Hondentopic (Deel 1)

Coole actie shots!!

16 likes

Zo heeeerlijk hoe dieren kunnen slapen he :heart: Onze hond vreet knuffels op. Beetje jammer. Hij speelt er zo graag mee maar het resulteert altijd dat de neus/staat/oren worden opgegeten. Als ie het alleen kapot zou maken zou het niet een probleem zijn maar hij vreet t echt op :roll_eyes:

8 likes

Dit is Moos! En Moos gaat over 2 weken met mij mee naar huis!!!

39 likes

Omgggggg jaaaaaa verlieeeefd! :heart_eyes::heart_eyes::heart_eyes::heart_eyes:
Wel een instagram voor hem maken want Georgie heeft een buddie nodig

1 like

Haha jaa… stiekem vind ik dat wel leuk om te doen!

Ik ga volgen, 8juni halen we einderlijk naar heeeeeel wat weken wachten onze hondjes op! Indy&max :heart_eyes::heart_eyes:

2 likes

Dit is mijn prinses :heart:
Ze is nu 8 en een Cavalier King Charles en heet Charlie (ja, heel origineel).
Met wat we nu weten zou ik niet meer voor dit ras kiezen, maar 9 jaar geleden was dat wel een beetje anders nog. Ze komt uit een per ongeluk nestje bij mensen thuis en heeft waarschijnlijk ergens in dr lijn iets van een Cocker, want ze heeft een wat langer snuitje, staat wat hoger op dr pootjes en niet zo’n bol hoofdje met uitpuilende oogjes. Waar ik allemaal erg blij mee ben, want ze heeft dus niet de enge cavalier klachten.

Ze is ontzettend lief en waar ik ben is zij. Als ik achter de computer zit, kruipt ze op een poef die naast me ligt en gaat ze lief omhoog liggen kijken. Bij het slapen ligt ze op de sprei op het voeteneind, of als het heel koud is boven mn kussen of onder de dekens als de big spoon.
Ze is een maf hondje waar ik altijd om moet lachen als ze bijvoorbeeld weer eens als een kikkertje midden in de kamer om zich heen zit te kijken.
Ze kan heel goed alleen blijven, maar ondanks dat mn vriend en ik beiden fulltime werken zorg ik er altijd voor dat dat niet meer dan 4 uur per dag zo is.
Ze heeft nu na een flinke misstap een patella luxatie (knieschijf schiet steeds uit de geul waardoor ze dan weer een paar dagen mank loopt), dus ik krijg dinsdag of woensdag de uitslag of ze nieuwe kniebandjes krijgt, wat ik fucking eng en spannend vind.
Ik hoop dat ze nog heel lang bij me mag blijven.

16 likes

@Cajun-moon wat een cutie!!

Ik vind het trouwens echt heel leuk om te zien hoe snel hij zich ontwikkelt. Artis is nu al zoveel zelfverzekerder en veel meer zijn eigen persoontje dan 2 weken geleden.

Kunje niet ff iemand vragen je te helpen? De buren desnoods. Dan kun jij dat ding eruit halen. Brrrr word altijd panisch van teken

Wat een schatje! Heel veel plezier en geluk met Moos :heart:

1 like

Ik wilde het net gaan vragen, fijn! Ik moet ook echt een tekentang aanschaffen.

Dankjewel! :smiley: Dat gaat zeker goed komen!

1 like

Oh wat een knapperd!

1 like

Ik heb 1x een teek moeten verwijderen, en Nina is een enorme dramaqueen als het gaat om gepruts aan haar lijfje. Nagels knippen is ook zo erg. Maar het is gelukt, ik heb zo’n plastic tekentang waarbij je zeg maar onder het lijfje klemt en hem er uit kan draaien. Supermakkelijk als de hond meewerkt :stuck_out_tongue:

Wie heeft er goede tips voor het combineren van een baan en eem hond? We zijn door de onregelmatige diensten van mijn man niet vaak allebei een hele dag van huis maar er zitten wel vaak wat uurtjes tussen, zijn er bijvoorbeeld rassen die goed wat langere tijd alleen kunnen zijn?

Ik ben geen expert, maar ik zou zeggen probeer het van pup af aan op te bouwen. Een volwassen hond die slecht alleen kan zijn schijn je heel moeilijk te kunnen leren om toch alleen thuis te blijven.
Maar echt opbouwen. Beginnen met even de kamer uit voor een paar minuten, en je pup belonen als je terugkomt. Dan iets langer, en uiteindelijk echt even het huis uit. Steeds een beetje langer wegblijven. En snel uitlaten als je weer terug bent.

Of neem er 2, dan hebben ze elkaar :stuck_out_tongue:

Maar zonder gekheid, ik geloof dat je pups heel veel kan leren, maar ieder hondje is anders. Ik hoor vaak dat mensen hun hond in de bench laten zitten als ze alleen thuis zijn, maar onze hondjes lopen altijd los. Het zijn geen slopers, en ze zitten niet graag in de bench. Beide hebben ze in het begin wel in de bench gezeten, maar ze vinden het thuisblijven een stuk minder vervelend als ze gewoon de vrijheid hebben. Maar ook daarin verschilt ieder hondje natuurlijk, ken er ook die al uit zichzelf in de bench kruipen als het baasje weg moet…

2 likes

Als ik thuis aan het werk ben zoals vandaag komt mijn hond zo lief onder m’n bureau liggen. Echt de beste collega ooit.

6 likes

Dat lijkt me dus zo lastig, als je een pup neemt dan kan je natuurlijk even vakantie nemen maar je moet toch al snel gewoon aan het werk, en dan zit dat beestje daar in z’n up.
Realistisch gezien denk ik gewoon niet dat het kan, maar ik zie ook zo veel werkende mensen met honden dat ik me afvraag hoe zij dat dan regelen.

Ik heb geen idee hoe anderen dat doen. Vriendlief werkt voor zichzelf en is doordeweeks heel veel thuis. Als hij wel weg moet kunnen ze vaak gewoon mee, dus ze zijn niet zo vaak alleen.

Hoe veel uurtjes moet de pup alleen zijn? In het begin zou ik 'm niet meer dan 2 uurtjes alleen laten namelijk. Artis was binnen één week aan de bench gewend en vind het nu prima om daar in te zitten. Ook hebben we een stuk van de huiskamer voor hem afgezet waar hij in gaat als ik even boodschappen moet doen of aan het werk ben en niet op m kan letten. Elke 2 uur ga ik met 'm naar buiten en gaan we even spelen.

1 like