Horror horeca verhalen

Omg!!! Nachtmerrie! Arme jij zeg

1 like

Ja dat van @Blauwra had ik ook wel chill gevonden eigenlijk. Ben blij dat ik er weg ben! Er is verder ook nooit iets gebeurd gelukkig, was alleen ongemakkelijk.

1 like

In welke krant stond dat? Vraag mij nou af of dat in dezelfde krant was of dat mensen gewoon vaker beschimmelde kaas krijgen.

Ik ben eens in Londen in een hotel geweest en dat was al niet zo’n heel schoon hotel, tijdens onze trip besloten we een paar maanden later weer te gaan dus hadden dat meteen geboekt en gevraagd of we dezelfde kamer konden krijgen. Vlak voor vertrek heb ik een snoepje bovenop de spiegel (die ook ooghoogte was dus je zag het liggen) in de kamer gelegd en guess what, een paar maanden later lag die er nog steeds.

45 likes

Oh!! Over die Chinese bruiloft, mn ex heeft een Chinese vriend en hij ging ook met een Chinees meisje trouwen. Vlak voordat we een relatie hadden had hij die bruiloft gehad en liet hij die foto’s zien nou wtf? en hij zei ook al dat het niet normaal was hoeveel daar gezopen werd. Dat er allemaal kannen rode wijn werden doorgegeven en iedereen was lazarus haha. Maar weetniet of dat dus gebruikelijk is maar het lijkt nu van wel.

Oh neeee, daar zou je toch echt dubbel uurloon voor moeten krijgen! :nauseated_face: Heb zelf ook als kamermeisje gewerkt maar in een super sjiek hotel. Was ook niet altijd een pretje. De bedden opmaken moest zooooo precies.

1 like

Ik bedenk me nu nog iets van mijn bijbaantje. We verkochten chique hapjes (terwijl we A. geen restaurant waren en B. ons publiek daar niet voor kwam) en op de bar stond een voorbeeld van hoe het eruit zag/opgediend werd. 3 mooie bakjes met wat smurrie er in (ik weet even niet meer wat het was, maar beeld je bijvoorbeeld hummus in). Het voorbeeld bewaarden we zo, kant en klaar, in de koelkast. Want ja, lekker makkelijk steeds om te pakken en neer te zetten. Nu gaat dat spul na verloop van tijd schimmelen natuurlijk. Maar omdat het te duur was om elke keer de bakjes met nieuw spul te vullen, moesten we het gewoon omscheppen zodat de schimmel niet meer zichtbaar was.

Uiteraard werd het niet zo verkocht en was dat alleen bij het voorbeeld zo, maar toch goor en gierig.

8 likes

In de ijssalon waar ik werkte was alles brandschoon, echt een toptent.

Wel twee keer meegemaakt dat een gast de hele plee ondergescheten had. Echt ALLES zat onder, de muren, de deurklinken, letterlijk alles. Ik stond op het punt om te kotsen, mijn baas heeft het schoongemaakt met behulp van een waterslang, emmers water en bleek.

Een keer liep zo’n persoon ook extreem beschaamd weg
 ik dacht dat diegene ‘gewoon’ gepoept had
 boy was I wrong

In het grandcafe waar ik werkte werden de pannen Ă©Ă©n keer per week schoongemaakt :nauseated_face: Bruine aanslag op het fornuis was niet meer weg te halen, zo extreem aangekoekt. En de keuken muren ook. Gat ver. Het terras en de zitjes binnen zagen er prima uit
 maar achter de schermen was het een tering gore bende.

De beste vriend van mijn vader keurt de hygiëne in restaurants. Uit zijn vele ervaringen weet ik dat Chinese restaurants de meeste rans achter de schermen schijnen te hebben. De verhalen waar hij soms mee aan kwam zetten
 dat de soorten vis in de keuken op de vloer lagen uitgestald, bami die een nachtje buiten de koeling heeft gestaan en weer geserveerd wordt, kakkerlakken tussen de afwas. Je moet het niet willen weten.

7 likes

Trouwens, verse jus is bijna nergens verse jus. 99% vd tijd uit pak. Is niet goor, maar wel pure oplichting

1 like

Eens, maar het staat niet in verhouding tot echt gore verhalen zoals over kakkerlakken in de keuken.

Op mijn oude werk haalden ze dit trucje ook uit, ‘verse jus’ betekent alleen maar dat het niet uit concentraat is gemaakt, ‘versgeperste jus’ is met echte sinaasappels enzo, maar dat verschil verwacht je als gast niet.

Verder was mijn werk superschoon, we hadden ooit een rat gekregen via de kruipruimte van de buren, maar toen we z’n nest gevonden hadden bleken de lolly’s voor kinderen het enige eetbare dat hij had kunnen vinden in het hele restaurant, toen we die in een glazen pot hadden gedaan was het ook snel klaar met de rat gelukkig.

2 likes

Dat dacht ik ook van mezelf. Ik ben een sinaasappelsap snob. Maar ben toch meermaals voorgelogen. Vaak vraag ik het nu gewoon, dan maar brutaal. Ga geen 4.95 betalen voor jus uit pak

7 likes

Een keer in Berlijn bestelde ik verse sinaasappelsap voor iets van 6 euro. Was echt overduidelijk uit pak en niet lekker. Toen ik dat aangaf zei de ober ook; ja het komt vers uit het pak.:unamused:

5 likes

In AH filialen hangt het er ook vanaf hoe het gesteld is met de intenties van de werknemers bij de bakkerijen. Ik heb zowel gewerkt bij een normale AH als een to go AH en ik heb gemerkt dat wanneer men het ruim neemt met geen handen wassen na toilet bezoek/korte pauzes (bijv om te roken), vijf seconde regel, viezige aanrechten en alle producten door elkaar (vervelend voor mensen met kruisbesmetting) er niemand is die daar vraagtekens bij heeft. Voor de rest vind ik het opzich meestal wel meevallen, maar er zit gewoon personeel tussen waardoor ik nog een gratis liefde en passie brood zou weigeren.

1 like

Altijd als ik dit hoor, vraag ik me af: hoe dan?! Ik zou echt niet weten, zelfs niet in een acute diarreeaanval, hoe ik alles onder zou moeten schijten. Je zit toch gewoon op die pot? Hoe komt het dan in vredesnaam aan de muren, vloer en deurklink?

24 likes

Waarschijnlijk met een stoma :frowning: Is ook nog eens super zielig dus. En waarschijnlijk zat het aan diegenes lichaam of was diegene verder niet helemaal motorisch oké? Ik vraag het me ook nog af, want dit klaarspelen is echt extreem

1 like

Oh wauw die link had ik nog nooit gelegd!
Ooit ook eens op mijn werk echt heel de wc moeten poetsen, tot op het plafond
 Nooit begrepen hoe dat kon

Wij hebben er ook over gespeculeerd en dit kwam eruit. Ja echt te nasty voor woorden
 ik had het niet kunnen schoonmaken zonder over m’n nek te gaan
 die geur ook :neutral_face:

@Trenchcoat kom je nog ff vertellen over die dag dat jullie poep in de pashokjes gevonden hadden

11 likes

Ah ja, dat moet het wel zijn dan! Maar kunnen die dingen exploderen dan
 :disappointed_relieved:

Hmm. Dan moet diegene zelf ook onder de stront zitten dus.