Huidaandoeningen

Wat doen jullie tegen acne? Ik heb het idee dat er bij mij niks meer werkt. Ook al smeer ik allerlei uitdrogende middeltjes, ik blijf een vette huid hebben met ontzettende acne. Ik word er helemaal gek van, ik ben 24 inmiddels. Er komt gewoon elke dag nieuwe acne bij

1 like

Blijven verzorgen en tegen mezelf zeggen dat mijn waardigheid niet afhankelijk is van mijn acne. Helpt dat? Nee. Maar ik denk dat m’n mindset eerder veranderd dan m’n acne. Sorry. Dit helpt je niet.

1 like

Nee geen sorry zeggen! Waar verzorg jij het mee?

Met producten van la roche posay. Hebben een acne lijn. Dit nadat ik merkte dat ik goed reageerde op de zonnebrand. Smeer tegenwoordig ook vitamine e olie van de tuinen. Maar weet weinig over verzorging en volgorde. Dus kan daarin geen tips geven.

1 like

En iets als de dermapen? Hoor en zie ook wel goeie resultaten daarmee

1 like

Oh dat ga ik eens bekijken! Ik wil geen roa slikken, maar heb qua huidverzorging echt al alles geprobeerd en zelfs paula’s choice doet gewoon niks

Ja dat is soort van gaatjes laten prikken in je huid (klinkt erger dan het is) dus richting een peeling? Schijnt heel goed te werken tegen acne. Kun je ook een kuur doen

Informeren bij je huisarts. Heb wel eens een huisarts horen vertellen dat twee klachten in de huisartsenpraktijk onderbehandeld worden (door artsen en patienten): acne en menstruatieklachten. Ga een keer langs een dermatoloog. Weet je beter waar je aan toe bent.

1 like

Ja daar twijfel ik al een beetje over al een tijdje… Ik heb al van alles voorgeschreven gekregen, dus ik weet niet om wat ik nu weer moet vragen. Gewoon niks heeft geholpen. Dermatoloog is een goeie idd

1 like

Een goede huidtherapeute kan ook helpen. Daar heb ik in ieder geval veel aan gehad!

1 like

@Luzarl ben je al bij een huidtherapeut geweest? Die kunnen helpen met goed kijken naar wat er precies aan de hand is. Hormonale acné en vette huid vraagt namelijk om een andere behandeling dan een vochtarme huid die daardoor extra talg gaat produceren. Ik dacht ook altijd dag ik in de 1e categorie val maar ik val in de 2e. Ik was mijn huid altijd extra aan het uitdrogen terwijl mijn huid gewoon schreeuwde om hydratatie en daardoor overuren ging draaien met talg produceren.

2 likes

juist door het smeren van hormoonzalf kan je een andere soort ‘‘eczeem’’ krijgen, clownseczeem heet dit ( dermatitis perioralis) rond de ogen en de mond en neus. Kan eruit zien als bultjes maar ook als droogheid en schilfers. Dit wordt alleen veroorzaakt door een bacterie, dus gaat ook alleen weg met een antibioticum ( doxycycline , tetracycline of minocycline) het is heel moeilijk te onderscheiden van ‘‘gewone eczeem’’ maar een dermatoloog moet dit wel kunnen zien.
De oorzaak kan idd zijn een cosmetica product of het smeren met hormoonzalf.
Als je ff googelt op meer informatie kun je er misschien wat mee, en dan sws ff naar de huisarts of de dermatoloog! succes ! :kissing_heart:

1 like

Ja het is ook zo lastig om zeker te weten wat het is, maar een dermatoloog zou je daarbij goed moeten kunnen helpen! Zou echt wel even een afspraak maken ( misschien had je dat al gedaan en heb ik dat gemist/overheen gelezen) maar dat is het zeker wel waard denk ik, fijn om te weten waar je aan toe bent!

Ahh zielig nu voel ik me schuldig!! Bedankt voor de tips meiden!

Melasma is helaas heel lastig te behandelen en komt vaak terug onder invloed van de zon. Je zou ook een bleekcreme op recept kunnen halen als je niet een heel traject in wil bij de huidtherapeut. Maar ook dit kan irritaties geven.

De enige laser waarmee ik het aan zou durven is een pico. Zeker niet met IPL doen.

1 like

Dit is wel prijzig denk ik of niet?

@Wonderland
Ik heb er ook veel last van maar ik heb ook geen zin om heel paniekerig te gaan doen in de zomer want ik hou wel heel veel van de zomer en zon :pleading_face:
Dus ik probeer het ook een beetje te accepteren maar soms vind ik het wel heel lastig
Ik probeer momenteel allemaal the ordinary dingen uit maar dat lijkt ook niet echt iets voor het melasma te doen

1 like

Doe je microneedling zelf? En zo ja welke heb jij? En hoevaak ga je over bijvoorbeeld je wang?

Aah bedankt! Ik was op zoek naar ervaringen thuis. Maar toch bedankt! Iemand anders hier wel ervaring mee?

volgens mij zijn dit haarzakjes

Milia? Die heb ik altijd rond mijn ogen.