Horror horeca verhalen

Ik denk dat iedereen wel een verschrikkelijke ervaring heeft met de horeca, zowel als medewerker of als gast. En het lijkt me leuk om deze verhalen te delen! Maar er komen natuurlijk ook een heleboel komische situaties voor.

Laat ik het spits afbijten :smiley:

Op mijn 14e werkte ik als kamermeisje in een hotel. Als ik ergens fooi op het kussen zag liggen wist ik wel hoe laat het was, de kamer was weer eens mega smerig.
Van gebruikte condooms tot 14 pakjes lege sigaretten (in een niet-roken kamer). Maar één man spande de kroon, hij belde tegen 11 uur naar de receptie, of zijn bed extra verschoond kon worden.
Dus ik ga naar de kamer en ik kreeg van meneer 10 euro in mijn handen gedrukt, hij had in bed geplast en dat kon ik mooi even opruimen.

Maar ik ben ook een heleboel leuke en grappige dingen tegen gekomen. Zo bestelde een Duitser een portie nachos als voorgerecht en heeft 5 minuten lopen stuntelen om het netjes met mes en vork te eten. Iedere keer als hij zijn vork in een nacho zette brak deze natuurlijk in stukjes. Na die 5 minuten ben ik hem maar gaan vertellen dat het in Nederland normaal is om het met je handen te eten. Hij was me erg dankbaar!

31 likes

Waaaat>?? Oke, nu durf ik nooit meer een waterkoker op een hotelkamer te gebruiken.

2 likes

Ik heb ergens gewerkt waar we jassen aan moesten nemen (lekker vaag ivm herkenbaarheid) en die waren op zijn zachtst gezegd niet altijd fris. Ik herinner me nog levendig het moment dat een collega een witte jas aan nam en er op de kraag (in de nek) mos/schimmel groeide. :face_vomiting:

8 likes

Ik heb hetzelfde verhaal van de waterkokers ja. Dat vooral Aziaten dat doen. Sindsdien geen waterkoker meer aangeraakt in een hotel. :joy:

ik smul nu al van dit topic

4 likes

Ik vond het ook altijd heel vervelend als een (altijd mannelijke) gast in de kamer bleef als ik moest schoonmaken en dat ie dan ging toekijken hoe ik aan het stofzuigen was. Zo ongemakkelijk.

2 likes

Een collega ‘proefde’ het eten altijd even voordat ze het uitgaf, maar dan wel elke keer met dezelfde lepel. Dus als ik in de buurt was flikkerde ik die lepel elke keer maar gewoon weg, want naar mijn opmerkingen over dat het misschien niet zo hygiënisch was luisterde ze niet.

1 like

Bedankt!!!

Ik ben heel blij met dit topic maar inderdaad durf nergens meer heen. Zat net te denken aan een lekker broodje warme beenham en ew.

1 like

Haha nou 9/10 plekken waar ik heb gewerkt waren echt super schoon! Dit zijn natuurlijk wel de uitschieters!

Maar je weet nooit als je ergens zit of het dan die 1/10 is waar het ranzig is!
Haha ik ben dit sowieso vergeten binnen 2 dagen, maar had zo’n zin in een broodje beenham voor lunch (ja ik denk 's morgens al na over m’n lunch)

Ik kan me echt niet voorstellen dat je op je kamer blijft terwijl er schoongemaakt wordt… Gebeurt dat vaak? Vet awkward.

Ik heb ergens gewerkt waar je een feestje kon geven met een buffet. Speciaal daarvoor huurden de eigenaren dan een kok in die er normaal niet was. Ze deed altijd super onaardig tegen mij, man wat had ik een hekel aan dat mens. Anyways, ze serveerden dan super ‘chique’ aardappelsalades ed. op spiegelschalen (in realiteit oude spiegels van de toiletten toen die vervangen werden, creatief ideetje van de kok :sick: ); en toen de afwas een keer niet snel genoeg ging had de kok de soep in een vieze en gebruikte schoonmaakemmer gedaan omdat de pan die hij nodig had nog niet schoon was :’) dit is daarna gewoon uitgeserveerd… Ik was 14/15 en als ik het zo uittyp heb ik wederom spijt dat ik niet de voedsel en waren autoriteit heb gebeld :joy:

22 likes

Toen ik stage liep bij een bedrijf, hadden ze een keertje een lunch met belangrijke mensen. De keuken in de kantine werd daarvoor gebruikt en ik had op dat moment niks te doen dus mocht een beetje helpen bij de lunch. Er werd ook soep geserveerd en toen ging de manager alles opscheppen en toen bleek dat er te weinig soep was en toen raakte hij helemaal in paniek. Hij werd mega boos op iedereen en pakte toen een emmer met water en gooide dat bij dat restje soep om het aan te mengen met water zodat het meer werd. Hahah nou we wisten allemaal niet hoe we moesten reageren en die manager was echt uiterst serieus en riep nog dat we niks mochten zeggen en dat we het maar gewoon moesten brengen dus toen hebben een aantal mensen een paar druppels soep met heeel veel water gegeten :laughing:

13 likes

Ik heb gewerkt als kamermeisje en ik heb zoooveel gore dingen meegemaakt. Ergste was denk ik wel een groep Duitsers waar het halve hotel mee vol zat. Ze hadden op een avond ergens anders gegeten volgens mij. Volgende dag moest ik werken en letterlijk die hele groep zat aan de diarree en had overgegeven. De poep zat echt in alle bedden en in de badkamers tegen de muren etc. Echt overal zat poep, het was echt het ergste ooooit…

7 likes

Wij mochten dat niet eens vanwege de veiligheid! De gasten mochten dan in de lobby gaan zitten. We maakten wel eens een uitzondering als het bijvoorbeeld een bejaard stel was en ze op hun balkon gingen zitten, maar sowieso nooit met mensen ín de kamer.

1 like

Haha ik hoopte zelf ook wat meer op hilarische verhalen :sweat_smile: Bij deze zaken kunnen we de keuringsdienst van waarde wel even langs sturen!

1 like

Ja ik denk 1 keer per week ongeveer

Dat vind ik echt raar. En wat @blauwra zegt lijkt me ook logischer ofzo.

Hahahaha smerig maar ik moet er wel echt om lachen

1 like