Huishoudtopic #1

Ik heb hulp nodig. Ik heb een toilet in mijn huis waar echt zo onwijs veel aanslag in zit dat ik nu alles al heb geprobeerd maar niets werkt. Ik heb HG toiletreiniger gebruikt, HG toilet renovatie spul. Oftewel, klein fortuin gespendeerd al maar er blijft maar een bruine laag inzitten. Ik denk dat het er al 10 jaar zit ofzo. Hoe in godsnaam krijg ik dit nog weg? Heb echt een wondermiddel nodig, of extreem bijtend spul ofzo. Het is overigens een studentenhuis, dus budget voor een nieuwe pot + klusjesman is er niet.

1 like

Je hebt een soort puimstenen voor het toilet en dan is alles weg!

1 like

Bij de lidl heb je hier van die tabletten voor, werken erg goed! Even in laten trekken en dan schrobben met een puimsteen.

2 likes

@anon31745129 @Freedom kun je een gewone puinsteen gebruiken? Ik zie allemaal fancy toilet puinstenen voor 10 euro maar ook die voor je voeten van 1,50.

Gewoon voetending werkt prima! Wel eerst zo’n spulletje laten intrekken

Ja! Je kan wel robot stofzuigers krijgen die meer kunnen, maar vind deze supergoed voor z’n prijs

1 like

Ja heel tevreden!

1 like

Jep Eufy is da best

2 likes

Mogen we meedenken over een naam?
Ik stem voor Henk.

1 like

Ja snap ik, geslacht is natuurlijk nog niet bekend is.
Henkelientje kan natuurlijk ook hahahaha.

2 likes

Nou snap niet waarom jij ‘m geen Harry noemt. Of Viola

2 likes

Omdat ie zuigt?

11 likes

Ik ben ook nog steeds tevreden! Hij is wel een beetje dom en gaat als een kip zonder kop door de kamer, maar hij maakt wel alles schoon, ook de hoekjes. Mijne heet Dobby!

4 likes

@Goldenmilk @freedom @anon31745129 dank voor jullie toilettips! Ik heb het helemaal schoon gekregen, helaas niet met de tabs van de Lidl want die waren niet sterk genoeg. Heb een stuk puinsteen gekocht bij de hema en geconcentreerde kalkreiniger van de lidl, vervolgens eerst het meeste water eruit geschept. Toen de kalkreiniger erin gedaan, een nacht laten intrekken en de volgende dag met die puinsteen aan de gang. Het voelt zo fijn, een helemaal witte wc :two_hearts:

7 likes

Jaaa ik wou dat dit zou helpen, maar de schuurspons was niet sterk genoeg. Het was echt aanslag van meer dan 10 jaar oud, eerst dacht ik bijna dat het onderdeel van het toilet was hahaha.

1 like

Dan heb ik weer een nieuwe vraag, heb al gezocht in het topic maar niets gevonden. Wat is de snelste en makkelijkste manier om de oven schoon te maken? Het is geen combi magnetron maar zo’n vaste oven met heel veel vettige aanslag.

Ik las al over ammoniak erin zetten maar om heel eerlijk te zijn wil ik dat vermijden, dat is zulk vies spul. Heeft iemand het ooit met citroenen geprobeerd en is het toen gelukt? Dat lijkt met het makkelijkste, maar het is wederom best wel heftige aanslag.

1 like

Baking soda schijnt heel goed te werken! Tip van mijn oma. Ik heb het zelf nog niet gebruikt overigens. Dit is het eerst wat ik tegenkom op Google:
https://www.flaironline.nl/huishouden/oven-schoonmaken-met-soda/

1 like

Mijn moeder zweert hierbij, dik insmeren, nachtje laten intrekken en dan veeg je alles er zo vanaf.


Ze heeft het via haar werk gekregen, die doen iets met horeca, dus ik denk dat je het bij een groothandel wel kunt lopen. Zal eens aan haar vragen waar ze het kopen.

4 likes

Ik heb sowieso vaak het idee dat Duitse bedrijven betere schoonmaak artikelen maken maar misschien is dat meer een gevoel dan waarheid haha. Thanks voor de tip! Ja ben wel benieuwd! Ga zo eerst baking soda halen en citroenen zoals @BepBrul zegt, en daarna komt het zwaardere geschut mocht dit niet werken. Alleen dat HG spul bijvoorbeeld kost echt 15 euro, jeetje. Een citroen gelukkig maar heel weinig haha.

2 likes

Ik ben nog steeds voor Kukident. Een paar can die dingen in de plee gooien en ook een sopje maken met een paar tabletten( of het water uit de plee gebruiken) en dan met een sponsje schrobben. Heb ik gedaan toen we verhuisd waren. Plee was ook smerig en met deze methode weer schoon. Is volgens mij ook niet zo’n agressief spul

1 like