Huishoudtopic #1

Voor al uw schoonmaak- en opruimvragen en tips.

14 likes

Ik heb last van schimmel in de badkamer (de voegen). De ventilatie is heel slecht. Wat zijn de beste tips en trucs om het te verwijderen?

2 likes

Uit het Action-topic! :smiley:

3 likes

@Lula Of schoonmaakazijn. Eventueel een papje van maken met bakingsoda en dat laten intrekken.

Schoonmaakazijn heb ik al geprobeerd. Bakingsoda is een optie maar ik weet niet of dat onze tegels aantast. Dat hebben we in de keuken namelijk wel (maar goed, dat zijn oude jaren 30 tegels).

@Briseis die spray ga ik sowieso halen. Thnx!

Ik heb nooit wat van aantasting gemerkt met baking soda, maar ik heb het nooit op zulk oud materiaal gebruikt. Klein plekje testen misschien? Het lijkt me toch veel minder heftig dan schoonmaakmiddelen, want het is ook “eetbaar”. Ik gebruik het ook wel eens tegen maagzuur.

Oh echt baking soda. Sorry, ik las te snel en zag alleen soda staan. Ja, de schoonmaakster had de deuren afgenomen met soda en gedruppeld op die oude vloer. Overal vlekken. Met lijnolie en een wattenstaafje de boel enigszins kunnen redden.

1 like

:scream: horror!

Overigens schijnen azijn en baking soda elkaar op te heffen, maar ik heb er wel goede resultaten mee bereikt.
Baking soda mag je je gezicht ook mee scrubben van Paula trouwens :stuck_out_tongue_winking_eye: Heb je geen onopvallend plekje om het te proberen?

Ik heb een soort dunne plastic douchecabine en ik krijg kalk er echt met geen mogelijkheid vanaf. Iemand tips?

Ook azijn! Al vind ik dat te veel moeite. Ik gebruik de Dettol badkamerspray, die werkt als een tierelier.

2 likes

Iemand een idee hoe ik vliegjes enzo buiten de deur kan houden? Als mijn openslaande deuren open zijn, dan zit mijn huis vol met beesten en liggen binnen de kortste keren ook ergens dood op de grond. Ik ga geen hor aanschaffen, want dat vind ik lelijk en ik weet niet eens of je wel betaalbare horren hebt voor openslaande deuren. Maar hebben jullie misschien andere tips? Bepaalde geurtjes ofzo waar ze niet van houden? Of iets anders?

Wij kunnen ook geen horren plaatsen, maar gebruiken citronella olie tegen de insecten. Ik weet niet meteen of vliegen er ook mee op afstand blijven, maar het helpt wel tegen muggen.

@Cajun-moon Je kunt wel een hordeur plaatsen, al is het misschien maar voor de helft van de deur. Je hebt ze openslaand en een die je open en dicht kunt “schuiven” in zichzelf. Ik heb die laatste. Heel duur maar ik ben er wel heel erg blij mee.

Ik heb wel van die citronella kaarsjes in huis. Maar misschien werkt zo’n olie wel beter. Dat kan ik wel proberen :slight_smile:

Ook een goeie! Dankje voor de tip.

Ja, als niks gaat helpen en ik blijf het irritant vinden, ga ik op zoek naar een hor haha. Maar snap wel dat het heel erg fijn is.

Ben wel benieuwd hoeveel tijd jullie per dag aan het huishouden besteden en welke taken je elke dag uitvoert.

Mij mij verschilt het nogal, de ene dag doe ik alleen de afwas en de andere dag ben ik 4 uur bezig ( ben thuisblijfmoeder van een dreumes van bijna 2)

Wat ik meestal elke dag doe: afwas, aanrecht, wasje draaien. Beetje losslingerende troep opruimen.

Ik heb tegenwoordig een schoonmaakrooster. Ik had het gevoel dat ik bleef schoonmaken in huis en dat het altijd toch allemaal net niet was. Kon me eerder zo elke dag een uur of anderhalf bezighouden met het huishouden, nu vaak een halfuur. De taken die ik elke dag doe zijn dezelfde als jij.

Schoonmaakrooster kan ik me niet aan houden, als ik dag een dag geen zin heb of want anders te doen heb dan doe ik het de dagen daarna ook niet meer haha.

Wel vaak geprobeerd btw.

Ik kocht gisteren deze, en ik voel me superburgerlijk nu maar ik werd er heel blij van :sweat_smile:

image

9 likes