Huishoudtopic #1

Ik was vandaag vrij en heb een grote schoonmaak gehouden.
Incl binnenkant kastjes, oven en magnetron
De oven schoonmaken was echt een hel :sob: wil dit echt beter gaan bijhouden
Zoals Rob Geus zou zeggen: hier word ik niet vrolijk van!

Lekker doen! Mijne doet meestal alleen de woonkamer, gang en studeerkamer (in totaal 50m2), af en toe zetten we de andere deuren open zodat hij daar in kan (maar dan moeten we even voorbereiden, klamboe van de grond, zorgen dat de badkamervloer droog is, etc), maar het gemak is me echt honderden euroā€™s waard!

3 likes

Het is dat mijn vriend stofzuigen zo leuk vindt, anders had ik ook zoā€™n robot stofzuiger aangeschaft.

Doe mij ook zoā€™n vriend!!

1 like

Heeft iemand ook een houten vloer en een robotstofzuiger? Gaat dat goed? Onze gewone stofzuiger krast best wel namelijk :expressionless:

1 like

Ik heb er inderdaad nog een normale naast. Om bijvoorbeeld de trap te doen of plekken waar ze niet bij kan. Maar de gewone stofzuiger gebruik ik nu veel minder.

Wij hebben naast onze HomBot een gewone stofzuiger. De HomBot kan immers de bank en trap etc niet stofzuigen, en dat is bij ons wel wekelijks meerdere keren hard nodig met 2 katers.
We hebben echter geen hippe stofzuiger hoor, gewoon een saaie AEG zonder al te veel toeters en bellen.

Ook wij hebben een saaie Bosch of AEG (zou het niet eens weten) zonder toeters en bellers voor ernaast. Voor inderdaad de trappen, de bank, hoekjes waar Eufy niet bij komt (ik heb hier en daar wat planten en dingen op de grond staan bijvoorbeeld) en het lijkt me dat je niet helemaal zonder kunt. Dan worden er toch wel veel hoekjes en dingetjes overgeslagen. Zeker met huisdieren idd!

If it makes you feel any better, vlak voordat wij besloten een robot stofzuiger te kopen ging onze gewone kapot, dus wij hadden ook net een nieuwe gewone gekocht, haha. Je bent niet alleen!

wij hebben wel een gewone maar die gebruik ik niet. Al die hoekjes en plinten boeien me niet zo. Het huis is nog steeds schoner dan ooit :ā€™)

Bedoel je een lazy Susan? IKEA heeft die, een draaiplateau en die heet Snudda.
In Amerika zie je die dingen ook vaak met dubbele verdieping etc, die heb ik in Nederland helaas nog nooit gezien.

1 like

ik heb iets ontdekt: je kunt die swiffer-doekjes wassen en hergebruiken. had er kennelijk per ongeluk een meegewassen met de schoonmaakdoekjes en hij is zo goed als nieuw. misschien kan het wel een paar keer.

5 likes

Oh wow fijne tip! Ik zat al te zoeken naar een alternatief omdat ik dit niet echt duurzaam vind, maar dit ga ik eens proberen!

1 like

Goede tip idd!

Wie heeft de gouden tip om niet op je knieƫn de douche te hoeven schrobben? Ik heb volgens mij alle chemische middeltjes, azijn en soda al geprobeerd maar de kalkresten en gele voegen verdwijnen niet!

ik heb ooit in een huisje gewoond met een ernstig vervuilde badkamer. Die moest ik ook steeds goed bijhouden omdat er geen raampje oid was. Ik gebruikte daar Washcat voor van de Action voor de ergste vlekken. Insprayen en dan zelf even uit de ruimte gaan, anders ga je dood van de dampen, maar het helpt wel!
Verder gebruik ik Driehoek groene zeep en Dasty.

Dankje voor de tips! Ik ga ze proberen

Dat vind ik dus zo raar. In mijn vorige huis ook nooit last van en nu zooo vaak gele voegen die nooit echt helemaal schoon worden. Ik heb inderdaad ooit door het egf de grijze fles van de Action aangeschaft, maar ook die helpt niet echt.

En bleek geprobeerd?

Ik moet vandaag al Mn schone was opvouwen of strijkenā€¦ zo geen zin in

Zeg nu al jaren dat ik iedere dag iets moet doen qua huishouden maar gebeurt nooit :joy:

1 like