@Pioen @Feather @Marquez @jigglypuff @inezweski @Cauchi @Panda @pastelzwart
Een sluiting aan de onderkant helpt voor mij te weinig. Dat heb ik nu ook, maar dan nog blijft de deken naar beneden de hoes in zakken. Misschien heb ik net wat te glad katoen, waardoor het sneller wegglijdt. Bij de punten beetpakken en dan schudden helpt ook niet genoeg, ik blijf dan aan de bovenkant minimaal 5 cm lege stof houden als ik de deken weer neerleg. De burritomethode heb ik eerder ook gebruikt, misschien moet ik dat weer proberen want ik kan me niet meer herinneren of dat scheelde (en dan ligt het ten minste bij het opmaken misschien nog goed). Veiligheidsspelden klinkt handig, alleen moet je dan elke keer gaatjes prikken in je hoes en ik trek de punt van de deken altijd onder mezelf, dus ik denk dat ik dan op zo’n harde veiligheidsspeld lig? Klittenband in de hoezen naaien klinkt nog wel als een idee! Op het plaatje is blauw het klittenband denk ik, daar kan ik nog wel eens over nadenken. Ik heb zelf een naaimachine dus misschien is dat wel ideaal. Een touwtje in de hoeken is ook nog een idee, die kan ik er zelf natuurlijk ook in/aan naaien. En vroeger had ik inderdaad een overtrek met aan de bovenkanten openingen, zodat je je deken weer goed kan trekken. Niet zo mooi, maar was inderdaad wel handig.
Thanks voor het meedenken allemaal! Ik heb weer ideeën opgedaan 

als ik met stoom doe dweilen (bv in de badkamer en ons kantoor heeft ook tegels) doe ik hem tussendolr ook onder de kraan schoonspoelen, dus dat blijf je wel houden natuurlijk. Dus zou hem puur om het dweilen niet per se aanschaffen als je overal pvc hebt, dan is voor het gemak zo’n emmer met uitwringer makkelijker, maar het kan wel. Wij doen ook gewoon dweilen, omdat ik niet voor alleen dweilen dat ding ga pakken, dus meer als ik hem toch heb gepakt en ermee bezig ben.