Wasverzachter?
Heb wel eens gelezen dat je dan een tennisbal in de wasmachine erbij moet doen, of het werkt geen idee.
Volgens mij kan dat niet. Ja, nieuwe handdoeken kopen. Word altijd hard na zoveel keer wassen. Kan geen wasverzachter of azijn tegen op
Als je iets moet indrukken dan werkt het niet als je alleen met alle macht er aan gaat trekken natuurlijk.
Bij mij moet je aan de binnenkant van het laatje iets naar beneden drukken (klein vergrendelingsdingetje) En daarna kun je hem er zo uitschuiven
Zie hieronder. Dat zit dus in de machine verstopt en die druk je naar beneden
Wij hebben geen raam in ons toilet, dus het ruikt er altijd wat muffig.
Iemand een gouden tip voor wcblokjes/geurzakjes/whatever die lang lekker ruiken?
Ik vind de Blauw Actief wc-blokjes van Witte Reus fijn en fris ruiken (die geven ook blauw water), en zet er meestal een flesje met geurstokjes neer.
Met geurstokjes ben ik niet merkvast maar koop ik gewoon wat in de aanbieding is. Omdat een toilet meestal niet groot is werken geurstokjes prima en ruik je het goed. Airwick Botanica koop ik regelmatig als het 1+1 is bij AH, die ruiken lekker.
ik vind deze het best ruiken:

andere van dat merk ruik ik helemaal niet goed maar deze is echt super.
heb nu bijv deze en die ruik ik totaal niet

Twijfel al maanden over een steelstofzuiger en welke ik moet nemen. De dyson v11 of de bosch unlimited. Iemand toevallig nog ervaring met de bosch? Hij is ā¬200 goedkoper maar ben bang dat het een miskoop is.
Ik heb sinds kort geurstokjes van het merk Janzen in het toilet. Hij ruikt echt al weken heel goed en gelukkig gaat het niet snel op (niet zoals die van Rituals die na een paar dagen al voor de helft op isā¦)
Dank, die ga ik onthouden!
Ik heb stokjes van Yankee Candle erin staan. Doe er bijna een jaar mee en de geur blijft goed.
Ahh top! Ging inderdaad om de zuigkracht, de accu en of hij niet takkezwaar is ofzo. Dan ga ik gewoon voor die!
Snap ik! Bij mij gaf het kijken van die Marie Kondo serie op Netflix me wel de juiste opruim-mood: vind een plek voor alles wat je hebt. Fix dus opbergruimte in je huis. Als het een rommel is hoef je alleen maar alles terug op de plek te leggen waar het hoort. Ik probeer ook voor ik ga slapen de keuken acceptabel te hebben, anders bouwt het heel snel op.
Maar anderen hier hebben vast ook goede tips! Het is bij mij ook regelmatig een bende maar ik weet het dan wel weer snel te fixen en dan voelt mijn huis heel fijn aan.
Ik heb een tijdje het Flylady systeem bekeken op youtube
best motiverend.
Take aways voor onze situatie:
Elke dag even 10 minuten opruimen/kleine taakjes doen
Elke week een routine met de meest belangrijke dingen, bij mij: stofzuigen, dweilen, wasbak keuken + badkamer en de wc, kleding opruimen, even doekje over het fornuis, beddengoed
Elke week een ruimte grondiger aanpakken: of de keuken, de badkamer, de woonkamer, de slaapkamer of ons kantoor.
Timer zetten voor een uur, het hoeft niet perfect of helemaal af. zo blijf je ook niet te lang bezig. Ik ging steeds in mijn streberigheid voor perfectie maar gewoon structureel dingen aanpakken werkt veel beter.
Love deze huishoudtips hierboven. Ik struggle ook met consequent zijn waardoor ik geen overzicht heb wat weer resulteert in niks doen omdat ik niet weet waar ik moet beginnen 
Ja same! Of ik heb dan ineens motivatie om schoon te maken en dan ga ik de onderkant van de tafel met een tandenborstel schoonmaken of iets anders onbenulligs en āvergeetā ik de belangrijke dingen als stofzuigen of de keuken/toilet poetsen ofzo.
Ik doe altijd voor het slapen gaan even snel wat dingen opruimen in het appartement. Dat werkt voor mij zo fijn! Het is hier nooit echt een bende (naast dat mān vriend deze tactiek niet wilt erkennen maar goed). Ik zet ook nooit iets in de keuken of op een kastje maar ik ruim het gelijk op. Maar is denk echt net wat je gewend bent. Ik woonde hiervoor in een studio dus zodra er ergens troep was, leek het net een zwijnenstal en kon ik echt niet tot rust komen.
Ik kijk vaak clean with me filmpjes en dan doe ik mee! Soms helpt dat een beetje qua motivatie. En idd sessies van 10 minuten zodat het een beetje āte overzienā is.
Dit is misschien een beetje zoeken naar wat jij zelf prettig vindt, maar voor mij helpt het (wanneer ik weer eens geen zin heb) om of te beginnen met iets simpels. Meestal brengt dat mij wel in de mood om meer te doen. Wat ook wel eens wil helpen is juist beginnen met dat waar ik het meest tegenop zie. Dan is het gedaan en lucht het meteen op. Klinkt misschien moeilijk, maar ik herken wel heel erg het gevoel van āeen schop onder de kontā nodig hebben.
Investeren in plastic bakken. Iedere bak een categorie.