Knuffels die onverwoestbaar zijn, zijn lastig…
Ik (en mijn hond ook) ben fan van alles van Kong! Ik heb nu een knuffel voor mijn kat van kong. De kat is ook echt een sloper maar tot nu toe gaat het goed!
Mijn vriend en ik twijfel al heel lang over het nemen van een hond.
Onze grootste twijfel nu is nog wat voor hond bij ons past.
In de UK heb je zo’n programma waarbij mensen echt op intake gaan bij een asiel. Ze krijgen een boel vragen en aan de hand hiervan kunnen ze kennismaken met 1 a 2 honden die bij hen passen.
Hebben asiels in Nederland ook zoiets?
Het asiel bij ons in de buurt heeft vooral honden waar wij helemaal niets mee hebben eigenlijk (bulldogs of zeer getraumatiseerde honden).
Heeft er iemand een goede tip?
Wat je zegt over asiels is helaas ook mijn ervaring, heel jammer. Ik denk dat mensen er tegenwoordig minder snel voor kiezen om hun hond naar het asiel brengen, maar zelf op zoek gaan naar een nieuwe baas. Sites zoals verhuisdieren.nl zijn hier een mooi voorbeeld van, maar hier moet je wel zelf op zoek en heb je geen “matching” zoals je graag wil
Oke even opscheppen over mijn eigen hond hoor! Soms kan ik echt niet geloven hoe goed mijn hond en ik bij elkaar passen en hoe geweldig hij is. De afgelopen twee jaar zijn we 4 keer verhuisd, logeren we op veel verschillende plekken door mijn werk. Ook neem ik hem vaak mee met werken en zitten we heel wat uren in de auto samen. Hij is zo flexibel daarin en past zich moeiteloos steeds aan, zolang hij maar bij mij is vindt hij overal wel weer gewoon zijn plekje en routine. En dat terwijl hij dus de eerste twee jaar van zijn leven een straathond is geweest!
Ik voel me soms namelijk wel eens schuldig dat er geen stabiele thuisbasis is voor hem, maar daarentegen zit bijna nooit alleen, heeft hij veel ruimte, komt veel buiten…
M’n pa wil graag een hond en ik heb hem weten te overtuigen een hond te adopteren ipv een pup te kopen. Hebben jullie nog tips voor sites of stichtingen? Verhuisdieren is hij op aangemeld maar daar heeft hij tot nu toe nog geen match. Het lokale asiel heeft op dit moment ook geen hond die bij hem past.
Wat lief. Lijkt ook alsof ie speciaal naar de kapper is geweest. Zijn haar zit zo netjes.
Bedankt voor de tip nog! Ik heb er vanmiddag een aangeschaft en alleen de oren zijn tot nu toe gehavend. Echt duidelijk betere kwaliteit ook bij die knuffels, had tot nu toe alleen zo’n Kong om te vullen en die is ook zo lekker stevig (maar dat vindt ze veel minder interessant helaas).
Haha “alleen de oren zijn tot nu toe gehavend”. Fijn dat het bevalt! Hopelijk blijft het bij de oren
Normaal heeft’ie wat korter haar maar nu juist een corona kapsel zoals de rest van ons hahaha
Is een hond uit het buitenland misschien iets? En anders dierenasiels in de gaten houden inderdaad, sommige honden komen echt veel reacties op en zijn zo weg.
Hier een foto van mijn hond, fijne dagen allemaal!
Mijn hond gedroeg zich vandaag heel gek na het wandelen. Zodra we thuis waren begon ze als een dolle door het huis te rennen, te trappelen met haar pootjes en kon geen seconde op dezelfde plek blijven staan en was mega onrustig. Dit heeft ongeveer een uur geduurd. Heel sneu.
Ik denk dat ze of door brandnetels of strooizout is gelopen ofzo? Het is al de 2e keer in een paar weken tijd dat dit gebeurd is.
Heeft iemand hier ervaring mee?
Ben je ergens gaan wandelen met veel eikenbomen? Mijn hond werd altijd helemaal gek nadat ze bij mijn ouders was geweest, met zoveel jeuk aan haar pootjes dat het ging bloeden door het bijten en schuren. Heel veel bezoekjes aan verschillende dierenartsen gebracht en diverse medicijnen verder. Ze dachten dat het door ander eten kwam, dus ook speciaal voer gekocht. Laatst zei een andere hondeneigenaar daar dat zijn hond dat altijd in dat bos had en het waarschijnlijk haartjes van de eikenprocessierups zijn. Sindsdien heeft mijn hond schoentjes aan als ze daar gaat wandelen en lijkt het vooralsnog helemaal goed te gaan.
@Bertha ik post even hier verder, leek mij beter. Maar wat heeft de hond om zijn nek zitten als ik vragen mag? Succes met het ontvluchten van het vuurwerk. Hopelijk volgt er meer ontspanning haha
Aaaaw wat zielig. Ziet er wel aardig wat beter en steviger uit dan zo’n standaard plastieken geval van de dierenarts trouwens.
Awww zo sneu maar deze foto is echt goud waard Dat tongetje ook
Oh dat zou ook nog wel kunnen! Maarja, het zijn wel plekken waar ze vaker komt en ze heeft het voor deze 2 keer nog nooit gehad. Maar misschien ook tijd van het jaar ofzo.
Fijn dat bij jouw hond de schoentjes wel helpen!
Dat heb ik gisteren inderdaad ook gedaan en daarna nog vsm zalf op de poten gesmeerd.