Heb je ook al kruidnagel geprobeerd? Dat werkt bij mij altijd.
Nee nog niet.
Jup hier ook! Vorig jaar een mierenplaag gehad en zag er nu weer teveel naar mân smaak. Hoor van veel mensen dat ze last hebben van mieren.
Bij ons hielp het om de vloer telkens heel goed schoon te maken met water en azijn, de mieren laten een geurspoor achter dat weer andere mieren aantrekt en dat geurspoor moet dus weg. Verder hebben we een barriĂšre gebouwd van koperen muntjes. Na een paar dagen volhouden kwamen ze niet meer terug.
Voor de vlekken kan je proberen met een vod er mayo in te wrijven⊠uurtje laten trekken en dan afvegen. Ik hoor graag als het gelukt is. Succes!
Ik zal het proberen, bedankt!
Heeft iemand hier ervaring met het aanschaffen van een waterontharder / ontkalker?
De beste man van het bedrijf kwam net een offerte opmaken en beweerde dat ook alle kalkaanslag die nu op je kranen / doucheramen / apparaten zit daarna ook als sneeuw voor de zon zal verdwijnen.
Ik vond die zo onlogisch en té mooi klinken dat ik even benieuwd ben wie deze ervaring heeft.
Ik vind het namelijk nogal een bedrag voor zoân ding.
Het wordt wel iets minder, maar je zult het alsnog eerst zelf goed moeten schoonmaken. Wij hadden eerst geen waterontharder maar onze glazen douchedeur werd niet âineensâ uit zichzelf zo schoon nadat de ontharder was geĂŻnstalleerd. We zagen wel dat het minder werd, maar dus niet volledig.
@Merel heeft al het een en ander gepost over waterontharders. Wel goed verkooppraatje van die man (geloof er niets van)
Klopt! Wij krijgen ( als we het doen) die laatste!
Wij hebben de waterontharder geĂŻnstalleerd voordat we een nieuwe keuken en badkamer kregen, dus ik heb het nooit gezien. Verder wel supertevreden, dus ik raad het aan!
Haha ik wilde net zeggen: nee, ik wil er wel een, maar bij @Merel moet je zijn. Maar ze was er al.
Haha thanks, lees nu al je enthousiaste berichten terug.
Ik denk dat ik het gewoon allemaal heeeeel goed ga schoonmaken en dan kijken hoe het uitpakt met de waterontharder.
@Bergson klopt! Wij hebben er ook 1. Maar zoals meerdere al zeggen is het geen wondermiddel. Als ik na het douchen de boel niet afdroog zie ik echt wel vlekjes. Het is vooral beter voor je apparatuur, maar⊠je kunt via de website van je waterleverancier (vaak vitens) kijken hoe hard je water is. Dat maakt wel verschil. Niet overal in NL zit er evenveel kalk in het water (is het water dus even âhardâ). Ben er wel blij mee, maar het is zeker niet onderhoudsarm.
Ik woon net op mezelf dus veel dingen zijn nog nieuw maargoed. Ik ben mega blij want onze oven was echt heel vies (grotendeels ook nog van de oude bewoners) en kreeg het er maar moeilijk af met een doekje. Tot ik net dat oven spul van de Kruidvat gebruikte en wauw, dat spul is magisch haha. Het meeste is er gewoon af gegaan terwijl ik dacht het nooit meer weg te krijgen. Love it
Het water wordt er wel echt heel zacht van. Een groot nadeel daarvan, vind ik dan, is dat je echt om moet denken hoeveel shampoo/zeep je gaat gebruiken. vooral als je teveel shampoo gebruikt, dat is echt heel kut met uitspoelen. Duurt een eeuwigheid want je blijkt maar heel weinig nodig te hebben. Verder idd geen super grote wonderen verwachten, maar als je water erg veel kalk bevat ga je echt veel verschil merken! Het water smaakt ook echt anders.
De eerste paar glazen water vond ik echt zo ontzettend goor. En ik merk ook verschil met het water beneden in de keuken en boven in de badkamer (badkamer water vind ik nog steeds raar smaken).
Haha ja ik dacht hmmm hoe zeg ik dit netjes. Maar ik vond het dus ook echt goor! Het went wel, maar lekker is anders.