nu slaapt hij weer in de bench op de andere slaapkamer en slapen we allebei beter geloof ik :rofl:

‘s Morgens mag hij wel altijd meteen op bed zodra ik naar de wc ben geweest. Dan is het juist lekker dat hij zo knuffelig is.

Maar liggen jullie honden dan ook echt tegen jullie aan in bed? Of aan het voeteneinde?

Nooit aan het voeteneinde hier, haha. Ze ligt vaak ter hoogte van mijn borst/rug, en soms legt ze dan haar hoofd in mijn nek (best wel irritant want niet comfortabel, maar ook superlief).
Maar het liefst ligt ze volledig gestrekt in de breedte tussen ons in :unamused:

1 like

Haha ik lees dit topic nu vanuit bed met hond. M’n vriend staat meestal iets eerder op en laat dan de hond nog even bij mij chillen. Heel gezellig! En ze slaapt normaal gesproken op de bank in de woonkamer. En als m’n vriend er ‘s nachts niet is, dan slaapt ze bij mij in bed.

3 likes

Onze hond slaapt in de schuur… Ik voel me bijna schuldig als ik hier lees dat bijna alle honden in de slaapkamer of zelfs in bed mogen :see_no_evil:. Wij wilden haar eigenlijk in de hal in de bench maar dat was geen succes. Los in een mandje in de hal ook niet omdat ze steeds naar boven wilde. Wij wilden alleen absoluut geen hond in de kamer dus toen hebben we haar verhuisd naar de schuur en dat gaat eigenlijk heel goed! Soms is ze 's ochtends een beetje ongeduldig en gaat ze tegen de deur krassen dat ze eruit wil. Overdag is ze wel gewoon binnen bij ons.

Wij hebben het ook met een traphekje geprobeerd! Ze bleef alleen maar tegen dat hekje aanbeuken totdat hij omviel of ze bezeerde zichzelf door tussen de spijlen door te willen dus die hebben we toen maar weer weggehaald :sweat_smile:

Grappig dat het zo per hond verschilt he, de honden van mn ouders hebben volgens mij geen idee dat ze naar boven kunnen.

1 like

Hier slaapt de hond 's nachts in de voorste hal + keuken. Hij kan deuren openmaken maar doet dat 's nachts gelukkig niet, hij weet dat dit zijn slaapgebied is. Heel af en toe als ik een keer een middagdutje doet slaapt de hond bij mij op bed, maar dat komt zelden voor. Vind dat er dan zo veel haar op bed komt te liggen (langharige herder)

Onze hond heeft een superdunne vacht en vrijwel geen vet, dus op dagen als gisteren met veel regen en wind doe ik haar een jas aan om haar een beetje warm te houden (ik had nooit gedacht dat ik een hond zou hebben, laat staan dat ik er kleren voor zou kopen haha). Ze heeft dan geen last van het weer meer. Maar gisteren dus, in de stromende regen, sprong ze plotseling het water in omdat de reiger aan de overkant niet onder de indruk was van haar sprintje. Haha omg ik was even bang dat ze zou zinken met die jas aan, stond al helemaal klaar om erachter aan te gaan want had haar ook nog nooit zien zwemmen, maar ze kwam zelf terug en liep weer rustig door. Ze geeft me soms echt hartverzakkingen :joy:

6 likes

:joy: hahaha ik had zo iets van de action. Maar hij werd helemaal loco van die armpjes

1 like

Haha, prachtig.

Hier moest ik weleens de rivierslib in toen hij nog niet de kracht had de zuigende kracht van modder te overwinnen. Allebei stinkend naar huis :joy:

3 likes

Onze hond was al 2 dagen aan het overgeven, dus naar de dierenarts gegaan en nu heeft hij een spuitje gehad tegen de misselijkheid. Hij is nu alleen zo stil en kijkt er zo zielig bij :pensive:

Ik heb jullie advies nodig! Ik heb thuis twee katten. Eentje vindt dat aanval de beste verdediging is en de ander is nergens bang voor en mega ontspannen. En dan heb ik een hond die normaal bij m’m ouders is, maar nu hier logeert. Zij is angstig aangelegd en vindt het staren van katten bedreigend. Ze reageert daarop door te grommen en te happen (niet met tanden, maar meer zo’n blaf-hap).

Wat raden jullie aan? Mijn angst is eigenlijk dat een van de katten de hond aanstaart en de hond naar een van de katten hapt en de spanning daarna zo hoog is dat we terug bij af zijn.

Wat ik nu doe is dat ik ze wissel van ruimte en als de hond in de bench zit de katten daar wel bij mogen (maar ze laten de hond eigenlijk gewoon met rust). Ik heb de hond aan de lijn in dezelfde ruimte als een van de katten gebracht en allebei snacks gegeven als positieve associatie. Daarnaast gewoon in een ruimte gelaten, waarbij ik de hond aan de lijn had. Wat ik zie is dat ze elkaar HEEL spannend vinden, maar ik merk ook dat ik het zelf mogelijk NOG spannender vind ;-).

Kersthondje

19 likes