Huishoudtopic #1

Ik heb zelf een steelstofzuiger van Dyson, hij is nu 2.5 jaar oud en ben eigenlijk helemaal niet zo tevreden. Ik vind hem goed zuigen op turbostand en de tapijt borstel is erg fijn voor kleden maar op de gewone stand vind ik het net een bezem. Doet precies niks.

De accu is al eens vervangen en de rolborstel ook al. De accu ging na een jaar kapot en de borstel na bijna 2 jaar. Dyson heeft wel een goede klantenservice dus alles werd snel vervangen.

Maar hier komt niet nog eens een Dyson in huis.

1 like

Gaat het ook snel? Ik merk dat ik het nu altijd zo’n klus vind dat ik het dus nooit doe…

Ik zet hem op zijn kop en haal de bak er helemaal uit, dan kan je er bij met een sponsje. Helemaal schoon lukt dat niet meer, dan moet je dat echt vanaf het begin bijhouden (aint nobody got time for that :stuck_out_tongue: )

Sorry voor dubbelpost!

Wel binnen, nog niet getest! Maar ik ben voornemens om deze week het definitieve uitsluitsel te geven over de (on)zin van deze aankoop haha

2 likes

Ja, ik hoor sowieso veel verschillende verhalen maar op bol ook vrijwel allemaal lovend… misschien toch maar nog voor gaan, ik hou de review van @kleinmaargroot ook even in de gaten :relieved:

1 like

Ik haat strijken en ik kan het niet. Dus nu wil ik een kleding stomer aanschaffen. Ik strijk nu nauwelijks dus ik hoef geen mega luxe duur ding. Maar welke is nou echt fijn ?

1 like

Ik heb de Philips steam & go, ben er heel blij mee!
Het wordt niet zo perfect kreukvrij als met een strijkijzer natuurlijk maar dat hoeft bij t-shirts of dunne blousejes ook niet vind ik (kreukt toch snel weer als je het aan hebt). Heb zelf ook een hekel aan strijken dus vind dit ideaal

Hij is iets duurder dan sommige andere stomers maar deze kan je evt. ook horizontaal (dus op een strijkplank bijv.) gebruiken, volgens mij kan dat niet met elke stomer

1 like

Even een random vraag, maar wat is nou normaal qua hoe vaak je stofzuigt? Ik heb een baby die begint met kruipen (en rommel maken) en eerst redden we het prima met 2x per week, maar vraag me af wat nu normaal is?

Zo vaak als jij het nodig vindt denk ik? Ik vind zelf om de dag normaal want heb 2 katten en dus veel haren, maar zonder katten zou ik waarschijnlijk 1x per week normaal vinden en met kruipende baby misschien wel weer dagelijks.

2 likes

Ja ik heb geen huisdieren, maar inderdaad misschien is dagelijks wel beter… Toch maar eens overwegen om een robotstofzuiger aan te schaffen dan :slight_smile:

Toen ze ging kruipen en vooral alles wat ze tegenkwam in haar mond stoppen stofzuigten wij dagelijks. Dan dacht ik ooo het valt wel mee, maar waren toch heel haar knieen vies en had ik het idee dat het weer nodig was. Dus dagelijks ff snel door de woonkamer en keuken en 1x per week uitgebreid. Nu ze ouder is, is het nog steeds dagelijks en soms ook als ze in de middag slaapt omdat ze graag buitenspeelt en dat rotzand overal vandaan blijft komen. Denk je dat het uit de schoenen is, trekt ze ze weer aan voor een nieuwe ronde en ligt er weer een hoop zand… :rage:

1 like

Bedankt! Hahaha ja het gaat denk ik voorlopig nog wel zo door…

Ik stofzuig twee keer per dag ivm mijn konijnen, maar als je geen huisdieren hebt is het alweer een ander verhaal. Maar lijkt me (ook zonder huisdieren) sowieso fijn om elke dag even te stofzuigen ivm haar, stof, kruimels en zand.

2 likes

Ik stofzuig bijna dagelijks, denk 5x per week ongeveer.

3 likes

Voor het tegengeluid dan maar :stuck_out_tongue:
Onze robot stofzuigt de grote oppervlaktes als wij er allebei niet zijn, dat is soms elke dag, maar vaker ongeveer 4 dagen in de week. En verder stofzuigt de schoonmaakster 1x in de twee weken het hele huis en ik kruimeldief alleen zichtbaar zand/kruimels.
Wij hebben geen baby en huisdieren en lopen binnen altijd op sloffen, daarmee is dit echt prima voor ons.

1 like

Dit. Je moet wel allerlei zooi van de vloer halen (geen slingerende schoenen/sokken, geen losse kabeluiteinden) of bepaalde delen laten overslaan, anders loopt hij vast. Maar I :heart: mijn Neato D3. Ik stofzuig nog elke week 1x grondiger omdat ik allergisch ben voor stof, voor het oog hoeft het niet.

1 like

Ik denk dat ik voor een robotstofzuiger ga en dan nog 2x per week zelf zuigen en dweilen!

De robotstofzuiger gaat hier 4x per week door het huis en we stofzuigen zelf 1x per week. Maar we hebben dan ook geen huisdieren en kinderen en we werken allebei fulltime, dus er wordt ook niet zo gauw iets vies hier :sweat_smile:

1 like

Moet ook wel zeggen dat dit inderdaad pas is sinds het thuiswerken. Als je de hele dag thuis bent wordt het toch sneller vies, irriteer ik me er eerder aan omdat ik het de hele tijd zie en heb ik makkelijker tijd om tussendoor even te stofzuigen. Daarvoor was het denk ik 2/3 keer per week.

Ik stofzuig iedere dag. Ik kom overal op, onder en naast. Ook de plafonds en muren🤣 Gebruik een normale stofzuiger en een steelstofzuiger.

1 like